"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. február 7., hétfő

Sodrásban

Közös szerelmünk a víz. Folyó, tó, tenger, uszoda, termál, élményfürdő. Az egyetlen tökéletes program, mindenki jól érzi magát, nincs hiszti, nyafogás, duzzogás. A vér nem válik vízzé, de mindegyik gyereknek vérében van a víz iránti rajongás.

Szombaton csajos napot tartottunk, a két lánnyal a Lukácsban voltam. Remekül szórakoztunk, leszámítva, hogy a picit csak az élménymedencébe szabad bevinni, ami szabadtéri, s ezért, hogy meg ne fázzon, igyekeztem elérni, hogy minél kisebb része legyen a hideg levegőn, emiatt aztán legalább fél liternyi gyógyvizet lenyelt. Sebaj, utánanéztem, sok fluorid van benne, szép fogai lesznek.

Az élményfürdőkben a legjobb dolog a sodrófolyosó (a kisded talán másként vélekedik, miután minden körben legalább egyszer alámerítettem szegényt). Egy ilyenben találkoztam két éve a Vízimentővel. No nem David Hasselhoff járt arrafelé, de így is emlékezetes maradt az eset. Éppen anyaszörföt játszottunk, amit aznap találtam fel, és abban állt, hogy a víz alatt sodortatom magam körbe-körbe, valamelyik gyerek pedig belémkapaszkodik és rámguggol. Arra nem gondoltam, milyen lehet ez a külső szemlélő számára, ám szerencsére az emberek többségét teljesen hidegen hagyta a látvány, hogy próbálnak belefojtani a medencébe. A mi vízimentőnket azonban más fából faragták, így aztán egyszercsak azt éreztem, hogy valaki megragadja a hajamat és egy hatalmas rántással felhúz a mélyből. Közben az ijedtségtől jókora adag vizet szippantottam be, ráadásul rohadtul fájt a hajtépés, ezért időbe telt, mire dühtől és fuldoklástól vörös arccal üvöltve rá tudtam venni hősömet, hogy végre elengedjen. Attól tartok, örökre elvettem a kedvét az életmentéstől.

3 megjegyzés:

  1. :)))
    szegény úszómester!

    ...az újfunlandi kutya, jutott eszembe. ebbe az állatba is gyárilag van kódolva a mentési ösztön, így aztán mindenkit megment (ha akarja ha nem) akit vízben lát. (vicces lehet ilyennel sétálni nyáron a Balaton parton).

    VálaszTörlés
  2. na ezt jól elszúrtad. :)

    VálaszTörlés
  3. ...jaaa az a nem a hivatásos vízimentő volt.
    de buta vagy! hát az akkor csak ismerkedni akart.

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.