"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. február 24., csütörtök

Anyusok

Miután tegnap este a táguló világegyetemről szóló műsort kellett néznem - hiába mondtam, hogy enélkül is tériszonyom van -, úgy döntöttem meghatározom helyzetem ebben a szintén végtelenül táguló virtuális térben. Vagyis kifejtem miért nincs semmi közöm Magdi anyushoz. Természetesen tudom, ki (volt) Magdi anyus, és (sajnos) hallottam tragikus haláláról is - hála a bulvársajtónak -, valamint azon sem csodálkozom, miért őrá asszociál mindenki, hiszen ismertsége a mai magyar társadalomban magasan meghaladja mondjuk Kölcsey Ferencét, nem is beszélve Klebelsberg Kunóról. De köpjetek szembe, lőjetek lábon: a hideg kiráz Magdi anyustól, rühelltem szegényt mint a sz.rt (bocsánat!), semminemű szellemi közösséget nem vállalok vele! Amint már egy kommentben elrebegtem, a szülésznő szólított anyusnak ötödik gyermekem világrajöttekor (nem, azértsem lesz szüléssztori!), nem tudom általános szokása volt-e ez neki vagy csak hajlott koromra tekintettel alkalmazta, mindenesetre bennem anyai nagyszüleimet idézte fel, akiket utódaik szintén Anyusnak és Apusnak hívtak. (Itt most kénytelen vagyok megemlékezni apai nagyszüleimről is, akik Szivikémnek szólították egymást, s ez olyankor volt különösen vicces a számomra, amikor némi feszültség keletkezett közöttük, de régimódi neveltetésük okán sosem veszekedtek üvöltve, hanem kimérten, ám villogó szemekkel Szi-vi-kééém!!!-eztek...)

6 megjegyzés:

  1. Én még a színésznőt sem csípem, aki játssza Magdi anyust. Sajnos a mai magyar társadalomban már sok mihaszna celeb stb. übereli a nagy magyarok ismertségét. Pedig ez az átlagműveltség egyik pillére lenne. A rendszerváltás óta az átlagműveltség egyenes arányban romlik az életszínvonallal. :( Ha eszembe jut szüleim vitatkozása gyerekkoromból, mindig mosolyognom kell. 14 év korkülönbség volt köztük, Apa bölcsen hallgatta fiatal felesége kirohanásait, amikor az levénfütyizte, akkor Apa csak ennyit mondott: - Igen Mamácska. Nem is tudtak összeveszni igazán sose. :)

    VálaszTörlés
  2. köszönöm ezt a posztot! :)

    és sűrű-sűrű bocsánatáért esedezem, drága Anyus, biztos, hajmázas agonizációm előszele tehette velem, hogy lemagdianyusoztalak. Ígérem, többé sose... nem is értem, hogy tehettem, na. :$

    A gondolataiddal meg teljesen egyet értek!

    és ötgyerek??? dejóóóó! :)))))

    VálaszTörlés
  3. A legeslegelső posztban vannak felsorolva a gyermekeim kor és nem szerint :) Az anyust meg már amúgy is meg akartam magyarázni, a gugli csupa Magdi anyust hoz elő :)

    VálaszTörlés
  4. …én bezzeg nem fogok itt szabadkozni és elnézést kérni.

    Magam részéről igen is bosszús vagyok és mélységesen felháborodott. Rendkívüli módon fájlalom hogy engem mint internetközönséget ez idáig itten ilyen galád módon félrevezetettek…
    El is mennék innen és megpróbálkoznék legalább "vili bácsi blogját” felhajtani…de sajnálnám ezzel a blogal együtt azt a töménytelen szellemi energiát is magam mögött hagyni amit olvasás és komment terén ebbe a blogba már belefektettem.

    Szóval nem te vagy a magdi anyus…
    Azt a betyár mindenségit!
    azt hittem ha majd jól összemelegszem itt veled még valamiféle bigbrader félébe is be juthatok majd általad.

    Ne haragudj most ki is kell lépnem…ezt traumát idő lesz még feldolgozom…és szégyelld magad!

    VálaszTörlés
  5. ...hát ezek a boggerok, ezek nem normális egy népsíg. (ez a szittya meg itt elöttem kifejezetten egy nagy lófejő ember lehet).
    Azé' csak ne fé' tőle majd én megvédelek ha sokat ugrá'na.

    Magam résziről, ugyan már olyan öreg vagyok, hogy kunó miniszter úr idejibe esett mikor még kerőtem az iskolát, de én nekem első perctő' köztudott, hogy te nem lehetel más mint Juliska néném - Kukorica Jancsi bátyám felesíge...a falu végirő. ( emlékszem ott laktak a kurta kocsma mellett)

    VálaszTörlés
  6. Hát most én meg itt szégyenkezem. Eszembe sem jutott a Magdi, ha csak nem az a több is aki nálunk a családban volt, van és remélem, még marad is egy darabig. Anyuss, meg csak egy van, az én ismeretségi körömben és az csak Te lehetsz, senki más. Hát így állunk. (Azért, megnézem már én is azt az első bejegyzést.) :)

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.