"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. január 4., szerda

Vén csontok

Most jött el az ideje, hogy megmagyarázzam a csontvázakat. (Bár gondolom nagyjából eddig is értettétek.)
Több dolgot szimbolizálnak egyszerre.
Talán a legkézenfekvőbb az öregedés. Milyen groteszk azt játszani, hogy negyvenévesen, tiszta lappal elölről lehet kezdeni az életet.
Aztán van egy derűsebb olvasata. Hinni a jövőben, bármeddig tartson...
A lócsontváz avatar pedig megmutatja, mennyi marad a gyermekkori álmokból (és elvekből). Ami elég szomorú, de némi öniróniával akár röhögni is lehet rajta.

29 megjegyzés:

  1. Fiatalon is lehet az emberből csontváz.

    VálaszTörlés
  2. Előről kezdeni meg leginkább legóvárakat lehet, de talán azokat is jobb folytatni.

    VálaszTörlés
  3. A fiatal csontvázak tartósabbak.

    VálaszTörlés
  4. Mert ugye a csontritkulás...

    VálaszTörlés
  5. az álom elszáll, a csontváz megmarad...

    VálaszTörlés
  6. ...és soha ne felejtkezz meg az életünk útját véges végig szegélyező néha jelentéktelennek tűnő apró kis (saját szavaiddal szólva) "lófaszocskákról"...amelyek szerintem az élet sava borsát, annak szépségét adják.

    örülök, hogy rátaláltam erre a kis rabosított oldalra. (tulajdonkép egy stolbuci fanblogot szerettem volna levadászni a netről, a imidzs csalt be ide. először kicsit bosszankodtam de most már nem bánjkódom a tévedésemen.
    majd lehet néha visszanézek.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Toma, örülök h ilyen rendkívül különös módon idetaláltál, bár kicsit aggódom h egyre súlyosbodó skizofréniával van dolgunk...

    VálaszTörlés
  8. ...és a hátteret azonnal kicserélem, amint elárulja valaki, hogyan lehet egy kép egyszerre LEGALÁBB 1800*1600 pixel de LEGFÖLJEBB 300 kilobyte :(

    VálaszTörlés
  9. A csontvázak legalább nincsenek kiégve.

    VálaszTörlés
  10. Ez igaz. Hát panaszkodtam én?? :)

    VálaszTörlés
  11. Szerintem jobb a gyerekkori álmokat és elveket újraértékelni, mint megtartani.

    VálaszTörlés
  12. (Nem tudtam, hogy az egy ló. Volt újkorában.)

    VálaszTörlés
  13. Hát arra, hogy valami állat. :D

    VálaszTörlés
  14. Én gyerekkoromba elhatároztam, hogy majd mindig szalámit fogok kenyér nélkül enni, desszertnek meg nutellát... És hogy egy mostanra afganisztáni alkesz katona felesége leszek.... grrrrrr...
    Ezek alapján, nem gáz, ha csontváznyi se marad belőlük...

    VálaszTörlés
  15. Én meg gyerekkoromban ettem szalámit kenyér nélkül. Most meg örülhetek ha legalább kenyeret hagynak nekem... :)

    VálaszTörlés
  16. már nem is örülök annyira....

    nem tudom milyen képszerkesztő(i)d van(nak...) a ha megnyitod a képet a"mentés máskéntl" -nél általában előjön (vagy "opciók"-ra előhívható egy csúszka amivel beállítható az új kép minősége...ha elég gyengére vagy teljesen gyengére állítod akkor tutira belefér a méretbe.

    ha nem megy (miért ne menne?) küldd át! bbd.toma@gmail.com ra

    VálaszTörlés
  17. Az a baj h a két feltételnek egyszerre kell érvényesülni. Ha az egyiket csökkentem, a másik is csökken. És fordítva.

    VálaszTörlés
  18. nem. van a kép méret, és van a kép minőség.a kettő külön kezelhető.

    VálaszTörlés
  19. Lehet h külön kezelHETŐ, de nekem nem megy :)

    VálaszTörlés
  20. küldd át a képet, add meg a méretet és visszaküldöm.

    VálaszTörlés
  21. Anyukám mindig azt mondta h soha ne fogadjak el képet ismeretlenektől :D

    VálaszTörlés
  22. :) Azért, remélem, visszajössz még.

    VálaszTörlés
  23. tudod, én meg valahol most jövögetek rá, hogy az egész gyerekkort, álmokat csak álmodtam... úgyhogy folytatom! Mindig mást álmodom... Hova lett a kutya... izé lócsontváz? Felkiáltójellé fogyott... :-))

    junik

    VálaszTörlés
  24. Én most kezdek álmodni...
    1 órája keresem a lócsontvázat! Francba! De legalább jól elolvastam mindent :)

    VálaszTörlés
  25. Nem értem h miért felkiáltójel van a lócsontváz helyén :(

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.