"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. május 22., kedd

Tanulságos mesekönyv

Tegnapi úti élményeim közül kifelejtettem A farm lakói című mesekönyvet, amelynek roppant hálás vagyok, legalább két óra unalomüvöltéstől mentett meg bennünket - egy benzinkútnál vettük, mert sajnos elfelejtettem nézegetni valót berakni a dednek -, de legközelebb százszor inkább Annapetigergő maraton, mint még egy utazás Teó cicával és barátaival. A lengyel írónő (???) alkotását valószínűleg a kiadó cég titkárnője fordította le magyarra, guglira támaszkodva, a helyesírás-ellenőrző teljes mellőzésével. A mesék ismeretében azonban ki merem jelenteni, hogy a fordítás színvonala sem csorbíthatta jelentősen az eredeti művet. Pár történet dióhéjban, ízelítőül.

  • Teó cica megszállottan üldözte a szemtelen egereket, akik mindent összerágtak a farmon. A Villő nevű bölcs ló azt tanácsolta neki, inkább egyezzen meg velük, hogy ha nem rosszalkodnak többet, akkor ő is felhagy a kergetésükkel. És lőn. "Ettől kezdve békében éltek. Sőt, nemsokára barátság fűződött köztük és kölcsönösen segítettek egymásnak". Teó cica megosztotta tejadagját az egerekkel, ők pedig nem okoztak több kárt a farmon. A tanulság: "nem éri meg tehát harcolni és keresztbe tenni egymásnak, mert abból bizony semmi jó nem sülhet ki."
  • Zsófi, a kiskecske jó tanuló (!) volt, megfontolt (!), mosolygós (!), de makacs, csakis édességeket akart enni, zöldségek és gyümölcsök helyett. Az édesanyja azt találta ki, hogy elküldi Zsófit a többi állathoz, nézze meg, ők mit esznek. Miután a kiskecske látta, hogy a nyulak kedvence a sárgarépa, a cicáé a tej, a lóé az alma, a kutyáé a hús, elgondolkodott. "Zsófi rájött, hogy még nem késő. Miért ne egyen ő is egészséges dolgokat úgy, mint a többi állat? Hiszen hallotta, hogy mennyire hasznos a helyes táplálkozás, hiszen ő is szeretne szép, erős és egészséges nagy kecske lenni. Rájött, hogy neki is fontosak az egészséges fogak, az erős csontozat és a szép ragyogó szőrzet."
  • A tyúkok kórust alapítottak. Attól kezdve mindig csak kotkodácsoltak, és nem tojtak tojást. Egészen addig, amíg a gazdasszony elhatározta, hogy levest főz belőlük. "A rossz hír teljesen sokkolta őket." Akkor felhagytak az énekpróbákkal, és megint tojni kezdtek. Tanulság: "mindenki tehetséges valamiben és azt fejleszteni is kell. Azonban ha valaki tehetséges, nem kell erővel bizonygatnia, úgyis mindenki észreveszi és felfigyel majd rá."
  • A Lucia nevű kis birka nem engedte lenyírni a gyapját, pedig "a csordából (!!!) a társainak csodás új frizurái voltak". Jött a nyár és Luciának borzasztó melege lett, végül el is ájult (!!!). Akkor a többiek megnyírták. Ettől fogva mindig ő volt az első birkanyíráskor. "A saját bőrén megtapasztalta, hogy nem érdemes makacsul kitartani egy olyan ügy mellett, amiről csak keveset tudunk. Rájött, hogy a tapasztalat mennyire fontos, hiszen segít abban, hogy számunkra a legmegfelelőbb döntést hozzuk."
Remélem, hogy ezek a tanulságok számotokra is segítenek majd eligazodni az élet útvesztőjében.

18 megjegyzés:

  1. Ez borzalmas. És ezzel mérgezted a ded nyiladozó értelmét? Inkább fejből meséltél volna neki, azzal mindketten jobban jártok.Az én fiam kapott ajándékba egy Esti mesék című könyvet, de csak beleolvastam és azóta is a polcon porosodik, soha nem olvastam belőle a gyereknek. Hasonló színvonal volt, mint amit te vettél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a fejbőlmese önmagában még nem köti le. De igyekeztem kevésbé kóros szöveget kitalálni a képekhez :)

      Törlés
  2. Ááá, ez kész! Én nem is értem... :-)))

    VálaszTörlés
  3. Jaa, birkanyíró birkát keresek... a többiek megnyírták... hehe...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) A sokkolt tyúkok nem tetszenek? :)

      Törlés
    2. Óóó, az egész tetszett... széles vigyorral az arcomon olvastalak. El sem hinném, hogy ilyen van, ha nem találkoztam volna már hasonlóval. :-)

      Törlés
    3. A Jól jön néha egy kis répa című mesekönyv akkor is felülmúlhatatlan :)

      Törlés
  4. Hm... Zsófi, a kecske vajon a húsevésre is fanyalodott?

    Komolyan ez volt a napom fénypontja :DD

    VálaszTörlés
  5. Rövid és tartalmas összefoglalódat olvasva én máris jobban eligazodom az életben, megyek is, leszőrtelenítem a lábamat, mielőtt elájulnék, köszönöm a hasznos tippeket! :D

    VálaszTörlés
  6. ma nem leszek mosolygós és valami egészségtelent is ennem kell, nem venném a lelkemre ha szép ragyogó szőrzettel villognék...:-)))

    meséskönyvek és gyerekjátékok. olyan nagyon közel vannak a trillerekhez....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Meg kellene nehezíteni az engedélyeztetésüket.

      Törlés
    2. Az eredeti Andersen mesekönyv is tele van káromkodással. (nekem megvan) :D

      És tényleg, milyen már, hogy kisgömböc megnő és megzabálja az egész falut?! "Az átok" ehhez képest smafu. :D

      Megis nézem a moziba az új 18 karikás Hófehérkét :D

      Törlés
    3. hát a mesében (a jó mesében)ottlévő rossz, és a butaság két teljesen különböző kategória.
      a 18 karikás Hófehérke már régi, nem?:-))

      Törlés
  7. Engem Zsófi a kiskecske története fogott meg legjobban. Megfogadtam, hogy soha többet nem eszem édességet, csak tápláló, vitamindús ételeket. Bár az egészséges fogazatról és az erős csontozatról már lecsúsztam, de talán szép, ragyogó szőrzetem még nekem is lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem gondoltam h ekkora igény van a ragyogó szőrzetre. Miért is kínozzuk magunkat az epilátorral?

      Törlés
  8. Most olvasom a többi kommentet, s látom, hogy Micka már lelőtte a poénomat, csak fordítva, bocsi :)

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.