"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. március 27., kedd

Ti nem féltek?

Elolvastam A Viskót.
Nekem nem hozott katarzis-élményt, talán a számomra kissé visszatetsző reklámkampány miatt, talán mert sok mindent eddig is hasonlóan képzeltem-gondoltam, más dolgok viszont túlzottan bárgyúnak tűntek.
A megbocsátás-rész pedig... Hétköznapi sérelmeken könnyen átlendülök, sőt, komolyabb ügyekben is hamar meg tudok bocsátani, de ha valaki a gyerekeimet bántaná... pláne egy gyilkosnak... hát nem hiszem. Ennyit a könyvről.
És aztán eszembe jutott a múltkori keresőkifejezés, a "kombinált fogó a punciban". Ritkán szembesülünk azzal, hogy a blogokat nem csak jófej anyukák és apukák és kedves fiatalok látogatják, és nem az a legrosszabb, ha valaki másképp vélekedik világnézeti kérdésekről, vagy politikáról, mint mi.
Gyakran hallani a biztonságról a közösségi oldalakkal kapcsolatban, de egy blogon többet elárulunk magunkról és családunkról, történeteink közel hoznak egymáshoz. Kikkel??...

(Szolg. közl.: továbbra is várom a pályaműveket Begemanról, valamint a blogdizájn-szavazatokat!)

36 megjegyzés:

  1. Nem félek, de én eléggé be vagyok biztosítva, mert senki nem ismer, aki pedig igen, azt beteg keresőszavakkal tartom sakkban.

    VálaszTörlés
  2. Amúgy úgy tudom volt már akit úgy raboltak, ki, hogy a blogból tudták, hogy elutaznak.

    Ezért is írok ennyiszer arról, hogy tőlünk már mindent elvittek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg azért írom h VAN RIASZTÓ :)
      Egyébként tényleg van. És három perc alatt ideérnek a szekusok.

      Törlés
  3. Félni... félni szoktam a kamasz, de nagydarab kissebbségtől... Hogy fizikailag bántalmaznak...
    A melóm által megismert "üzletemberek"-től is félek. Hogy engem és a világot teszik lelkinyomorékká..
    Igen, asszem, én félek ettől a beteg világtól...
    Képtelen vagyok bántani, és megbántani bárkit is. És félelmetes, hogy másoknak ez gyerekjáték...
    És hogy a blog alapján rám találjanak? Mit lopnak el? Céges laptop-ot? Bicajt? Egyéb vagyononm nincs :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eredetileg nem a lopásra gondoltam, hanem h valami beteg állatnak megtetszenek a gyerekeim... persze tudom h elég kicsi a valószínűsége.

      Törlés
    2. Amúgy a legkomolyabb érték a lakásban a hatszáz literes akvárium, de aki azt elviszi az megérdemli :)

      Törlés
    3. És Tivadar bundája? Meg a husi benne?

      Törlés
    4. Aki Tivadart elviszi a teraszról az nem tolvaj hanem jótét lélek.

      Törlés
    5. Anyuméknál sok nyuszi él boldogan, amíg él. És finoman is végzik....

      A kamasz etnikumtól én se a lopás miatt félek... gyerekeim meg nincsenek. MÉG. De a bringámért/miatt is képes vagyok akár ölni is :D

      Törlés
    6. Ti most a bőség zavarával akarjátok tőrbecsalni a betörőket? :D

      Törlés
    7. Nálam nincs bőség zavar. Hónaalá csapja a laptopot, és felpattan a bringámra :D
      Minek válogatna.
      Igaz, itt a jóidő, így eme két értéktárgy szorosan pár méteres vonzás körzetemben található (nem mintha ez akadályt jelenten bárkinek is)

      Törlés
    8. Ez előbb még nyulakról beszéltél. :)

      Törlés
    9. ott csak Tivadarnak ajánlottam fel egy békés kolóniát, hogy ne kelljen szenvednie a teraszon. Hidegbe... :)

      Törlés
    10. Szereti a hideget.
      Nem vele tenne jót, hanem velem.

      Törlés
  4. Én is sokat törtem a fejem ezen. Azért írok blogot messze otthonról, hogy a családot, barátokat "tájékoztassam". Ez egy eszköz. És sok a kép, amit felteszek..
    Lehet, nem látszik, érződik, de rém óvatos vagyok, pl. egyetlen érdemi felvétel sincs a lakásról, a környezetről, amit egyébként a riasztó mellet egy rakás nepáli őr is vigyáz. Én meg arra, hogy mit írok, és csak múlt időben teszem..
    Kockázat nélkül nincs blog. Már, ha valamennyire őszinte akarsz lenni.. :-)
    És a sógoromékat jó eséllyel a blogjuk miatt rabolták ki..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A rakás nepáli őr jól hangzik.

      Törlés
    2. Akkor ez a kirabolós tényleg nem csak városi legenda?

      Törlés
    3. Ilyen nepáli őrt hol lehet beszerezni és mennyijért? :D

      Törlés
    4. Malajziában a "lakótelepeket" nagyon komolyan őrzik, csak ide kell költöznöd..
      Sokkal olcsóbb itt élni, meg a nap is sokat süt. :-)
      És van még agyaghadseregünk, meg személyi testőrségünk is! (Csak hogy elriasszam a gonoszokat :-)

      Törlés
    5. A személyi testőrség az milyen állat?

      Törlés
    6. Még csak most kezdtem toborozni őket, hátha szükség lesz rájuk.
      Ilyen konkrét kérdésekre még nem tudok válaszolni.. :-)

      Törlés
  5. Én is elgondolkodom néha a keresőkifejezéseken. Azt sem értem miért rak fel valaki a face-ra meztelen fotót a gyerekeiről. Van pár ilyen egyébként normális ember.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sztem nem feltétlenül meztelen fotó kérdése.

      Törlés
  6. A világtól hermetikusan elzárva még csak nem is hallottam a Viskóról, a kombináltfogós utalást sem értem, de a posztot olvasva totál beszartam, hogy a facebook-ra feltett családi fotóim alapján... na jó, nem is folytatom a gondolatmenetet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A "kombinált fogó..." egy keresőkifejezés, amellyel valaki a gugliból idetalált a bloghoz. Azt hiszem nem szeretnék olyasvalakivel barátkozni, aki erre rákeres a gugliban. Persze lehet h csak egy szegény kislánynak volt problémája a tampon-eltávolítással.
      Önmagában a meztelen gyerekfotókat pedig tényleg nem érzem akkora veszélynek. Épp arról próbáltam írni h míg egy fotó talán nem indítja be valakinek a fantáziáját, de egy blogban mozognak, beszélnek a szereplők, életszerűbb a dolog, közeli, illetve MEGKÖZELÍTHETŐ személynek tűnnek. Ettől tartok.

      Törlés
    2. Te jó ég, és ilyen keresőszavaklkal hogyan jutott el ide??? Miről írtál? Amúgy meg a szülészeten van fogó, lehet, hogy csak egy szülés előtt álló nő akarta megtudni, hogy kombináltfogóra is számítson-e...

      Törlés
    3. http://anyusblog.blogspot.com/2011/03/puspokfalat-es-kombinalt-fogo.html

      Törlés
  7. Basszameg, negyed órája próbálom eltüntetni a fb-ról a fürdőkádas képeket, de nem megy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért nem állítod úgy be, hogy csak az ismerősök lássák?

      Törlés
    2. Az ember az ismerőseiben sem bízhat :-)

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.