"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. február 9., csütörtök

Egy, kettő, három... SOK

Miután ma cuckával erről beszélgettünk, azt gondoltam, az előző közvélemény-kutatás mérsékelt népszerűsége ellenére megkérdezlek benneteket: szerintetek is nagyképűek a nagycsaládosok?
Szavazógép balra fent.

26 megjegyzés:

  1. Szerintem sokkal nagykêpűbbek az egygyerekesek, akik egy két-három éves gyerekkel úgy osztják az észt egy kisebb babával rendelkezó szintén egygyerekesnek, mintha ók szarták volna a spanyol viaszt. Isten mentsen meg tőlük, ha még ráadásul a suttogót vagy valami más baromságot is magukévá tettek. Én meg nem találkoztam nagyképű nagycsaládossal, de olyannal már igen, aki rohadtul le volt strapálva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      Lehet h túlságosan önkritikus hangulatban vagyok ma :)

      Törlés
    2. Neked még sosem szólt be ilyen láthatóan egy or nulla gyerekes istenbarma, mikor véletlen épp az utcán neveltél gyereket? Vagy bevásárlóközpontban? Vagy akármi nyilvános helyen? Épp jó a hangulatom a gyerek rohangálása-szófogadatlansága miatt, mikor beugatnak, hogy nem így kell ám nevelni: rácsaptam a seggére.
      Mondom tényleg, a korbácsot csak nem hozhatom magammal. Szóval nagyképű vagyok, és még be is ugatok.
      De öt gyerekkel asszem a nagycsaládos-nagyképű tábort erősítem.
      Amúgy szerintem - komolyra váltva - nem mi vagyunk nagyképűek, hanem azok, akik ezzel takaróznak, akik emiatt nem vesznek részt dolgokban mert sok a gyerek, emiatt osztják az észt, pedig rohadtul nem kéne.
      Nekem mondtak már olyat, hogy ennyi gyerekkel biztos profi vagyok.
      Elismertem, profi vagyok. Abban, hogy semmiben nem lehetek biztos, semmi nem ugyanolyan két gyereknél sem, nemhogy ötnél. Profin felismerem, hogy csak tanuló vagyok, nem tanár.
      De hallottam olyat is volt anyóstól, hogy "Bezzeg én hármat felneveltem." Nekem akkor még csak egy volt. És nem szeretett azért mert megemlítettem, hogy ebből a háromból egy alkesz, egy valószínű a gyógyszert nyomja, a harmadik meg szóba sem áll vele.
      No, hosszú voltam, abbahagytam. Heni

      Törlés
    3. Köszönöm, h ezt leírtad. Egyetértek. Sarkított volt a kérdés, természetesen nem gondolom én sem, hogy mi mindannyian folyamatos gőggel sétálunk az utcán és osztjuk az észt. De talán találkoztunk már ilyenekkel is. A mi társasházunkban lakott egy háromgyerekes család, ahol az anyuka "pedagógiai-látványpékséget" üzemeltetett, egész nap volt szerencsénk hallani, hogyan neveli ő a gyerekeit, ha meg lejött a játszótérre, megállás nélkül egzecíroztatta a kiskölköket és játszotta a lestrapált anyát. Pedig nem feltétlenül kellett volna annak lennie, egy sokat otthon lévő férjjel és egy állandó bejárónővel. Igen, tudom h sok a lestrapált nagycsaládos anya, én is voltam az, és amikor közterületen kínlódunk a gyerekekkel, az közel sem mindig színjáték... de tegyük a kezünket a szívünkre, sosem fordult még elő, h egy picit eltúloztuk a dolgot? Hogy másképp reagálunk közönség előtt, mint otthon a négy fal között?... :) Hogy finoman fölényeskedtünk a nálunk kevesebb gyerekkel levőkkel? :) De persze, gyakoribb, h velünk szemben viselkednek lenézően. Amit pedig a rutinról mondasz, jó esetben teljesen így van, pont erről írtam a linkelt bejegyzés előtt valamivel:
      http://www.magyarhirlap.hu/blog.html?blogparent=7&blog=91

      Törlés
    4. Ilyet az anyósom is mondott, hogy ő bezzeg hármat felnevelt. Én sem kommentáltam ennek a felnevelésnek a milyenségét. Ráadásul arra mondta, hogy mi négyen vagyunk. Szerinte a kettő ugyanannyi. :D

      Törlés
  2. hiába gondolkodom nem tudom a választ.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem baj. Úgy látszik sokan nem tudják.

