"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. december 13., kedd

Fenyőfa

Azt hallottam, idén a kevés eső miatt eleve szárazak a fenyők, tehát valószínűleg különösen hamar hullani kezdenek majd a tűlevelek. Emiatt szerintem érdemes az ünnephez minél közelebb megvenni a fát, hiszen ha 23-án még nem potyog, talán kibírja néhány napig (esetleg Vízkeresztig is). Mi egyébként elég későn szoktunk észbe kapni, de ez nem mindig baj, jutottunk már hozzá rendkívül olcsón nordmann fenyőhöz 24-én délután. (Igen, állítólag így helyes, Alexander von Nordmann finn zoológusról kapta a nevét.)


A karácsonyfa beszerzését kimondottan férfi feladatnak érzem, még a kivesző gentlemanek korában is kell lenni bennük annyi előzékenységnek, hogy megkímélik a hölgyeket a bőrükbe fúródó tűlevelektől és a kezükre tapadó gyantától.


Szóval pasimunka. A férj dolga. Az apáé. Ezért lehetett annyira megrázó, amikor először vittem haza egyedül a fenyőt. Édesapám, betegsége miatt gyakran hónapokig nem volt velünk, valamennyire hozzászoktam a hiányához. De azt a képet nem felejtem el soha: a téli estében az utcai lámpák megvilágítják a sűrű havazást, az úttesten is bokáig áll a hó, én meg húzom a szánkómon a fát. Kicsi voltam és magányos. És nagyon sajnáltam magam.

6 megjegyzés:

  1. Most úgy megsimogatnám a buksid!

    VálaszTörlés
  2. De most már nagy vagy jó nagy családdal és erre kell gondolni. De én is küldôk egy virtuáls simogatást, mert ez nagyon szomorú volt!

    VálaszTörlés
  3. nem baj pici anyuss, azér' mi csak csak megsímogatunk. (persze én csak nagyon díszkrétan mer' én talpig gentlámen vagyok.)

    VálaszTörlés
  4. Szeretek karácsonyát venni. :) Kifejezetten női munka. Különben hogy lesz szép formás?

    Nálunk a család díszítésben szokott nagyon aktívan részt venni. (Szia, mi most elmegyünk, 4-re jövünk, addig díszítsd fel a fát. Sajnos a díszeket nem találtuk meg, tegyél rá valami mást.)

    VálaszTörlés
  5. Egyébként is fogytam. Látszik bélla képén is, de nekem senki sem gratulál. :(

    VálaszTörlés
  6. Még mindig romantikusabb, mint szakadó esőben húzni a szánkót :)

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.