"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. február 7., kedd

Teve a hóban

Tetszett, hogy Lustanyu nemrég leírta pozitív ügyintézési tapasztalatait, mert igenis nem csak a rosszat kell bemutatni. Bár azt általában szívesebben olvassa mindenki. De megfogadtam, hogy nem megyek el szó nélkül a működő dolgok mellett, ezért tessék, most egy hatalmas hurrá a Teve utcai OEP-nek.
Ahhoz képest, hogy másfél évig gyűjtöttem a lelkierőt, hogy a nagyfiamnak új taj-kártyát csináltassak az elveszített helyett, szűk tíz perc alatt végeztem, és ebben már benne volt a ded vetkőztetése-öltöztetése, meg a tollkeresés is. Finoman megróttam az ügyintéző hölgyet, amiért olyan gyorsan szólítják az embert, hogy nincs idő kitölteni a nyomtatványt. Aztán huss a pénztárhoz a háromezer forinttal, huss vissza, és máris kész a gyönyörű új taj-kártya (amit sosem adok többé a gyerek kezébe, mert nálunk ez ugyanolyan fogyóeszköz mint például a zokni).

Szép nagy parkoló is van az OEP mellett. És ott a MÁK. Na. Aki nem tudná, a gyest a MÁK-nál kell intézni. A múlt héten küldtem be a gyes-igénylést, ám mivel a nagyfiú taj-kártyája hiányzott, annak fénymásolatát nem csatolhattam. Gondoltam nem várom meg, amíg felszólítanak hiánypótlásra, beugrom és meglobogtatom nekik a vadiúj kártyát. Itt sem ücsörögtem tíz percnél többet (hip-hip), az ügyintéző hölgy pedig azonmód lefénymásolta az iratot. Aztán megkérdezte, mit is akarok ezzel. Elmondtam még egyszer. Úgy nézett rám, mint én szoktam a csivavákra. (Ami elég szánalmas jószág, picit röhejes is, de hát szegény nem tehet róla, azért még ő is kutya...) Pötyögött kicsit a számítógépen, igen-igen, itt a taj-szám, nem kell a kártya. De, mondom, az igénylőlapon fel van sorolva, hogy mit kell csatolni, és közte van a gyerekek taj-kártya másolata. Á, az nem olyan fontos. És én honnan tudjam, hogy nem olyan fontos, kérdeztem, ha oda van írva?? Az csak azoknál kell, akiknél a szám nincs benne a rendszerben.
Na jó. (Nem vitatkoztam tovább, ráadásul teljesen egyetértek, logikus, sőt, az egész rubrika-töltögetésnek nincs semmi értelme, hiszen az én taj-számom alapján a gyerekek összes adatát, betegségét, még gyógyszerfogyasztását is lehívhatják, szóval elég lenne egy söralátét egymondatos nyilatkozat arról, hogy igen, szeretnék gyest kapni, nevem, taj-számom, és kész.)
De ha jön egy levél a hiánypótlásról, durci leszek.

18 megjegyzés:

  1. én már említettem jómúltkorában, hogy olyan hozzáértő nőcivel beszéltem, hogy majdnem elbőgtem magam a sikertől. (oké-oké, akkor azért befolyásoltak a frissenszült hormonyok, de akkor is)
    hát örülök az ilyen jó híreknek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Ezek szerint nem csak telefonon profik hanem helyszínen is :)

      Törlés
    2. totálisan meglepő amúgy, nem is értem, mert a tatbányai MÁK pl felhívott telefonon és emailben elfogadott egy hiánypótlást, hogy még du 4-ig beérkezzen és bérszámfejthesse. csuda világ van a közszférában. :)

      Törlés
    3. tényleg az, tiszta Ámerika van! :)

      Törlés
    4. Bezzeg én még egészen magyar vagyok, mert három kört mentem szentségelve a tömb körül, mire észrevettem parkolót a bejárattal szemben.

      Törlés
    5. :DDD

      mondjuk, ezeknek a dolgoknak tényleg ennyire flottul kellene mennie, sose értettem a bürokrácia überpapírozásait, amikor már amúgy is benne vagy a rendszerükbe.

      Törlés
  2. Taj kártyáról elég a fénymásolat is, kár, hogy azokat is el szoktam hagyni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A táborokban is mindig azt kérik, csak mindig elfelejtem, és az eredetit viszik... aztán persze nem hozzák vissza :(

      Törlés
  3. Amúgy a csivava nem kutya. Nézz már rá! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd a következő közvélemény-kutatásban megkérdezzük, jó? :)

      Törlés
    2. Oké. De legyenek olyan opciók, hogy nyuszi, egér, kicsmacska (hörcsögök:D). :)

      Törlés
    3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    4. Na lelőtted a konklúziót :( Most hogy fogok erről tudományos igényességű eszmefuttatást írni?

      Törlés
    5. Ez elég vicces, hogy bármit lehet utólag törölni. Már alig várom a tudományos igényességű eszmefuttatásodat. :)

      Törlés
    6. A többiek nem hallották, csak te.

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.