"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. február 6., hétfő

Alkalmatlan tárgyon elkövetett igazoltatási kísérlet

Nem vagyok egy bátor ember, amikor felvijjogott mögöttem a sziréna és kék fénnyel üldözőbe vett a rendőrautó, össze-vissza féltem magam.

Szóval a hosszúhétvégés logisztikai feladvány harmadik napjának tér-idő grafikonján próbáltam épp megközelítőleg egyenes vonalat rajzolni, s úgy éreztem, ebben határozottan gátol a Nagykörút szélső sávjában harminccal döcögő jármű. Amint elhúztam mellette, tudatosult bennem, hogy az állami rendvédelmi szervezet egyik gépkocsijáról van szó, és vélhetően a sárga lámpára való tekintettel mérsékelte a sebességét, de már nem akartam csikorogva lefékezni, áthajtottam hát a kereszteződésen. Ekkor következett az a rész, amikor mintha egy alacsony költségvetésű akciófilmbe keveredtem volna (ahol nem állítják le a városi forgalmat, ezért az autósüldözés lassú és rövid). A fiatal rendőr hamarosan szembesült tévedésével, vagyis, hogy az őket pimaszul megelőző fekete kocsiban nem valami beképzelt menedzser ül, hanem egy halálra rémült, idióta nő, négy gyerekkel. A fiúk is megszeppentek, talán azt hitték, a motorháztetőn végzem, bilincsben.
Reszkető kézzel, nagy nehezen sikerült előkotornom az irataimat... Aztán simán tovább engedtek. Én meg olyan ideges voltam, hogy indexelés nélkül indultam el.

3 megjegyzés:

  1. Mire nem jó négy gyerek :) Engem akkor vert le a víz, mikor a Tacsóból hazafelé dühöngtem, hogy nem vittem magammal a pénztárcámat és dolgavégezetlenül zúzok haza, és megállítottak csak úgy ellenőrizgetni. Rólam tudni kell, hogy minden iratomat a pénztárcámban tartok. Akkor véletlenül valahogy a táskámba hajítva lapult a jogsim... Beérték annyival :)
    Amúgy mekkorát nőttél a kiskorúak szemében?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Semekkorát :) Esetleg ha nem álltam volna meg...

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.