"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. április 11., hétfő

A költészet napja alkalmából

Weöres Sándor: Kisfiúk témáira 
(részletek)

KARESZ HÜJE
GYÖNGYI HÜJE
csak én vagyok okos
énnekem a segembe is felyem van.
*** 
Pityu és Pöszi
az óvodakertben mindenfélét sinálnak
ni mijen dicnók
a többi óvodások körülöttük álnak
nézi a Paidagógosz néni
pfuj mekkora dizsnók
űrlapot és hegyes tollat ragad
dühtől hullámozva ír:
Tüzdelt Zülők!
Máskor scináljanak jobb jerekeket.
És felelnek a zülők:
Kedves Paidagágász Néni!

Hun házasodunk hun meg elválunk
különb féle jerekekkel kísérletezünk.

5 megjegyzés:

  1. Ezt igazán meghagyhattad volna béllának. :)

    VálaszTörlés
  2. Megvan magnókazettán egy Latinovits-est részeként. Óriási! :-)

    VálaszTörlés
  3. Csak mert az olyan béllás. Még a végén kiderül, hogy te vagy bélla. :)

    VálaszTörlés
  4. ...no lyányaim.
    itt ennek versezetnek az eleje.
    ...mer bélla, aki mint tuggyátok én vagyok, nagy gondot fordít ám a kulturára is.

    fafaragok.blog.hu/2011/04/12/bella_posztal_emlekezik_meg_a_tegnapi_kolteszet_napjarjol

    VálaszTörlés
  5. ...még hogy bélla (aki mint tuggyátok én vagyok) hüje.
    oszt mi lessz itt veletek ha megsértődök?

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.