"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. szeptember 23., péntek

Kedves Robi!

Hosszú, unalmas és egyáltalán nem vicces bejegyzés.

(De már egy ideje ki szeretném próbálni, hogy milyen lehet fiktív levelet írni.)

Kedves Robi!

Továbbították nekem segélykérő e-mailedet, amely így kezdődik: "Baj van. Nagyon nagy baj van..." A drámai felütés miatt összeszorult a szívem, megjelent előttem egy leukémiás kisfiú képe, esetleg rokkant, munkanélküli szülők, düledező viskó stb. Aztán kiderült, hogy a miskolci Földes Ferenc Gimnázium nevét Széchenyire tervezi változtatni a városvezetés, ez ellen indult aláírásgyűjtés.

Kedves Robi, nem ismerjük egymást, bocs, hogy beleszólok, hiszen semmi közöm hozzá, nem jártam a Földesbe, sőt Miskolcra is ritkán. De most vettem a fáradságot és utánanéztem. Te, mint volt diák és tudtommal jelenlegi tanár, nyilván tisztában vagy vele, hogy:

"Az iskola jogelődei révén 450 éves múltra tekint vissza. Mai formájában 1953-ban jött létre a Fráter György Katolikus Gimnázium és a Lévay József Református Gimnázium egyesítésével", és 1956-ban már hívták Széchenyinek, tehát nem előzmény nélküli az ötlet. Földes Ferenc kommunista propagandista volt, ami persze nem jelenti azt, hogy a nevét ne viselhetné egy iskola.

De kedves Robi, az, hogy "segítsetek, segítsetek, ha egyetértetek azzal, hogy a több mint tízezer Földesistát ballagtató iskola ne váljon néhány száz Széchenyis diák tucatnyi élő maradékának és a helyi politika által támogatott akaratának áldozatává", hát az - talán csak számomra - elég gyenge érv és hatásvadász vészharangkongatás. Mert mi történne, ha még élne az évszázadok során végzett több tízezer "fráterista" és "lévaysta"? Ők is kezdhetnének aláírásokat gyűjteni?

Kedves Robi, talán ha földesista - pardon, FÖLDESISTA - lettem volna, jobban megérteném a frusztrációdat, így viszont csak azt tudom, hogy az alma matereimet nem a nevükért szerettem, ezért nem okozna identitászavart, ha megváltoztatnák... Mondjuk ha "Rákosi pajtásra", az fájna. De akkor tényleg baj lenne. Nagy baj.

2 megjegyzés:

  1. Na, ma csak azért léptem be, hogy ehhez hozzászóljak.

    Az ilyenekről mindig ez jut eszembe motymoty.blog.hu/2011/05/31/sch_emberek_es_egyebek mármint az intézmény (is). Meg ez szittyazoli.freeblog.hu/archives/2011/01/19/West-Balkan/
    és a bicskám is. De nincs kedvem kifejteni. :)

    VálaszTörlés
  2. Nem hosszú, nem unalmas, de tényleg nem az a megszokott viccözön. :)
    De mindezektől függetlenül, jó.
    Ilyenekről, még az az idézet is eszembe szokott jutni elég gyakran, hogy: "Mi kell a népnek? Cirkusz és kenyér."

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.