"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. május 3., csütörtök

Kollektíva

Valaha, réges rég, amikor még egészen másutt laktam, két postahivatal volt a közelünkben. Az egyikben dermesztő légkör uralkodott, egy sima levélfeladás is hidegre tette az ember életkedvét, a postáskisasszonyok érezhetően nem csak az ügyfeleket gyűlölték mélységesen, hanem egymást is. A másikban derűsen, kedvesen fogadták a belépőt. Itt mindig sokan voltak, úgyhogy amikor siettem, rákényszerültem a rémségesre, amely általában üresen állt. Néha eltűnődtem, ez egy szörnyű postafőnök műve-e, vagy véletlenül csupa boldogtalan, megkeseredett némber került egy munkahelyre.
Hasonló jelenség tanúja lehettem itt is. Két CBA volt a környéken, az egyikben bűbájos eladók, mosolygós pénztáros, türelmesek a gyerekekkel stb. stb. stb. A másikban sorsüldözött boltosok, "látja-itt-állok-a-pult-mögött-és-egész-nap-a-hülye-vevőket-kell-néznem"... átlag öt perc után menekülhetnékem támadt.
Aztán épült egy nagyobb áruház, és a két kis üzletet összevonták. Kíváncsian figyeltem, na most vajon mi lesz? Az első hetekben-hónapokban műszakonként váltakozott a légkör, ahogy cserélődött a két kollektíva. Aztán - talán egy jó szemű vezető észrevette a dolgot és vegyes csoportokat alakított ki - lassan eltűntek a különbségek. Most már mindig kellemes a hangulat. Büszke vagyok rájuk.
Na ez most egy nagyon unalmas tanmese volt, és csak onnan jutott eszembe az egész, hogy motyi azt írta, nincs jóban a postásokkal. De azért elmondhatjátok, ha van hasonló, szociálpszichológiai sztoritok. (Saját munkahely nem számít, azt nem látja az ember objektíven.)

11 megjegyzés:

  1. Örömömre szolgál, hogy ilyen inspirálóan hatnak rád a mondataim.

    Béla szerint mi a flegmaközben élünk, és tényleg. A boltban is nagyon bunkóak és a gyógyszertárban is, félelmetesen flegmák is egyben, nem is láttam még ilyet.

    A boltot amúgy még meg tudom érteni, a gyógyszertár kicsit nehezen megy, fiatal dr. előtaggal elátott gyógyszerész kisasszonyok vágják a válogatott pofákat, és nem fér a fejembe, hogy egyetem után egy-két évvel hogy lehet valamit ennyire utálni, ami ráadásul nem kényszerpálya, hanem viszonylag nagy tudást és energiabefektetést igénylő dolog, tehát nem a lusták és nemfelvettek fellegvára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Azon a környéken volt a posta :)
      De tényleg, szerinted ilyenkor egy-két ember "mérgezi meg" az egész társaságot, vagy van egy főnök, aki tudat alatt csupa ilyet vesz fel?

      Törlés
    2. Nem tudom. Nyilván az általános hangulaton is sokat lehet rontani, ahhoz nem kell nagy tehetség.

      Majd ha jössz sztrapacskát enni elviszlek gyógyszertárba, helyi nevezetesség, egy jelenség ahogy a divatlapból kilépett 22 éves szőke cica néz.

      Apáéknál is van egy nő, nekem már attól is elmegy az életkedvem, ha eszembe jut. De ugye az egy szociális intézmény. Állítólag a többiek viszonylag jól kezelik. Néha megkérdezem, hogy mi van vele és szörnyűlködöm egy sort.

      Törlés
    3. Gondolom mindenütt van egy. Vagy kettő. De hogy lesz mind ilyen?

      Törlés
  2. Juj de jó elefánt! ki rajzolta?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Micka. Tényleg, nem írta alá :(

      Törlés
    2. Az almacsutka a kedvencem. És az elefánt. :)

      Törlés
    3. minden tudásomat odaraktam:-))

      Törlés
    4. Látszik. Nagyon sokoldalú és szerteágazó.

      Törlés
  3. én most csak díjátadni ugrottam be: fogadd sok szeretettel, vár nálam rád valami! :)

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.