"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. január 17., kedd

Egy nem átlagos hétköznap

Tényleg nagyon kedves volt a Családfőtől, hogy elutazása előtt lemosatta-kitakaríttatta a kocsit, hogy ragyogó tiszta, csillogó-villogó járművel mehessek barátnőt látogatni, csak sajnos a forgalmit felejtette el itthon hagyni, ezért már eleve rettenetesen izgultam, hát még amikor reggel megláttam, hogy szakad a hó. A tervezett programra alkalmasabb napot nemigen találhattam volna...

Az első két kilométert kábé húsz perc alatt tettem meg, mert egy baleset miatt rendőrök irányították a forgalmat és szakaszosan engedték át az autókat. Pont előttem intett megálljt a közeg, én meg úgy éreztem, nagy vörös betűkkel a szélvédőre van írva, hogy NINCS NÁLAM A FORGALMI...
Ahogy rátértem a kis hegyi útra, még araszolt előttem pár kocsi, aztán egy kereszteződés után már szinte érintetlen volt a hófelület. Egyetlen autó jött szembe. Ebből két dologra következtettem.
  1. Járható.
  2. A környékbeliek tudják, hogy ilyenkor nem szabad erre menni.
Elég makacs vagyok. És azt hiszem, kivételesen jól választottam meg a sebességet. Úgyhogy most nagyon büszke lehetek magamra. (Na és indulás előtt a külső visszapillantókról is lesepertem a havat... De csak kabalából.)
A gida tüneményes. Meg a gazdái is.
Ha már úgyis arrafelé jártam, beugrottam a kollégiumba a nagyfiú szennyeséért. Ám a nagyfiú szennyese természetesen nem volt ott ahol megbeszéltük. A nagyfiú sem volt ott. Mindegy, legalább kipróbálhattam a másik hegyi utat. Azon nem volt hó. Csak köd.
Igazán izgalmas és szerencsés napom volt.

16 megjegyzés:

  1. mikor a forgalmat irányítják ("ők") akkor nem szoktak igazoltatni. akkor elég a maguk baja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Attól még egy barnának álcázott szőke nő aggódhat.

      Törlés
  2. előbb fapados utazás, aztán egy autós, holnap majd űrutazás?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Mára is terveztem egy utat, de persze megint havazik :)

      Törlés
  3. Nekem egyszer jogsim nem volt (egész nyáron) viszont cégesautóm igen, hétvégente kb 140 km-t vezettem, hétközben csak városban, azt találtam ki, hogy nagyon szabályos leszek és akkor nem lesz gond. Akkoriban szigorították a vasúti átjárok előtti sebsségkorlátozát, az autó viszonylag menő volt, rengetegen anyáztak. Egy idő után gondolkoztam, hogy kíirom a hátsó szélvédőre, hogy nincs jogsim, azért vezetek szabályosan.

    Aztán következő télen megtaláltam a téli kabátom zsebében és elhagytam. Pedig az a szép nagy rózsaszín volt.

    Anyám meg pl. soha nem adja oda a forgalmit, sőt ő sem viszi magával, mert az az elmélete, hogy úgyis elhagyjuk. (ami igaz egyébként)

    VálaszTörlés
  4. Válaszok
    1. :) Most csak ketten. Es sokkal viccesebb volt:
      http://motymoty.blog.hu/2012/01/06/meg_ez_is_tavaly_volt

      Törlés
    2. Természetesen én is irigykedem. És követelem, hogy legközelebb is legyen új kiskecske. :D

      Törlés
    3. Gondolom azt a bakkal kellene megbeszélned.

      Törlés
    4. bandázásra mindenkor nyitott vagyok a kifejezetten jófej emberekkel. akik a valódi találkozás után is azok maradnak (muhaha).

      motyi, február vége-március elejére várhatóak az újabb adag kiskecskék. (hogy ne mondhasd, hogy nem szóltam időben, addig készítsd fel a lelked az utazásra. :D)

      Törlés
  5. Szóval te egy csöppet sem bíztál abban, hogy élőben is elviselhetőek vagyunk. Ez igazán kedves. :D
    Pedig aki zavarban van az kevésbé köcsög. :)

    VálaszTörlés
  6. Ja és azt szerettem volna még kérdezni, hogy szalonna is lesz? -ártatlan fej-

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.