"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. június 9., csütörtök

Tök

Ez az anti-gasztroblogger sorozat 2. epizódja, amely arról szól, hogyan készítem én a tökfőzeléket.

Tegnapelőtt vettem egy tököt. Mivel a boltban nagyon nyeszlett kaprok voltak, gondoltam azt majd a zöldségesnél veszek. A pénztárnál kiderült, hogy valami titokzatos okból nem működik a bankkártyám, ezért készpénzzel kellett fizetnem. Így viszont nem maradt pénzem a kaporra. Sebaj, gondoltam, van otthon mirelit zöldbab, csinálok abból főzeléket, a tököt elrakom másnapra. Másnap beszereztem a kaprot, csakhogy amikor elővettem a tököt, szomorúan konstatáltam, hogy megromlott. Sebaj, gondoltam, van maradék zöldbabfőzelék, majd másnap veszek gyalult tököt, azzal legalább nincs annyi macera. Másnap (azaz ma) délelőtt a zöldségesnél meg is vettem, de ebédre szendvicset csináltam a maradék húsból, gondoltam majd vacsorára megfőzöm a tököt. Eljött a délután, a főzést nem halogathattam tovább. Csakhogy a nyomorult tök addigra teljesen megpunnyadt a zacskóban, levet eresztett, pfúj. De nem mertem kidobni, nehogy mire holnap meghozom az újabb adagot, addigra a kapor menjen tönkre. Szóval megcsináltam a főzeléket. Jó érett íze van.

Anti-gasztrofotót nem mellékelek, a fantáziátokra bízom.

6 megjegyzés:

  1. Valahol mégis muszáj ma közzétennem az Udvaromon-t... - legalább egy részét - különben nem fogok tudni aludni.

    Udvaromon rekvirálják a tököt,
    hát a babám lába közzé mi szökött
    Két gömbölyű, közepébe egy hosszú,
    azért eszi a lányokat a bosszú.

    VálaszTörlés
  2. A tök nem félretehető! Romlik! Vagy nem ezt akartad mondani...? :-)

    VálaszTörlés
  3. Eddig se főztem tököt, de úgy hiszem ezután sem fogok... ennyi szaladgálást nem érdemel :)
    Motyiiii! :DDDD

    VálaszTörlés
  4. na most nagyon elgondolkodtattál. két hete vettem 2 db tököt, hogy majd, de mindig volt valami brilliánsabb ötletem. és még mindig épek...
    hétvégén megfőzöm és jövő héten ha világítok a tök lesz az oka:-)

    VálaszTörlés
  5. te anyuss a tökök nálam is hetekig hűtőben, folyékony nitrogén mentes övezetben elállnak.
    viszont: a ződségesed honnan veszi a termékeit? ;)

    VálaszTörlés
  6. Hm. Én sem láttam még tököt, ami egy nap alatt megromlott volna...

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.