"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. szeptember 13., kedd

Miért nincs elég vér a pucámban?

Az igaz, hogy nem rendelkezem a fent említett szervvel, és az is, hogy legutóbb elküldtek a véradásról anaemia miatt, tehát vér és puca vonatkozásában van alibim, ettől függetlenül néha kiállhatnék magamért keményebben. Főleg egy bankkal szemben.

Pedig gyúrtam ám a beszélgetésre, beszív-kifúj, egy-kettő-három, beszív-kifúj, tárcsázás. Csakhogy mire eljutottam a lélegző munkatársig, jelentősen csökkent a lendületem (hát erre jó a telefonos menüsor).

Mondtam a hölgynek, az a vicces helyzet állt elő, hogy a minap érkezett bankkártyán a régi nevem szerepel, a szintén általuk megcímzett levélen pedig az új. Namármost, fordítva nem zavarna a dolog annyira, így viszont szeretnék egy másik kártyát, az aktuális nevemmel, ugyanis nem véletlenül zarándokoltam el hónapokkal ezelőtt a bankfiókjukba, átíratni. (Mert nálunk nincs minden második utcasarkon bankfiók, sőt az egész városban sincs.) Ezután mintegy húsz perc alatt sikerült kihámoznom a lényegi információt, hogy két opció van: vagy "pótkártyát" igényelek, akkor le kell tiltani a jelenlegit, ezért egy hétig nem lesz aktív kártyám, és el kell mennem érte egy bankfiókba; vagy "új kártyát" kérek, az kétezer forint. Felvetettem, hogy jogosnak tartja-e, ha én fizetek (pénzzel vagy kényelmetlenséggel) azért, mert ők eltosztak valamit. Erre persze nincs válasz. Kértem, ugyan nézzen már utána, nem lehetne-e mégiscsak elküldeni postán a javított kártyát. Nem. És ennyiben maradtunk.

De visszatérve a vérhez és a pucához, ha elég erélyes vagyok, talán megoldom. Esetleg követelhettem volna, hogy az a trehány, impotens tulok, aki annak idején a névmódosítást intézte és nem jelentette le a háttéradatbázisban, na most AZ hozza ki nekem a Nagyvárosból futólépésben a bankkártyámat, lehetőleg pár szál virággal együtt.

Ja, a keresőkifejezés "raiffeisen".

5 megjegyzés:

  1. én biza azzal kezdtem volna, hogy kedveseim lévén, hogy a boritékon egyik név van, a kártyán a másik NYILVÁNVALÓ, hogy ti csesztetek el valamit és vagy megoldátok fájdalom mentesen nekem, vagy éppenséggel a fogyasztóvédelemmel beszélgettek. És igen, első dolgom egy igencsak szép dokumentáció előkészítése, elküldése, majd a fejlemények várása. Egy párszor megoldott dolgokat, pedig nagyon prüszköltek a "cégék", hogy de biza nekik van igazuk.
    jelen esetben biztos ezt tenném... nehogy már te fizess mert ők bénáznak...

    VálaszTörlés
  2. Én is elég mulya tudok lenni ilyen esetben. Szerintem, jó tipp, amit mondott Apusod. Próbáld meg újra felhívni őket. Lehet, hogy másik ügyintéző lesz, ha meg ugyanaz, akkor sem biztos, hogy emlékszik rád. Egyébként Shhh... tanácsa is jó, be szokott válni. :)

    VálaszTörlés
  3. A bankoláshoz teljesen balga vagyok, de a puca etimológiája érdekel, mert nem feltétlenül a hímtag szinonimája. Találtam egy rövid írást a mai "főnyelvésztől":
    www.mno.hu/portal/655073

    VálaszTörlés
  4. elolvastam, tájékozódtam, elgondolkodtam.
    és elmondanám: nem a szegény kis bank, "Aposod" a hibás.
    két fontos okból is

    1.- végső soron neki köszönheted az itt vázolt problém forrását a névcserét
    2.- neki van pucája (köszönjük lacibának hogy helyre tette a dolgot höö.. ne hogy már!"ide nekem az oroszlánt akarom mondani a pucát is". persze :DDD még mit nem.)

    - jó jó. most majd azzal jössz, hogy látszólag, (vagy rejtett módon) a családban ő viseli a pucát - neked viszont papírod van róla hogy utóbbi dolog a Tiéd is, és főleg a Tiéd. (a vérrel való feltöltése és üzemeltetése persze azért maradjon az ő feladata és felelőssége)

    az azért a javára kell, hogy írjam... a témához való reagálás nyomán számomra nyilvánvaló hogy nem csak a pucája miatt hanem valami többért (is) választottad ki őt főfő pucahordozódnak :)

    végezetül két sor ami e pucadús kommentem írás közben ugrott be:

    lám csak, jó az... ha egy nőnek van "Apucája,"
    kinek vérrel dús az agyi ere és a pucája.

    VálaszTörlés
  5. a székelyek a puca szót a női nemi szervre használják. csak mondom.

    (szekelymagyar.transindex.ro/?word=puca&subm=Keres)

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.