"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. április 16., hétfő

Jó kérdések

(Nagyfiú elfelejtette, hogy ma haza kell utaznia útlevelet csináltatni, ezzel sok bonyodalmat okozott, viszont stressz-levezetésként megírtam a válaszokat cucka/Proust kérdőívére.)

1. Mikor nevetett utoljára úgy igazán, teljes szívből?
Tegnap. A gyerekek kiengedték Tivadart, aki egészen megőrült és métereseket szökellt a fűben. (Mind horizontálisan, mind vertikálisan, illetve néha a kettőt egyszerre.)

2. Mikor sírt utoljára?
Bocsi cucka, csak a kérdéseket másoltam tőled, de itt muszáj kopiznom, mert ugyan nem egykönnyen hatódom meg, ám Benedek történetét én is végigbőgtem a múlt héten.

3. Min tud igazán felháborodni?
A hazugságon és csúsztatáson. Ha a gyerekeim követik el, hamarabb túlteszem magam rajta, mint amikor a sajtó.

4. Minek tud leginkább örülni?
A sikereknek. Lehet másé is, ha megérdemli.

5. Mi az, ami a legjobban elkeseríti?
A saját hibáim és korlátaim.

6. Mi a kedvenc színe?
Zöld.

7. Mi a kedvenc étele?
Tócsni.
Vagy nem is tudom, most nem vagyok éhes és ilyenkor ezt nehéz eldönteni.

8. Mi a kedvenc itala?
Tequila.

9. Ki a kedvenc zeneszerzője/zenésze/együttese?
Pár éve még a Kispált mondtam volna, a Pál utcai fiúkat, vagy a Quimbyt, esetleg hangulattól függően Cseh Tamást vagy az Európa kiadót. Mostanában ritkán hallgatok zenét, azt élvezem amikor csend van körülöttem.

10. Ki a kedvenc írója/költője?
Nem szeretem a kedvences kérdéseket. Szerintem kedvencei főleg a tiniknek vannak, és már elég rég nem vagyok az.
Először nagy neveket akartam írni, de inkább legyen Rejtő Jenő, az egyetlen író, aki még a fogorvosi váróban is képes megnevettetni, és Papp Márió, akinek a legtöbb verse mintha pontosan az én gondolatom lenne.

11. Ki a kedvenc festője?
Nem ismerem a festészetet eléggé ahhoz, hogy kedvenc alkotóm legyen.
De nagyon megkedveltem azokat az erdélyi szakembereket, akik annak idején egy beázás után hétszer (!) festették le aranysárgára a nappalinkat, hogy eltüntessék a foltokat a mennyezetről.

12. Melyik a kedvenc filmje?
Jaj, még egy kedvences kérdés... Sötét zsaruk, Addams family, Shop-stop.

13. Mi az a hiba, amiért a leginkább elnéző tud lenni?
A betűhiba.

14. Mi az a hiba, amit nem tud megbocsátani?
A kioktató modor.

15. Kivel nem szeretne találkozni a szaunában?
Körömgombával.

16. Kivel békülne ki a legszívesebben?
Nem tartok haragot.

17. Kik azok a történelmi szereplők, akiket csodál?
A "tiszták hősök szentek"... Szerencsére túl sokan voltak ahhoz, hogy felsoroljam.

18. Kik azok a történelmi szereplők, akiket a leginkább megvet?
A gerinctelen gyáva hazaáruló talpnyalók. Sajnos ők is nagyon sokan voltak.

19. Kit vagy kiket tart hősnek a mindennapi életben?
Akik hűek az elveikhez, és derűvel viselik a megpróbáltatásokat is.

20. Melyek Ön szerint egy férfi legfontosabb tulajdonságai?
Vicces, intelligens, kedves, és lehet rá támaszkodni.

21. Melyek Ön szerint egy nő legfontosabb tulajdonságai?
Érti a férfi vicceit, becsüli a férfi eszét, nagyra tartja a férfi kedvességét, és hagyja magát néha támogatni.

22. Mit tart Ön a legfontosabb erényének?
Azon vagyok, hogy jól érezzék magukat körülöttem az emberek. 

23. Mit tart Ön a legnagyobb hiányosságának?
Azt, hogy nem mindig tudom kezelni a (hirtelen) haragom.

24. Mi az, amitől a legjobban fél?
Hogy nem bírom megvédeni a gyerekeimet.

25. Hol élne a legszívesebben?
Mindegy, csak ott legyenek azok is, akiket (és amiket) szeretek. Szóval, nem mehetek túl messzire.

26. Hogyan képzeli el a földi boldogságot?
Koktélospohár, pici ernyővel.

27. Történt-e az Ön életében igazi csoda?
Legalább öt. Valójában számtalan.

28. Miben vagy kiben hisz Ön?
Istenben. És hogy az igazság tényleg Odaát van.

29. Milyen feliratot látna szívesen a sírkövén?
Nem szeretnék sírkövet. Megértem a temetőlátogatókat, de nem tartozom közéjük. És ezen halálom után sem kívánok változtatni.

30. Ha visszamehetne a múltban egy tetszőleges korra vagy napra, melyiket választaná?
Az attól függ, hogy módosíthatnék-e valamit. Ha csak nézőnek mehetnék, egy vicces napot választanék a saját életemből. Például egy főiskolai buli napját.

31. Ha előre mehetne a jövőben egy napra, évre, évszázadra, melyiket választaná?
Kösz, inkább nem.

32. Mit kívánna magának egy jó tündértől?
Tökéletes, sosem romló fogsort. (Valódit, nem protkót.)

33. Kinek a sorsára cserélné el az életét?
Senkiére. A sorsunk attól izgalmas, hogy nekünk kell végigcsinálni.

+1
 34. Kinek tenné fel ezeket  a kérdéseket?
Bárkinek. Érdekelnek az emberek.

10 megjegyzés:

  1. A tócsi az én kedvenc ételem. Plagizálsz a fejemből. Ejnye.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De lehet. :) Tegnap ettem medvehagymásat. Zöld volt. :D

      Mumus ledarálja, zseniális. Kérhetsz a sztrapacskád mellé, ha egyszer erre jársz.

      Törlés
    2. Sztrapacska tócsnival?? Ez már hedonizmus.

      Törlés
    3. Á, dehogy, hiszen van benne juhtúró is, nem csak krumpli. :)

      Törlés
  2. a 26.os kérdésre is zseniális a válaszod:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig nagyon gondolkodtam rajta, hogy mutathatom-e olyan sekélyesnek magam, mint amilyen vagyok :)

      Törlés
  3. Annyira jó volt egy kicsit többet megtudni Rólad, bár azért nagyon sok meglepetést nem okoztál. A tequila kicsit meglepett, inkább a málna szörpre tippeltem volna.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az igaz h lassan már csak a málnaszörpöt bírom :( Talán ez az egyik legkellemetlenebb hatása az öregedésnek :)

      Törlés
  4. Én sem szeretnék sírkövet. Majd kitöltöm én is. Jó volt ezt olvasni.

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.