"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. június 29., szerda

Hivatalos

Személyit csináltattam ma a sármos fiamnak - pár nap múlva betölti a tizennégyet, addig ingyenes -, és ez alkalomból a következő igazságok fogalmazódtak meg bennem:

  • a gyerek sötét - ezt persze eddig is tudtam, legutóbb a diákigazolvány-kérő lapot küldték vissza azzal, hogy nem jó a fotó, most direkt világos színű pólót adtam rá, de az okmányirodás hölgy így is csóválta a fejét (mondjuk érdekelne, hogyan készítenek igazolványképet a város nagyszámú kisebbségéről)
  • óriási szerencse, hogy egy 14 évessel és egy 16 hónapossal mentem - mert így, amikor bejött az a szegény bácsi a vizeletgyűjtő zacskóját lóbálva, nem kezdték el kiabálni, hogy "anyamiaaaz?? anyaazottapisijeee???!"
  • a felháborítóan elégtelen tájékoztatás néha kifejezetten hasznos - mert mióta májusban az önkormányzat honlapján láttam egy hirdetményt arról, hogy június 28-án déltől 29-én este 7-ig nem lesz gázszolgáltatás, állandóan azon paráztam, hogyan fogunk tisztálkodni meleg víz nélkül (meg például hogyan pucolom ki naponta húszszor az orrszívót, ha éppen taknyos lesz a ded stb.), aztán meg azon mérgelődtem, hogy miért nincs erről nagyobb hírverés, de elmúlt a 28-a dél és még mindig volt gáz, és most megkérdeztem a hivatalban és mondták, hogy úgy látszik elmarad a karbantartás... Szóval mennyivel jobban járt az, aki nem is tudott az egészről.

 

Ez NEM az igazolványképe. És ezen nem is sötét:

4 megjegyzés:

  1. És nem is fehér póló van rajta. :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem a haja tetszik! (nem félreérteni!)

    VálaszTörlés
  3. Nekem például senki nem mondta, hogy addig ingyenes, utána csináltattuk. A középiskolában új diákigazolványhoz szintén fénykép, csekk.... A koleszhoz is kérnek igazolványképet hármat, hogy oda minek? Orvosi igazolás stb.. Már most kezdődik a macera...

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.