"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2011. december 4., vasárnap

Iluska

A hosszúhétvégés élménybeszámolóm előtt pár mondatot pazarolok a távollétem alatt itt a mátrixban történtekre. Nagyon kérlek Benneteket, csak az olvassa el, aki eddig figyelemmel követte a szóváltást, mert egyébként teljesen érdektelen az egész.

Barátaim tulajdonképpen már mindent elmondtak helyettem, de mivel az én rövidke kommentemre válaszul született az a bizonyos bejegyzés, és antigocsi szittyazolinál is az én "leegyszerűsítő gondolkodásmódomat" bírálta, mások pedig őt támogatván megjegyezték, hogy azért nem gáz Iluska helyett Juliskának nevezni János vitéz kedvesét, mert nem ez volt a lényeg a millás klipben, szóval azt hiszem, eléggé meg lettem szólítva.

Nem is olyan rég írtam arról, mennyire nem szeretek szájbarágós lenni, és hogy szerencsére az Olvasóim nem is igénylik ezt, úgy látszik, képesek megrágni saját maguk amit eléjük rakok. Az iluskás kommentet is tökéletesen értették, ez most utólag kiderült.

Azért jellemeztem Milláékat dióhéjban az Iluska-Juliska cserével, mert ez az apróság sokkal többet elárul róluk, mint bármi más. Én pedig nem szívesen írok többezer karakteres eszmefuttatásokat hozzászólás gyanánt, de legfőképpen lusta voltam számháborúba bonyolódni, hogy mennyi is valójában az egymillió, vitatkozni azon, kell-e most védeni a sajtószabadságot, vagy hogy nem hülyeség-e alternatív köztársasági elnököt választani, arra pedig már másutt (talán épp itt nálam) utaltam, szerintem hány használható ötletük lenne ezeknek az embereknek egy ország irányítására. De az Iluska-Juliska dolog... az übergáz. Vérciki.

Csócsálom kicsit, hogy mindenkinek emészthető legyen.

Pocsék a névmemóriám, és gyakran megesik az is, hogy valamit eltévesztek. Egyszer itt a blogban Freundot írtam Freud helyett. Éreztem, hogy valami nem stimmel és pár perc múlva beugrott. Összeszorult a gyomrom, elakadt a lélegzetem, leizzadtam mint egy ló. Kijavítottam, de még napokig bosszantott, pedig két-három embernél több biztosan nem olvasta az alatt a rövid idő alatt. A millás klipet hányan látták-hallották?! A szerzők nem egy általános iskolai vetélkedőre írtak csasztuskát, hanem pöttyet szélesebb közönségnek szánták. Mit mondtak, amikor észrevették (vagy szóltak nekik)? Hogy nem baj? Mindegy? Vajon túl drága lett volna kijavítani? Újra kellett volna vágni a klipet? Nem gondolták esetleg, hogy tartoznak ezzel a hallgatóknak? Az egymilliónak...? Vagy a közszereplőknek, akik az arcukat adták a kliphez? Tán épp úgy okoskodtak, mint antigocsiék, hogy "nem ez a lényeg". De. Ez a lényeg. Az igénytelenség.

És szánalmas erőlködés az igénytelenséget azzal mentegetni, hogy petőfisanyázunk, nemisolyannagyköltőzünk, ennek ostobaságát felmérni nem kell irodalmi tudás, elég a történelmi is. Nem vagyok Petőfi fan klubos. Talán mert sosem rajongtam sem az Alföldért, sem a forradalmakért, sem a nőkért. De hát azért Petőfi a maga csaknem nyolcszáz költeményével... mégis... khmm.

Na, nem bírom tovább rágni, úgyhogy végül további "szellemes" klipek, illetve posztok szerzőinek tök ingyen felajánlom a következő személyeket:

  • Horger Andor úr
  • Zsombor és Tünde
  • Dobó Iván
  • Goldi Miklós
  • Baradlay Benő
  • Pánk Bán
  • (szabadabb szelleműeknek) Ádám és Béla.

16 megjegyzés:

  1. részemről tartok egy hajnali "szimpátia tüntetést" ... és bevállalom hogy ez itt egyfajta viszonzás a
    (sohanemfogunkösszejárni, nemháttéremailszervezkedünk, nemsúgunk-búgunkafecebukon, nemcsetelünkki senkitahátamögött) blogcimboraság mellett, és a mellett, hogy bár politikai nézeteink nem fedik egy az egyben egymást - mégis egymás tompor csókolgatása nélkül is félszavakból értjük egymást (bár a női tomporok ilyetén becézgetése soha nem volt ellenemre)...ennyi. aztán nem hiszem hogy akarok még ehhez a témához bármit is hozzátenni. motoszkálnak még bennem elvarratlan szálak. ezeket lehet holnap illetve ma még kiírom magamból...de az is lehet "elhallgatom örökre." (jó éjszakát! (Mindenkinek!) :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem egy klasszikus (ide nem illő) Tankcsapda dal jutott eszembe, a Szenvedj!
    Abban van egy sor amit évekig elemeztek:
    "Odaenged magához,
    Mint az őz a szarvasbikához,
    Jön, ha eljön az ideje."

    VálaszTörlés
  3. Anyus értékelem a kitartásodat. :)

    VálaszTörlés
  4. egy szót sem értek (ebből sem), de a Zsombor és Tündét jót röhögtem :-)

    VálaszTörlés
  5. ...annyi szép bejegyzésem van.(kettő biztos.) miért pont ezt?

    VálaszTörlés
  6. Pedig elég érdekes, hogy az embernek a saját bejegyzései közül melyik a kedvence.

    VálaszTörlés
  7. ...ja ez már a második kérdésre való válasz volt.

    VálaszTörlés
  8. ...lehet nem az a legjobb, de a "trianon rendezési verzióm" közben éreztem magamban a legnagyobb szeretet miközben fabrikáltam. persze a széles közönségnek lehet érthetetlen (még annál érthetetlenebb mint amilyen érthetetlen szoktam lenni...)

    és esküszöm nem azért írtam mert most pont itt vagyok köztetek. mindenkinek ezt ajánlanám...a másikon gondolkodnom kell. minden megjelent "gyerekem" szeretem. a vízfejűre sikeredetteket is

    VálaszTörlés
  9. ez azért van mert: simile simile gaudet... hasonló a hasonlónak örül (simlis a simlisnek...:)-de ezt már elsütöttem valahol.)

    ...a haynausnak van egy durvább verziója is (ezt már a gyerektől tanultam)...de azt nem írom ide mert még csúnyább...más részt meg szebb.

    VálaszTörlés
  10. "...szervezkedem".(jav.)

    VálaszTörlés
  11. újabb értékes keresőszavakkal gazdagítod a blogod. :D

    VálaszTörlés
  12. anyus, te a népszerűségre gyúrsz. :D

    VálaszTörlés
  13. Csendes Olvasóink! "Én kérek elnézést!"

    VálaszTörlés
  14. a bejegyzés végi felsorolást kiegészíteném a legelső magyar punk nevével (Árpád a punk)

    VálaszTörlés
  15. Basszus nem tudok annyit olvasni, mint Ti írni!

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.