"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. március 27., vasárnap

Mégis

Félig megírtam egy bejegyzést az otthonszülésről, aztán kidobtam. Mert ha kijelentem, hogy én bizony nem választanám Geréb Ágnest szülészemnek sem itthon, sem másutt, mert mindig ápolatlan amikor megjelenik a képernyőn, és szerintem egy orvos ne legyen ápolatlan, szóval ha ezt leírom, akkor a Geréb Ágnes Felszabadítási Front élharcosai rámtörik a blogajtót. Hát még ha súlyosbítom azzal, hogy egy orvostól (IS) jogkövető magatartást várnék el, tehát, ha eltiltják a szakmája gyakorlásától, akkor ne gyakorolja csakazértis, még meggyőződésből se, mert ha valakinek elveszik a jogosítványát akkor nem szabad vezetnie és kész. És mivel Geréb Ágnes máris közölte, hogy nem tetszik neki a (csaknem húsz év vajúdás után végre megszületett) otthonszülést szabályozó rendelet, ebből gondolom, azt sem tartaná magára nézve kötelezőnek, tehát ott folytatná, ahol abbahagyta.

Egyébként a választás szabadsága mellett vagyok, de most már van szabályozás, tessék azt követni. Olvasom a cikkeket, fórumokat, sokan mondják, hogy túl szigorúak lettek a követelmények, s ez biztosan az "összezáró orvoslobbi" anyagi érdekeit szolgálja. Az orvosok egy részéről nekem sem kifejezetten hízelgő a véleményem, de nem lehet esetleg a baba érdeke, hogy legföljebb húsz percre legyen egy kórház? Vagy, hogy 24 órán belül gyermekorvos is vizsgálja meg? Vagy, hogy veszélyeztetett terhes ne otthon szüljön?

Nem, most sem írok szüléssztorit, de meggyőződésem, hogy első a gyerek biztonsága, és tapasztalatom, hogy kórházi körülmények között is lehet felemelő az élmény, s még az intimitás sem vész el feltétlenül, mert az kicsit olyan, mint a szabadság: bennünk van. HA bennünk van, ha meg tudjuk teremteni magunkban, akkor nem űzhető el sem műszercsörgéssel, sem sürgölődő nővérekkel, még kíváncsi orvostanhallgatók csapatával sem :)

Na tessék, mégis leírtam. Ilyen hülye vagyok.

7 megjegyzés:

  1. na erről a témáról már én is írtam egy két posztot, de végül én kidobtam őket.

    VálaszTörlés
  2. Hajszálra így gondolom. Lehet, hogy sekélyesség a részemről, de rosszul esik GÁ-t mindig zsíroshajúan-mártírarcúan látni. És nem értem, miért érzi magát törvények fölött állónak. Másrészről azért van szerepe abban, hogy valami változás elindult.
    (bírom a blogodat, maradok, ha nem bánod. akkor is, ha igen, muhaha!)

    VálaszTörlés
  3. Ugyanaz a véleményem róla, mint neked! Fúj, ápolatlan stb. Ma reggel egy pasi az "élharcosai" közül nyilatkozott a tévében, gyorsan átkapcsoltam. Úgy csinálnak, mintha nem érdemelné meg azt a két évet! Az újszülöttek élete nem számít?
    Hát ülje csak le szépen, ha rajtam múlna többet kapott volna!

    VálaszTörlés
  4. Mivel jól informált vagy (miért nem olvasol inkább egy jó regényt?:D) és engem csak közepesen érdekel, ezért inkább megkérdezem tőled, mert egyszerűbb mint utánajárni, hogy az ambuláns szülést engedélyezik?

    VálaszTörlés
  5. Egyébként eszembe jutott, Béla egyik volt osztálytársa, aki GÁ mellett kampányol, mert szerinte a természetes szülés nagyon fontos, és én elhiszem, hogy van akinek az, de ez a nő évekig csak csipszet evett (évek óta nem találkoztam vele, szóval nem tudom most mit fogyaszt), most is egy olyan kép van fent iwiwen, hogy fekszenek az ágyon a szintén nem kistermetű úrával, köztük a csecsemő, nézik a tévét és pattogatot kukoricát fogyasztanak egy felmosóveder méretű bödönből.

    De a természetes szülés az fontos. :D

    VálaszTörlés
  6. Azt hiszem ma lesz a napja, hogy elvisz a helyesírás-rendőrség.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm ezt a posztot. Sosem tudtam, hogy mi is igazán a bajom ezzel a nővel, csak éreztem a feneagy ellenérzéseket, amint megjelent a képernyőn, de nem tudtam hova tenni. Igen, a rendezetlensége, a zsíros haja, a túlmisztifikált (mártírosított) külseje keltett bennem is ellenérzéseket. Hiteltelenné vált.
    Az otthonszülés intézménye, gondolata jó. Annyifélék vagyunk, annyiféleképpen alakítjuk az életünket, mégis azt gondoljuk, a magunk értékhatárai, hagyományai szerint a legjobban tesszük. A világban működik az otthonszülés is, mindennek megvan a helye. És persze mindig akadnak kirívó esetek, ellenpéldák.
    Amíg nem készül el erre egy begyakorlott metodika, amíg valaki dacból szül otthon, amíg még nincsenek hagyományai, addig a rendszerrel való szembepisilésnek érzem ezt az egészet, valamint cirkusznak, mely kell a népnek, akár egy falat kenyér.
    Az ambuláns szülés létező fogalom Magyarországon, bár nem szeretik hangoztatni. Minkánál én utánajártam a dolognak, és működhetett volna, DE voltam annyira önző, hogy baromi jól esett szülés után még 3 napig gondtalanul a kórházban fetrengeni. És igenis jól esett, hogy csak egy újszülöttel foglalkozhattam, hogy nagyokat alhattam, és hogy ágyba kaptam a reggeli-ebédet-vacsorát. És még gondolni sem akartam arra, hogy a többiek hogyan oldják meg otthon az életüket. (persze utólag rekonstruálva voltak anomáliák, de túlélte mindenki, még a kétéves is a tejfakasztó partit).
    És bár továbbra sem "szeretek" kórházban szülni, most is ott fogok.

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.