"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. január 27., péntek

Logisztika

Biztosan sokan ismeritek a csónakos fejtörőket. Például a papok és ördögöket, vagy a kecske, farkas, káposztát.
Hasonló feladvány közepén vagyok.
Mert van ugye az öt saját gyerek. Ehhez most jön három vendég fiú, jelöljük őket A, B és C-nek.
A érkezett csütörtök délután, haza kell mennie vasárnap 11 órára.
B érkezett csütörtök este, haza kellett mennie péntek délután 3 órára.
C érkezik szombat délután, és úgy tudom egy napig marad.
A nagylányomért ma délután megyünk. A nagyfiamat este hozom haza a kollégiumból, mert megbetegedett. A kajlának ma fél ötkor indul a vonata, és vasárnap délután jön haza az edzőtáborból. A legkisebb fiamnak valamikor el kellene jutnia az uszodába.
A cél az, hogy lehetőleg senki ne utazzon egyedül, de mindenki érjen oda időben a megfelelő helyre.
(Az ágyak kiosztása a következő hasonló feladat.)

14 megjegyzés:

  1. na, ez nekem ma meghaladja a képességeimet.

    VálaszTörlés
  2. hát csak boldog túlélést tudok kívánni neked....

    VálaszTörlés
  3. Ugyan már, rutinfeladat kezdőknek.

    VálaszTörlés
  4. Most már értem miért voltak ezek a matematikai feladatok az isiben. Lehet tényleg az életre készít fel az iskola?

    VálaszTörlés
  5. kerj segitseget hivatasos logisztikai szakembertöl, szerintem nem kell messzire menned! :)

    VálaszTörlés
  6. Az jutott eszembe este, hogy ennek a sok éhes szájnak mit adsz enni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meglepően keveset esznek. Vagy csak pocsékul főzök :D

      Törlés
  7. Én esküszöm azt hittem csak négy gyereked van.(van a "horgász" az iskola az apácák és egyházatyák réme (ő az én spanom.) , van a Kajla akit mindenki imád , van a "nagylány" akinek már hallottam a hangját, és van ugye a ded aki a Ded...) a legkisebb fiúról én még nem is hallottam..Ő hogy került ide?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      http://anyusblog.blog.hu/2011/03/11/a_parductermetu
      És itt jobb oldalt van ugye öt kis vonalzó... :)

      Törlés
    2. http://anyusblog.blog.hu/2011/12/11/a_hetvege_megallapitasa

      Törlés
    3. Ja és itt van ez is:
      http://www.magyarhirlap.hu/blog.html?blogparent=7&blog=80

      Törlés
  8. Ja! nem raktam össze rendesen a dolgokat. azt hittem Kajla a legkissebb aki amellett hogy kajla még párducléptű is, (a kettő nem zárja ki egymást... hisz láthattuk vizikenguruzni.)
    :) megmondom őszintén a vonalzókra addig azt hittem valami reklámok (de most kinagyítottam a betűket...nem csak a Te Embered lát ám rosszul.)....aha. így már oké.
    Elnézést kérek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Ugyan már, nagyon viccesek nekem az ilyen felismerések h nahát öt gyereked van :) És egyébként tényleg nehéz összeadni, mert szanaszét vannak...

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.