"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. szeptember 22., csütörtök

A nyakkendő

Tisztaruha-szállítmányt vittem szegény kollégistának. Rendbe raktam a holmiját. (Ez az a tevékenység, ami csak nekem okoz örömet, neki valószínűleg halálciki a szobatársai előtt.) Kiszedegettem a szemetet a cuccai közül. Áthúztam az ágyneműjét. Előrángattam az ágytakaróját a matraca alól. És megtaláltam a nyakkendőjét. Ami állítólag olyan nagyon elveszett, hogy egyszerűen sehol sem lelte. Pedig hosszasan kereste. Mindenütt. De hiába. Szerinte biztosan én hoztam el a múltkor véletlenül. Kérte, hogy vigyünk neki másikat... Nem vittem. Helyette kinyitottam a szekrényét és belenéztem. A nyakkendő ott hevert az öltöny alatt és szép türelmesen várta, hogy valaki felemelje. Nem kiabált. Ez lehetett a baj.

...Nem tudom milyen anyós leszek, de igenis várom a nőt, aki majd helyettem megkeresi a fiam nyakkendőjét.

4 megjegyzés:

  1. Örülni fog neked, hogy arra nem tanítottad meg a fiadat, hogy megtalálja a nyakkendőjét. :)

    Bár én csak azon szoktam kiakadni, mikor anyósom azzal dicsekszik, hogy Béla milyen házias, hogy megnevelte. Bizonyára attól lett ilyen, hogy ő senkit nem enged be a konyhába, mert nem akarja, hogy zavarják.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem, mindig vesznek egy másikat. :P

    VálaszTörlés
  3. Szerintem meg utálják a nyakkendőt. Meg aztán képesek életben maradni, csak mindig jön egy nő (anya, feleség, barátnő) aki meg akarja menteni őket, illetve megjavítani és példát mutat. Ők meg nem bánják. És hülyék lesznek rendet rakni, ha valaki megcsinálja ezt is nekik. Kényelmesebb.

    VálaszTörlés
  4. :D Erről jutott eszembe, hogy apám még 40 évesen is szépen összegyűjtötte a nyakkendőit, és elvitte az apjának, hogy kösse meg. :D

    (Pedig egyáltalán nem volt elkényeztetett gyerek.)

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.