"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. április 6., péntek

Mégis inkább csokinyulat kellett volna venni nekik

Próbáltatok már cipőt vásárolni három fiúgyermeknek egyszerre?...

Ez tetszik.
De kisfiam, ez ronda.
Akkor is ez tetszik.
Nem veszek fröccsöntött műanyagot ennyi pénzért.
Jól néz ki.
És ezek? Ezek legalább meg vannak varrva.
De nem tetszenek.
Hiszen huszonötféle van belőlük.
Egyik sem tetszik. Ez a jó.
Ez olyan mint egy tornacipő.
Nem baj.
De baj. És két hét múlva szét fog menni.
Akkor szétmegy.
Nem veszek cipőt nyolcezerért két hétre!
Ez is szétment, pedig ezt is te vetted.
De többet nem veszek.
Akkor vegyél lacostot.
Nincs harmincezer forintom egy cipőre.
Pedig az tovább tartana.
Talán igen, talán nem. De nincs rá ennyi pénzem.
És ez?
Ez vacak. Látod milyen vékony az orra?
De én nem szoktam focizni.
Akkor is szétesik. Itt vannak ezek. Jó erősek.
Pfúj.
Miért pfúj? Szépek.
Nem. /Sértődötten el./
És te, fiam, neked is kell cipő.
Nem kell, van.
Dehogynem, legalább két pár cipőd legyen, hogy váltogathasd.
Nem kell.
De igen. Keress olyat, ami tetszik.
/Tovább lézeng. Negyed óra múlva, tétován:/
Ez?...
Tetszik?
Lehet...
Próbáld fel.
Ööö...
Ülj le és próbáld fel.
Aaa...
/Tíz perc múlva./
Na? Milyen?
Nem tudom.
Hát kicsi, nagy, kényelmes?
Nem tudom.
Vedd fel a párját is és sétálj benne.
Aaa...
/Újabb tíz perc./
Na milyen?
Nem tudom. Furcsa.
Hogyan furcsa??
Nem tudom.
Nagy?
Lehet.
Akkor hozok kisebbet.
/.../
Na, ez jó?
Nem tudom.

És így tovább.
Végül a háromból egy kapott cipőt.

9 megjegyzés:

  1. Próbáltam :)
    A szöveg más, de a lényeg és a végeredmény ugyanez :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Ebből is látszik, mennyit fejlődik egy fiúgyerek tizenév alatt :)

      Törlés
  2. :D :D :D
    Harminckét éves férjjel is rémálom...

    VálaszTörlés
  3. Anyu a három lányával egy idő után úgy oldotta meg, hogy kaptunk "ruha-keretet", és amit abból vettünk abba kellett járni adott ideig. És rinyának nem volt helye...
    Bakker, mennyivel jobb dolgom van így önálló keresettel...
    A szülők, ezt annyira nem értik...
    Jajj Anyus... hát hol van belőled a trend-érzék?! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A lányok sokkal érettebbek :) Ez nálunk nem működne, mert okkal bíznának abban h miután baromságokra költötték a keretüket, az anyjuk venne nekik cipőt és nadrágot h ne kelljen mezítláb, rongyokban járniuk :D

      Törlés
    2. Csak egyszer kellett pofára esnem amiatt, hogy azt gondoltam, a túl rövidnek megvett ünnepinek szánt mini helyett, majd Anyu vesz másikat. Hát nem vett. Én meg 4 iskolai ünnepélyen égtem, mert az Ofő az ilyen húzásokra pikkelt. Utána jobban át kellett gondolnom az ilyne húzásokat :D
      Asszem a lányok se érettebbek, csak a szoknyájuk rövidebb

      Törlés
    3. :) Anyukád sokkal következetesebb nálam.
      És nem vagyok biztos benne h a fiúknak is hasonló lelki traumát okozna a dolog. Sztem én jobban égnék :)

      Törlés
  4. Én csak kettővel próbáltam, de most már tudom, hogy a fiaim a tieidtől lophatták a szöveget, mert nálunk pont ugyanezek a mondatok hangzanak el. Mifelénk a koreográfiához hozzátartozik még egymás rugdosása is.Rendszerint nem is viszem cipővásárlásra őket, lerajzolom a lábukat, megveszem a cipőket, aztán rinyálhatnak kedvükre.

    VálaszTörlés
  5. :) Ezek kicsit nagyobbak. Itthon még rugdossák egymást, boltban már nem :D
    Könnyebb lenne ha nem a lábukat rajzolnád le, hanem cipőt rajzolnál nekik :)

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.