"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. február 8., kedd

Bók

Egy jó sminkes csodákra képes, irigykedve nézem olykor az átvarázsolt hölgyek fotóit. Lehet, hogy az igazi mester belőlem is ki tudna hozni valamit, de a kozmetikusok és barátnők eddigi próbálkozásai csúfos kudarccal végződtek, a legkisebb festéktől is olyan leszek, mint egy fapados ribanc - és ez talán utóbbiakra nézve sértőbb. Így aztán nagyjából már beletörődtem, hogy havonta többezer forintot spórolok az alapozókon, pirosítókon, rúzsokon, szempillaspirálokon, szemhéjfestékeken és arclemosókon, amiket nem kell megvennem.

Ezt azonban nem tudhatta az a lány a plázában.

A kisded kábé háromhónapos volt amikor beugrottunk valamit elintézni, én meg pontosan úgy néztem ki, mint egy anya, aki három hónapja nem alszik egy hasfájós kisded miatt, és csak beugrott valamit elintézni egy plázába. A lány viszont úgy nézett ki, ahogy egy kozmetikai cég termékmenedzserének ki kell nézni, tizen-húszéves, egészséges, ápolt, hosszúcombú, jómellű, és nem csak dekoratív, hanem tényleg gyönyörű volt, remek sminkkel. Szóval pont olyan látványt nyújtott, amelytől egy háromhónapos csecsemő elgyötört, negyvenéves anyjának súlyos kisebbrendűségi komplexusa támad. Ahogy odalépett, egy gyors "köszönömnemkérek"-et sziszegve vonszoltam tova páromat, aki lelki kínjaimra abszolút immunisan harsogta, hogy "nem kell ez neked, te egy kis természetes szépség vagy". Na ekkor éreztem úgy, hogy rögvest elsüllyedek, bele a műmárványba, három másodperc alatt fejbúbtól lábujjig leizzadtam, s amikor lopva visszapillantottam még látni véltem a lány gúnyos mosolyát.

1 megjegyzés:

  1. "...jön még a stanci néni macskájára úthenger" - ott dübörög az a " bazi nehéz gép" szegény "combibébinek", is ott a sarkon túl, közelebb mint gondolná.
    ez így igazságos. jár az a pár "villanás" neki is az élettől.

    a lényeg, hogy legyen, (és van is) Valaki(d) aki még mindig meglátja benned a "természetes szépséget". :)
    így legyen még ötven év múlva is!

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.