"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. július 24., vasárnap

Hivatásos

Az asztalossal kapcsolatban még pár gondolat. Csak mert megkérdezte, mi a munkám, amihez majd vissza szeretnék térni. Szerintem nem ez az érdekes. Hanem, vajon mi lenne az a foglalkozás, amihez NEM VÁGYIK VISSZA az ember x év gyes után. Vagyis, mi az, ami

  • fárasztóbb, mint éjjel-nappal szolgálatban lenni,
  • felelősségteljesebb, mint egy (-két) személyben őrködni kiskorú életek fölött,
  • monotonabb, mint TÉNYLEG ugyanazt csinálni reggeltől estig,

úgy, hogy

  • nincs szabadnap, hétvége, szünidő, betegszabadság, korengedményes nyugdíj,
  • nincs veszélyességi pótlék, munkaruha-pótlék, éjszakai pótlék... semmilyen pótlék,
  • nincs prémium, oklevél, kitüntetés... semmiféle elismerés,
  • nincs céges buli, jubileumi ünnepség, külföldi kiküldetés,
  • hiábavaló a bértárgyalás, a munkalassítás, a sztrájk és a demonstráció,

és úgy, hogy a legtöbben semmire sem becsülik amit csinálsz, pedig, mint tudjuk, egyszerre vagy

  • ápolónő,
  • szakácsnő,
  • takarítónő,
  • pedagógus,
  • pszichológus,
  • munkaszervező,
  • sofőr,
  • ügyintéző,
  • árubeszerző
  • és bohóc.

(És akkor még csak az ANYA munkakörről beszéltem, a FELESÉG beosztásról nem.)

Szóval, tud valaki válaszolni?

5 megjegyzés:

  1. Hat az is lehet, hogy az anya meg feleség szerep megmarad a munkába állás után is. Erre még rápakolódik egy lapáttal az, hogy nem szeretik a munkájukat, a munkahely is azért az ami, mert jobb nem jutott... s akkor a lista továbbra is érvényes, amit felsoroltál, és mellé meg van a munka is.

    Ááá nem tudom :) én nem mennék vissza "dolgozni" dolgozóba, munkahelyre. Igaz már nagyon megszoktam a szabad időbeosztást (5-6 éve), engem személyesen ez készítene ki legjobban: a reggel nyolcra bemész és ott eltöltesz 8 órát "szabály szerint". Ha itthon dolgozok 16-ot "szabálytalanul", az valahogy más...

    VálaszTörlés
  2. mi volt a kérdés?

    VálaszTörlés
  3. én csak azért nem vágyom vissza, mert nem tudom, miként tudnám überelni a napi 24 órás munkaszolgálatot egy plusz 8 (esetenként 12 vagy 24-el).

    VálaszTörlés
  4. nekem csak egyetlen egy indokom lenne az otthonmaradásra. akikkel otthon vagyok sokkal jobb fejek mint azok, akikkel a napi 8-10-12 órát töltöm...

    VálaszTörlés
  5. Aki egyszer belekóstol a szabadságba nehezen tud korlátok között létezni - kivéve, aki nem tud mit kezdeni a szabadsággal:)

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.