"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. április 17., kedd

Csodacsali

Kajlát szerencsére nem nagyon zavarja, hogy a ded gyakran szétpakol a szobájában, mivel a rendetlenség ott nehezen értelmezhető fogalom. Az sem rázta meg különösebben, amikor legkisebb húgocskája kidekorálta a nyelvtan munkafüzetét, valószínűnek tartom, hogy észre sem vette volna, ha nem szólok neki, mivel esélyes, hogy még sosem nyitotta ki. Ezért én sem szoktam parázni, amikor hallom, hogy ismét nála motoszkál, de azért egy idő után megnézem, mivel ügyködik.
Ma például hidrokristályt evett. Ami nem csoda, mert ez a növénytáptalaj olyan mint a zselés cukor és szép zöld.
Nem estem pánikba, de azért gondoltam kiderítem, miből készül.
Állítólag a "duzzadó zselé" anyaga nátrium-poliakrilát, ugyanaz, ami az eldobható pelenkákban is van. A mosható pelenkák gyártói (!) feltételezik, hogy allergizálhat, sőt esetleg mérgezést is okoz. Ettől nem nyugodtam meg, de nem evett sokat belőle, és ez már órákkal ezelőtt történt...
Egy horgászportálon is találtam cikket a Csodacsaliról, a szerző azt írja, hogy "sajnos nem sikerült előre jutnom abba a kérdésben, hogy a zselés anyag milyen hatással lehet az élőlényekre, ha elfogyasztják". Nos, a kísérlet jelenlegi állása szerint kis mennyiségben semmilyen hatása nincs.

13 megjegyzés:

  1. Irigylem a nyugalmad. Tényleg!

    Thea
    (jokischbergi
    -bocsánat, nem tudok belépni a bloggerbe)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Á, nem látszik túl veszélyes anyagnak :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Érdekes, de valahogy többet aggódom miatta, mint annak idején a többiekért.

      Törlés
    2. Hm... nem hozd a papírformát :D

      Törlés
    3. Csak öregszem. Nézd milyen aggódósak a nagymamák :)

      Törlés
    4. Anyááááááám, borogasss.... Anyus, téged a nagymama korral egy kommenteben írni... kábé olyan bizzar, mint hogy a málna szörp (felénk amúgy málna-málna) a kedvenc italod :D

      Törlés
  3. Jaj, ezt utálom a kisgyerekekben, hogy minden szart megesznek! Az én Ojóm múltkor ariellel higított foltisztítót ivott, és annyira dühös voltam, mert pont nyaralni indultunk, és az első napot végigizgulhattam. Egyszer meg a Kisszendvics német ruhafestéket evett, bevittem a kórházba. A festékeszacskóra az volt írva, hogy hetes toxikológiai fokozat. Az orvosok telefonálgattak midenféle fő-fő toxikológusnak, hogy Németországban hányas skála van, és az első, vagy az utolsó fokozat a legmérgezőbb. Nem tudták megfejteni,de én gyanakszom, hogy a fiam humán funkciókért felelős agyi területe akkor szenvedett maradandó károsodásokat, és ezért olyan átokrossz.:)
    Azért írd meg holnap, hogy van a Ded!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, remekül van, bár nem tudom h a biogél miatt aludtunk kilencig, vagy mert tegnap két órát bicajoztunk :)
      Fhú, a folttisztító miatt biztosan pánikoltam volna.

      Törlés
    2. Lehet, hogy este beadom a gyereknek ezt a hidrokristályt (nekünk kék van), hátha ő is alszik rendesen, ha nem, sajnos jöhet a biciklizés...

      Törlés
  4. Èn ma egy ceruzaelemet szedtem ki a szájából. Hogy megy a bicaj ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, volt pár elég hideg, szeles nap, szóval hanyagoltam kicsit, de tegnap jó nagyot bicajoztunk, csak még mindig nem megy tökéletesen, majdnem beledőltem egy sövénybe, kicsit lejött a bőr a kezemről, úgyhogy ma pihiztem :) Majd holnap. Ha szép idő lesz :)

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.