"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. december 7., szerda

Hej, Vargáné

A Baa baa után rengeteg rajzfilmesített angol dalocskát loptunk le szereztünk, de úgy gondoltam, jó lenne ilyesmi magyarul is. Sajnos, nagyon szűkös a kínálat, hiába vannak gyönyörű népdalaink, kisgyerekeknek szóló, animált változat alig akad. Végül rábukkantam a minimaxos Gyerekdalok és Mondókák című DVD-re. Nekem tetszik. A dednek is. Íme az egyik kedvencem:
 

 

És a másik:

Ha valaki tud hasonló, rajzfilmesített dalokból álló DVD-ről, szóljon!

14 megjegyzés:

  1. www.egyszervolt.hu

    szerencsére egy idő után minden gyerek kinő belőle... ezért én nagyon nagyon hálás vagyok.

    VálaszTörlés
  2. Kresztfijamnak is vmi ilyesmi kéne... de én ettől heveny agyvérzést kapok...

    Mégis megkérdem, hol lehet ehhez hozzájutni? :P

    VálaszTörlés
  3. Bogyó és babóca 13 új mese. Mindkét kicsi tátott szájjal bámulja. Beírod a gugliba, millió helyet ír ki ahol megnézhető, vagy letölthető. Már nem szoktunk dvd-t venni, nagyon sok online nézhető film van. Ha gondolod írok címet.

    VálaszTörlés
  4. www.zeneker.hu/ esetleg ide is bekukkanthatsz ötletszerzés céljából :)

    VálaszTörlés
  5. ...mennyivel szebbek ezek mint amiket apukától tanultam annak idején, pedig azok is népi voltak:
    Ilyenek:

    "Ángyika ángyika kender áztat,
    Seggébe seggébe békák másznak.
    Ha bemásznak, majd kimásznak.
    Ángyika, ángyika kendert áztat..."

    ...az "öreg anyám babot főzt..." meg hasonlókat gondolom mindenki ismeri.

    ...persze vagyok, olyan disznó, hogy én is megtanítottam erre az enyémeknek. (?) Ezt hívják tradíciónak?

    VálaszTörlés
  6. Csiribiri koncert dvd. :D Kismici addikt. :)))

    VálaszTörlés
  7. peeersze, meg dedikált dvd-t is. viszont bele kellene húznunk, mert kismici kinövi a cukormázas korszakát.

    VálaszTörlés
  8. jaj, most erröl eszembe jutott, hogy a hütöben figyel egy nagy fej kaposzta, amit meg kell fözni :))))

    VálaszTörlés
  9. latom, az aludttej fogalmaval nem volt tisztaban az animator :)

    VálaszTörlés
  10. Nem népdal, de a "rajzfilmesített dalok DVD-n" kritériumnak megfelel: Gryllus Vilmos Maszkabál című meséje.
    Nagyon aranyosak a rajzok, a zene is igényes és dallamos.

    VálaszTörlés
  11. Azt szeretném mondani, hogy tegnap megnéztem ezt a kis videót és azóta ez megy a fejemben. Éjjel is.

    VálaszTörlés
  12. Próbálom kiütni a lassan jár a csigabigával ...;-)

    VálaszTörlés
  13. Ezek az animációk elég rettenetesek. :)

    VálaszTörlés
  14. ühümm. Utána meg csodálkozol, hogy nem nézek meg mindent amit linkelsz. :)

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.