"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. március 12., hétfő

Húsklopfoló és kenőtoll

avagy Meglepetések a konyhában
avagy egy újabb Anti-gasztroblogger fejezet
Két éve költöztünk. Azóta sütöttem-főztem abban a hitben, hogy NINCSEN húsklopfolónk. Nem mindig volt könnyű, de megoldottam (vékonyra szeletelt hús, párolás stb.). Végül elegem lett, mondtam a Családfőnek, ruházzunk be egy ikeás (!!!) klopfolóra, nem élet az élet a konyhában nélküle. Erre értetlenkedve nézett rám, és határozottan kijelentette, hogy tisztán emlékszik, volt klopfolója. És tényleg. Megtaláltam, egy olyan fiók mélyén, ahová két éve nem néztem be.
Abban viszont egészen biztos voltam, hogy VAN kenőtollam. Nemrég kaptunk egy csomó almát és ma kitaláltam, hogy mielőtt megromlana, csinálok almás rétest. A réteslapok olajjal való megkenésénél azonban komoly akadályba ütköztem. Nyilván a ded játszotta el valahová a célszerszámot. Még a klopfoló mellett is kerestem, hiába.
Mivel lehet helyettesíteni egy kenőtollat?
Először keseregtem kicsit azon, hogy nem kacsánk vagy libánk van, hanem nyulunk. A nyúlszőr semmiképp nem alkalmas kenésre. Végignéztem az állatainkon, egyiken sincs semmi, amivel olajat lehetne kenni. Felmerült bennem, hogy megpróbálok tollat kicibálni egy párnából, de az nem elég erős. Mivel lehet kenni?... Ahá, vatta! A kozmetikai vattapamacsaim is elkallódtak (két éve), van viszont egy zacskónyi préselt vattakorongocska (sminkeléshez - nem használom). Nos, el kell mondanom, hogy a vattakorong nem helyettesíti a kenőtollat. Ugyanis míg a kenőtoll ken, addig a vattakorong szív. Vagyis magába szívta az összes Extra Szűz Olívaolajat, viszont a réteslapot leheletvékony rétegben vattaszálakkal vonta be. A következőt már puszta kézzel kentem.
És nem árulom el senkinek, hogy a négy közül melyik rúd rétesben van a vatta.

27 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Nem látok semmi változást azon az ujjamon amivel kentem.

      Törlés
    2. Miért, te egész tenyérrel szoktad? :)

      Törlés
    3. Még sosem csináltam rétes. (Ezt lehet nem kellett volna bevallanom a remek tanácsaim után.. :D)

      De a tepist egy idő után több ujjal vagy tenyérre szoktam. Mikor megunom. Addig egy ujjal. :)

      Törlés
  2. ecset. Bármiféle ecset megteszi. Lehet a nagyobb gyerekektől maradt rajzóráról valami vastagabb pamacs. Ha az sincs, el lehet lopni a férjed borotválkozó pamacsát, ha még használ olyant. Nekem sincs soha semmi amivel kenegethetnék, így az ujjamat használom erre a célra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 2-es és 4-es méretű ecsetek vannak, nem tudom mond-e ez neked valamit, ezek a legvékonyabbak amit kapni lehet, a használhatóbbakat ugyanis a gyerekek rég elhordták az iskolába.

      Törlés
  3. ...ugyanis a kenegetésre beszerzett ecseteket apum lopja el mindig...

    VálaszTörlés
  4. :) Valamikor kaptam egy kozmetikai készletet, nagyon klassz ecsetek voltak benne. Nos az arcpír vastag ecsetjét használom kenőtollnak ha nagyon kenni akarok. Nekem sincsen kenőtollam...

    VálaszTörlés
  5. Amúgy a rétes nem sikerülhetett rosszul, mert még este megettük az egész tepsinyit, vattástul. Hárman.

    VálaszTörlés
  6. Én is ujjal kenegetem, amit kenegetni kell, ilyen luxusra, hogy kenő toll nem telli. Másik 100. pár cipő kell, jön a tavasz :D...
    Húsklopfoló helyett meg tök jó a kalapács :D

    VálaszTörlés
  7. Micsoda problémák!? Én meg pont tegnap világosodtam meg, hogy miért nem sikerült még az életben egy főzeléket rendesen elkészítenem. Anyósom megmutatta, hogy kell rántást csinálni. Maradjunk annyiban, hogy nem úgy, ahogy én próbálkoztam vele korábban...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szakácskönyvből tanultam főzni (akkoriban még net sem volt), NEM MERNÉM megnézni, hogyan csinálja egy profi a rántást :)

      Törlés
  8. Én is a sminkecsetre voksolok, használtam már kenegetéshez, egy másikat pedig festéshez is. :D Univerzális.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor marad az ujj, legalábbis esetemben. :) De most már tudom, hogy a vattát inkább kerülni kell :)

      Törlés
  9. Én mindig az ujjammal kenem, aztan ilyenkor mindig megfogadom, hogy veszek kenőtollat, de mindig elfelejtem.

    VálaszTörlés
  10. :-D A témához nem szólnék hozzá, mert nekem ecsetem és hagyományos kenőtollam IS van.


    Két éve, de pontosan mikor? Csak mert mi is ~akkor.
    Egyébként egészen lényegtelen ez a kérdés, de ma kedvem van lényegtelenekről diskurálni -vasalnom kellene.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vasalás helyett én is bármiről beszélgetnék inkább.
      Karácsony környékén. Ideális. Mind az időjárást, mind az egyéb dolgokat tekintve.

      Törlés
  11. Nekem peldaul festettek egyszer fogkefevel a hajam. Mondjuk ennek se az ecsethez, se a reteshez nincs koze...

    VálaszTörlés
  12. Mivel a kenőtollak gusztustalanul összeállnak időnként, én sok éve egy hajfestő ecsetet vettem kenegetni. A rétest viszont kiszakítja, meg amúgy is mindig eltűnik, így marad a kezem.
    A tojást is kézzel masszírozom a sütik tetejébe. Amúgy az ilyen jól helyettesíthető eszközök mindig eltűnnek. Mint a fokhagymaprés.

    De a húsklopfolót miért is nem próbáltad kalapáccsal helyettesíteni?? Vagy féltéglával? Bár az összetéglázná a húst...
    Akkor baltafej :) Vagy a tűsarkú cipő! Az is apró lyukakat csinálna rá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tűsarkú cipőm nincs, a kalapács meg valahogy nem jutott eszembe.

      Törlés
  13. Hogy lehet valaki olyan primitív hogy egy főzőcikk címébe belerak egy trágár szót?
    Én nem vagyok prűd, de a sok trágár dolgot az interneten már nagyon unom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mire gondolsz, a "húsklopfoló"-ra vagy a "kenőtoll"-ra? :D

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.