"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. február 14., kedd

Ellenpélda

Lassan lezárul a nagycsaládos nagyképűségről való szavazás. Az igenek és nemek fej-fej mellett haladnak (kicsit több az igen), ami azt mutatja, hogy előttetek sem ismeretlen ez a jelenség. Nem gondolom, hogy az összes sokgyerekes beképzelt lenne, de tapasztalataim szerint, ha a kioktató modor nem is jellemző mindenkire, az esetenkénti, kissé fölényes megnyilvánulások kevés nagycsaládost kerülnek el. Ami azért érthető, hiszen egyrészt valóban több gyakorlatu(n)k van, másrészt ez valamiféle ellentartás az őket (minket) érő megaláztatásokkal, a néha különösen nyomasztó gondokkal szemben. (Ettől persze még nem túl szimpatikus.)
Hiba volt azonban általánosítanom a kérdés megfogalmazásakor.
A barátnőm, akivel annak idején szinte együtt neveltük a gyerekeinket, teljesen híján van az ilyesféle nüanszoknak. Sajnos, a napi találkozásokhoz már messze élünk egymástól, de a múlt hétvégén meglátogattam. Négy gyermekével nekem ő a példa a természetes, őszinte nagycsaládos szerénységre, a magamutogatás nélküli, feltétlen segítőkészségre, a nehézségekben való alázatos helytállásra.
(Nyugodtan dicsérhetem, nem olvas blogokat.)

7 megjegyzés:

  1. Jé szavaztam, és van olyan opció, hogy mágváltoztathatom a véleményemet. De vicces. Megváltoztassam? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :(
      Asszem ez a blogspot túlontúl liberális :(

      Törlés
    2. Vagy ezzel motiválja a döntésképtelenek.

      Törlés
  2. Lehet, hogy rossz körökben mozgok, de az én nagycsaládosaim rendszerint lepukkantak és nincs erejük meg kedvük nagyképűsködni. Én persze néha azért osztom az észt, csak, hogy javítsam a statisztikát:-)

    VálaszTörlés
  3. A végeredmény:
    Igen, tapasztaltam ezt másoknál: 6
    Igen, tapasztaltam ezt magamon: 5
    Nem, sosem játsszák túl a szerepüket: 6
    Felháborító ilyet még kérdezni is: 2

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.