      Törlés
  3. Nézd anyuss!
    Én nem is értem ezt a kérdést. Lévén sok(k) gyermekes anya vagyok, ráadásul mindegyik egy apától, mindig azt vágták a fejemhez, hogy nem vagyok normális. Mert normális ember nem szül gyereket, vagy csak egyet, maximum kettőt. De hogy nagyképű és beképzelt? Inkább meggondolatlan és felelőtlen. A szemükben. De én semmiért nem adnám oda őket soha senkinek, s bármiről is maradtam le miattuk, nem sajnálom. Mert mind egy csoda.

    Olyat is kaptam, miután elváltam, hogy mit képzelek én, mert pasim van és nekem innentől kezdve már csak anyaként szabad funkcionálnom, a férfiakat felejtsem el, ha rájuk hallgatok, soha nem ismerem meg a mostani páromat. Valószínűleg most valami anyaotthonban ücsöröghetnénk magunkban kegyelemkenyéren. Milyen jó is lenne!

    De hála istennek akadnak jócskán kivételek is! Akik elismerik ennek szépségét, s látják, mindez mivel jár. Rájuk kell figyelni. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy valamiben érezhetnek "gőgösnek" is akár. Sosem tűrtem el, hogy egy vagy két gyermekes szülők a gyermeknevelésről papoljanak nekem. Csak olyanok véleménye érdekelt, akiknek szintén sok :-) gyermeke van.

      Törlés
    2. Örülök, h még nem találkoztál ilyesmivel :)
      Egyébként a kifejezetten fölényesen viselkedő sokgyerekesek valószínűleg egy- és kétgyerekesként is épp olyan fölényesek voltak :)

      Törlés
    3. Meg szerintem a fölényeskedők gyerek nélkül is fölényeskedők.

      Törlés
  4. Én, eddig csak olyannal találkoztam, aki gyerekek számától függetlenül nagyképű. :P

    VálaszTörlés
  5. Túl későn érkeztem, úgy hogy nem tudom beleszámítsam e a véleményembe az itteni hozzászólásokat is? :)

    Komolyra fordítva a szőt. Ki a nagycsaládos?...ismerek vérprofinak született, esetleg már eleve nagycsaládos hagyományokon nevelkedett, és tapasztalatok közt nevelkedett (vagy csak csípőből ilyen), és kényszerszülte sőt megélhetési nagycsaládosokat is. Van aki séróból levezényel kiképez öt gyereket a nagy betűs élete , van akinek egy gyerek is sok(k), (neki már az is nagyon nagy család.)

    Végsősoron ez a "nagy családos dolog" kicst olyan mint az öregség. Önmagában, "alanyi jogon" nem biztos hogy tiszteletet érdemel. ...ez is egy jő alkalom a "tapasztalásra" de nem mindenki tud élni vele.
    ...azt hogy valaki fizikálisan felnevel négy őt kétes egzisztenciát, lelki problémákkal küzdködő szerencsétlent, rászabadít a világra ugyanennyi potenciális gengsztert...stb,stb. max mint abnormális élsportteljesítményt tudnám értékelni.
    (de aki nem tartozik bele utóbbi bejkezdésembe, annak "kézcsőkom", és "tiszteletem", ahogy azoknak is akik "csak" egy vagy két gyereket nevelnek legjobb tudásuk szerint tisztességgel.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sosem érkezel túl későn :)

      Törlés
    2. aha. köszi :)...és így, mivel volt időm kidolgozni, alig-alig vétettem gépelési hibát a kommnentemben.

      Törlés
  6. Én duplán nagycsaládos vagyok, mi négyen vagyunk, nekem három fiam van, nekem ez természetes. Voltam én is azért nagyon okos nagyon segítőkész anyuka, de akkor még nem volt ennyi gyerekem, azóta elmúlt :)Nagyképűnek nem érzem magam (ettől még lehetek az), közterületen disztingválunk, én is és szerencsére a gyerekek is, az otthoni hangerő meg csak az én dolgom ;)
    A válaszok közt nem találtam olyat ami pont fedné a véleményem, remélem így is jó :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tökéletes, köszönöm :)
      Szerencsés esetben a nagyképűség (ha egyáltalán van) a gyerekek számának növekedésével csökken :)

      Törlés
  7. Baromira nem ide illik :) Boldog szülinapot kívánok a Dednek!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen :) Nem mondom h így az ötödiknél már nem is ünnepeljük :D

      Törlés
  8. A közvélemény-kutatás eredményéről:
    http://anyusblog.blogspot.com/2012/02/az-ellenpelda.html

    VálaszTörlés
  9. Nagyon megkésve, de azért leírom. Nem tudom, hogy a nagycsaládosok nagyképűek-e, de az tuti, hogy nekem kisebbségi komplexusom van mellettük, amiért nekem csak két gyerekem van. Egyetlen mentségem, hogy még csak 2 éve vagyok házas, és remélem lesz folytatás :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az nem mentség.
      Na jó, mégis az :)

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.