"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. március 30., péntek

Kerti idill

Az asszony már alig várta, hogy gyermeke elszenderedjen, s végre háborítatlanul nekiláthasson a kertészkedésnek a hívogató tavaszi napsütésben.
Amint a ded elszunnyadt, felkapta a télen alaposan megéhezett metszőollót és fürgén kilépett a teraszra. Vígan rügyeztek a rózsák és más bokrok, felébredt a kis körtefa is, a törpe fűz pedig már hullajtotta hatalmas barkáit. Az asszony elindult a sarjadó fűben a legnagyobb futórózsa felé. Hajába játékos szél cibált bele. Lenyisszantott egy hosszú vesszőt és a teraszra dobta. Megrázta fejét, hogy arcából tovasodorja a szájába tapadt tincseket, majd újabb ágat vágott le, közben a szél körülölelte és évődőn megcibálta az ingét. Az asszony a második tüskés gallyat az elsőre helyezte, ám mire a harmadikkal visszatért, amazokat már odébb taszította a légörvény. Egy különösen hideg fuvallat könnyeket csalt a szemébe.
"F.szom fog ezzel szívni ilyen időben - mondta magában az asszony - majd holnap."
Azzal bement.

11 megjegyzés:

  1. Mintha Wass Albert és Daniele Steel szerelem gyerekétől olvasnék... ha nem lenne Anyusos a csattanó :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Minő véletlen h épp A funtineli boszorkányt olvasom :)

      Törlés
    2. Látom épp nem a Vidám könyvek sorozatára vagy rácuppanva. Ugye a funtinelli boszorkányokról majd írsz egy frappánsan anyusos összegzést? Nagyon kíváncsi vagyok!

      Törlés
    3. Á, én még olvasónaplót sem tudok írni a gyerekek helyett :(

      Törlés
    4. Funtinelli boszorkány kötelező olvasmány lenne? Szeretem azt a trilógiát...
      még akár meg is írnám, ha Kajlának kellene, és ha lenne elég időm...
      De túl sok a ha ;)

      Törlés
    5. Nem, nem az. Általánosságban mondtam.

      Törlés
  2. azt hittem egyszer csak leteper egy szélesvállú jóképű fiatalember hirtelen és jól magáévá tesz ;-) nem olvastam még soha Daniele Steel remekműveket, de el tudom képzelni, hogy abban valami ilyesmi következne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyen mocsok hidegben?? :D
      :) Csak a valóságról szoktam írni :)

      Törlés
    2. Egy Daniell Steel-ben előbb Apus meghalna vagy csak majdnem, vagy Anyus halna meg majdnem. Na szóval valaki vagy meghal, vagy majdnem meghal egy D.S.-ben. Ettől függően alakul, hogy a könyv VÉGÉN lesz-e kis !buksisimizgetés! VAGY "szájrapuszi!... 14 évesen olvastam hülyére magam eme remek irodalomból... :P

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.