"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. november 22., kedd

Nem túl vidám

Tinikori naplórészleteimmel ugyan már bizonyítottam, hogy voltam valaha romantikus lelkületű ifjú is, de ma megtaláltam a verseimet, és azt hiszem, nem foszthatlak meg benneteket ettől az élvezettől. Csak néhány, ízelítőül.

 

 

léptem lépteddel

szóltam szavaddal

szerettem szíveddel

maradtam magammal

 

csókod csókommá

öled ölemmé

sorsod sorsommá

örökkön örökké

 

részeg éjszakák hideg józansága

ne tedd pokollá nappalaim

csempéssz vodkámba tudást

füstszagú árnyék

 

menekülök, félelmem kopog mögöttem

ugye tartod fejem amíg hányok

 

Nem lophatsz tüzet a jégből

nem lophatsz csöndet a zajból

nem lophatsz nyugalmat magadnak

jaj nem lophatsz békét a borból.

 

Gyűlölöm ott azt az arcot

vád fészkel könnyes szemében

gúnyos mosoly ül az ajkán

összetöröm hát a tükröt.

 

Túl közel voltál hozzám

hogy megérintselek

Túl távol voltam tőled

hogy szeress

 

Emléked

 

Nyarakkal jössz,

borszavú csönddel,

holdat táncoltató folyóval,

s egy régi dallam nyomán

sokszorozódik képed

könnyeimben.

 

mint esernyőt cipellek magammal

de alulról felcsap a sár

szomorú esőben, szitáló ködben

nyirkos lelkem békére vár

 

Posztumusz

 

Elfelejtettem levegőt venni.

No nem baj. Majd legközelebb.

25 megjegyzés:

  1. Azért találtam benne vidám pillanatokat, itt-ott. :)
    jók.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ígéretesek!:-)
    Közben a paradicsomlevesem is kifutott, amíg ízlelgettem a sorokat. Hogy melyiket hagynám így, és melyiken változtatnék. Egy példa, ha nem haragszol meg:
    Tüzet a jégből?
    Csöndet a zajból?
    Békét a korból?
    Békét a borból!

    Jaj, ezer bocs egy tisztelődtől! :-)))

    VálaszTörlés
  3. nekem az utolsó tetszik a legjobban, a többiek követik a toplistában. Második kedvenc költőm vagy anyus! Szabó Lőrincet Lócival azért még nem múlód felül nálam :D Más költőt meg nem szeretek.

    VálaszTörlés
  4. Nekem is tetszenek. Az elsőtől az utolsóig. Írhatnál még párat ide. Bár azt megállapítottam, hogy nem kiskorú voltál amikor ezeket alkottad (párszor megjelenik a bor, meg a vodka :D )

    VálaszTörlés
  5. Az jutott eszembe, hogy kiadathatnád a verseidet.

    (Mivel eredeti versekhez eredeti komment jár. Bocsánat. Megint elviselhetetlen napom van. De a versek jók. :))

    VálaszTörlés
  6. Színvonalban magasan ver néhány óvodában tanult mondókát.

    VálaszTörlés
  7. Na. Egy másik oldal? :) Tetszenek.

    VálaszTörlés
  8. Ilyenek az èS-ben is jelentek meg anno :)

    VálaszTörlés
  9. :) vedd úgy hogy megöleltelek. (semmi erotika vagy ilyesmi - csak úgy.)

    "hálából":
    szittyazoli.freeblog.hu/archives/2010/03/19/manonak_szulinapi_ajandek_helyett_ram_jellemzo_modon_utolag/

    VálaszTörlés
  10. nekem nagyon tetszenek, egész megvilágosultam itt a hajnali statárium kereteiben. :)))

    no de viccet félre: simán bevenném egyik-másik haikuról, hogy akár fodor ákos is írhatta (volna).

    szeretem a lelked, anyus. :)

    VálaszTörlés
  11. Eccer mán, jó pár éve vót, még siheder költő koromba (persze állnéven) írtam eztet Jankó komámnak, de mostanság tés is valahugy előhoztad megint a rossz agyambó.
    Imé: "Óvastam kőtőtárs, óvastam művedet, és biza nagy az én szívemnek ő nagy gyögyörőségje". (bélla).

    Hát tessík, eztán ez mán legyen a tijéd is lyányom (te kis Psiché!)

    VálaszTörlés
  12. Tuttam. Tuttam hogy mán olvastalak én valahun.

    VálaszTörlés
  13. ...ezeknek utanna muszaly lesz egy költészetnapját is által tóni április huszonkettőre.

    VálaszTörlés
  14. Hujjaj. :D Nagyon okos akartam lennyi, de oszt benéztem a sorokot.
    Hát akkor mán mindegy, hát akkor ugy, meg oszt az Isten éltessen előre is. Jó egísíg, bősíg, boldogság meg illyenek!

    VálaszTörlés
  15. azért jó, hogy van bélla, mert így nem én vagyok a leghülyébb egy-egy kommentfalon (bocs bélla - azért én szeretlek).
    a jókívánságaihoz viszont csatlakozom.

    VálaszTörlés
  16. No ja.:D
    Meg oszt gondolom apussod se örőne, hogy szétvésik a házfalat, a francos márványtáblájok miatt.

    Esetleg egy lovasszoborra gondótam még. (abból a pillanatbók mikor még nem szakadt el az inged)
    El is képzeltem: ott ánál Attila fölött kicsinyt közelebb a Dunáho' mint most van.(én befogadnálak mind szívemnek kedvesseket minda kettőtököt, ide a pataji ágba, tod: oda ahun szitazoli pofára esett a fényképezőgépivel - a hülye :D) Oszt akkor együtt nézhetnénk mink hárman hugy úszkának alkalmasint a görögdinnyehajak lennt a vízbe.

    VálaszTörlés
  17. ...meg hugy vizellnek a részeg jakt tulajdonosok bele a Dunába.

    VálaszTörlés
  18. Szenzációsak! Még a színvonaltalan hozzászólások se tudtak rontani a hangulatomon :P
    Nagyapám mondása jutott eszembe (csak a színvonal miatt):
    "Egy költő veszett meg benned!"

    VálaszTörlés
  19. No eztet megkaptam. Megyek is, mára ennyi elég a sikerbő'. (hüpp.hüpp...)

    VálaszTörlés
  20. ...azért bírom béllában, hogy ha kell elviszi a balhét.

    VálaszTörlés
  21. Ezt amugy kivételesen nem én írtam, ez Karinthy paródija Móricz Sárarany című regényérő')...de mosmá' oszt tényleg elköszönök.

    VálaszTörlés
  22. zolira? soha...ki kell azt néha pihenni ha túl sok volt már a jóból. ilyenkor a jó magyar ember belerúg a kutyába
    vagy "nagyot üt botjával a szamár fejére".

    egyébként a tréfát félre téve igaza van zolinak, szó-szó kicsit tényleg sok volt itt már belőlünk. ezennel háttérbe is vonulok, megyek és leteremtem béllát. szervusztok további jó mulatást! és sok sok színvonalas kommentet!

    (azért ...ne örüljetek korán - ez csak a mostani posztra vonatkozik.)

    VálaszTörlés
  23. Hát ezek tök jók! Lélek - élek. Ölelés a lelkednek!

    VálaszTörlés
  24. Hát a lelködnek, te! :-)) Most és mindig. :-)

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.