"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. március 22., kedd

Hitel

Ez komoly lesz és viszonylag hosszú.

Na most, hogy az olvasók 100 95 százalékát elveszítettem, nyugodtan beszélhetek a hüvelygombáról. De nem, nem arról szeretnék, hanem a hitelességről. Mert ugye nemrég volt nálunk a vízmérő hitelesítés, most majd jönnek a gázóra miatt... Hitelesítés, hiteles, hitel, HIT. Lacibá biztosan sokkal jobban el tudná magyarázni, hogyan alakultak ezek a szavak. De a lényeg a hit, ELHISZEM, hogy annyit mutat a mérő amennyit fogyasztottunk, HIHETEK neki, mert műszerrel beállították, hitelesítették. Objektív dolog.

Nem így nálunk, embereknél. Nincs objektív, mérhető hitelesség. Kemény munkával lehet elérni, de nem nehéz megrendíteni, sőt lerombolni. Mert a rosszat könnyebb elhinni mint a jót. Mindegy, hogy világszerte népszerű művészről van szó, vagy hazai közszereplőről, esetleg rokonról, barátról. Mindegy, hogy gondosan szított rágalomhadjárat folyik valaki ellen, vagy csupán az egyik ismerősünk súg pár szót egy harmadik társunkról, a fülünkbe tett bogár megragad, motoszkál, befészkeli magát, nődögél, kapaszkodik. Ilyenkor már alig számítanak bizonyítékok, tények, helyesbítés, helyreigazítás, magyarázatok. Vége a hitelességnek, hiszen már nem HISSZÜK el amit mond.

És most jöhetnék az írástudók felelősségével. Vagy egyszerűen a saját, emberi tisztességünkkel. De azt HISZEM inkább maradnom kellett volna a hüvelygombánál.

3 megjegyzés:

  1. Hogy lehet ilyen hatékonyan megszabadulni az olvasóktól? (És örülök, hogy azért én is számítok másokkal együtt 5 százalékot.)

    Engem az áskálódás nagyon dühít, őket szoktam legjobban utálni, nem pedig azokat akikről a rossz hír terjeng.

    Ez van.

    VálaszTörlés
  2. Posztban nyomulok majd, szűk nekem ez a kalitka, de még csak a hatórás fájásoknál tartok. :-) MARADOK tisztelettel! :-)))

    VálaszTörlés
  3. nincs szerencséd...én mindig megfordulok az ajtónál és visszaülök a tv elé mikor (még) meghallom a "hüvelygomba" varázsszót...

    jó ez téma...tegnap én is összefutottam vele :)...és valahogy tudtam, hogy ti ketten nem mentek el mellette szó nélkül... mint utóbbi mondatom mutatja: kicsit öntelt vagyok, még éjfél előtt is megnéztem hátha reagáltok a témára (ott nálam)(vártam még anit, ő még szerkesztési stádiumba ráharapott - és vártam még egy embert, de ő nagyon el volt tegnap a tulipánjaival. mellesleg igaza van, az egy sokkal szebb téma.)
    ...így - hogy Te is posztot írtál és hogy hallom laci bá - nak is elfolyt a magzatvize témával kapcsolatban még jobban örülök.
    magam részéről, szerintem nem az a jó, ha csak akkor írunk kommentet a másik blogjához mikor egyet értünk és agyba-főbe dícsérhetjük -igenis vitatkozzunk és provokáljunk, ha azt nem bírja ki a dolog esetleges nézetkülönbségeink ellenére akkor minek az egész...

    szia. :) szép napot!

    ...támadtak még "gondolaim" a te soraid nyomán is, de most már mindenképp megvárom mit ír az "Öreg"

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.