"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. június 6., szerda

Fájdalomdíj 2.

Ma az ikeázás mindenki számára ideális módját sikerült megvalósítani: a ded elaludt már odafelé a kocsiban, az apja a parkolóban aludt el a kocsiban, én pedig bementem egyedül, és másfél órán keresztül anélkül nézegettem a lófaszkákat, hogy gyerek- vagy pasihisztit kellett volna hallgatnom. Miután felébredtek ettünk húsgolyót (és megállapítottuk, hogy sokkal jobban ízlett amikor száz forint volt akciósan), a Családfő (mintha a fogát húznák) kifizette az általam összegyűjtött lófaszkákat, és kész.
Csakhogy. A kisebb lófaszkák elfértek a csomagtartóban, de az egyetlen nagyobb lófaszka nem. Mint tudjuk, ilyenkor indul az ikeaparkolós tömegsport: az ember elkezd ki-be pakolászni, üléseket előretolni és hátrahajtani, babaülést átrakni, sstenfaszát sstenfaszát, dobozok bevásárlókocsiból csomagtartóba, csomagtartóból földre, földről hátsó ülésre, hátsó ülésről első ülésre, sstenfaszát sstenfaszát, jóhogyanyugágyat nemvettükmeg, sstenfaszát sstenfaszát. Volt egy olyan variáció, amelyben a nagy lófaszka a hátrahajtott jobb első ülésen hevert, a ded ülése hátul átkerült bal oldalra, én pedig feküdtem volna a jobb oldali ülés alatt. Ezt aztán módosítani kellett, mert a nagy lófaszka stabilan rögzítette a sebváltót. Végül a babaülés melletti tizenöt centis résben utaztam, ami csak akkor bizonyult némileg szűknek, amikor a ded úgy döntött, hogy nincs az a lapraszerelt bútor, aminek a kedvéért kibírja hazáig cicizés nélkül...
Itthon aztán gondoltam kipróbálom az egyik praktikus szerzeményem.
A rendkívül praktikus strandsátor kipattant, betöltötte a nappalit, és úgy maradt.
Tíz perc múlva a Családfő megkérdezte, hogy ugye ezt majd elrakom. Hogyne, feleltem, és megnéztem a sátor összehajtásának mozzanatait ábrázoló rajzsort.
Amikor fél óra elteltével visszajött, a rendkívül praktikus strandsátor még mindig betöltötte a nappalit.
Újabb fél óra múltán azt javasolta, keressünk a youtube-on videót arról, hogyan kell összehajtani.
Találtunk...
Újabb negyed óra birkózást követően a praktikus strandsátor mérete még mindig nem közelítette meg a hozzá tartozó praktikus táska méretét.
Ekkor a Családfő indítványozta, hogy varrassunk egy nagyobb táskát.
Miután hazaért a Kajla és őszinte naivitással megjegyezte, hogy szerinte kör alakúra kellene hajtani, mivelhogy a táska kör alakú, és hogy ez nem lehet olyan nehéz, a Családfő úgy felk.rta az agyát, hogy saját magunk számára is meglepő hirtelenséggel a praktikus strandsátor valahogy összehajtogatódott.
Mondtam, feltétlenül ragaszkodom hozzá, hogy strandolás előtt gyakoroljuk még ezt a dolgot, mert nem vagyok hajlandó víziaerobikos bemutatót helyettesítő műsort adni napon besörözött apukáknak.

26 megjegyzés:

  1. Szerintem felesleges gyakorolni, a sörhasű apukák már régen a krimóban fogják inni a sört mikor te végre összehajtod. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, mi is azon röhögtünk h a gyerekeknek ezentúl nem kell elkeseredni azon h mindjárt hazamegyünk amikor elkezdek pakolni...

      Törlés
  2. miert nem raktad ki a kertbe összehajtatlanul??? :)

    VálaszTörlés
  3. :))))
    Én is voltam fogorvosnál, de lófaszkát sem kaptam, amit leginkább azért sajnálok, mert szívesen megnéztelek volna titeket az ikea parkolójában.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bármikor mész, mindig látsz pár családot aki ugyanezt csinálja.

      Törlés
  4. Pár hete találtam rád, azóta csendben olvasgatlak, most a strandsátor rávett az előbújásra. :) Nekünk is van, és hasonlóan jól szórakoztunk, amikor kipróbáltuk. Igyekezünk követni az összehajtogatási rajzot, de leginkább úgy néztünk ki, mint akik órák óta Twister-t játszanak. Már majdnem feladtuk, amikor váratlanul sikerült. :) A gyereknek nem kellett más szórakozás aznap. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :)
      És másodszorra már gyorsabban ment? :)

      Törlés
    2. Azóta nem mertünk hozzányúlni. :) A nyaralás csak ezután jön. :)

      Törlés
  5. Az Ikea cuccok összerakása kb. akkora élmény mint a gyereknek a Lego. Ennél nagyobb már csak az eredeti helyzet visszaállítása :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gyerekeim még sosem gyűjtötték három hónapig a lelkierőt a lego összerakás előtt :))

      Törlés
  6. en is voltam ma ikeaban... nar akkor tele volt a kosaram bizbaszokkal, amikor az otthonrol hozott listat meg elo se vettem :)))

    VálaszTörlés
  7. A férjem tömör fával dolgozik. Zsigerből utálja a kéksárgát.
    Szerinted milyen gyakran látok ikejját belülről?

    Irigyellek, no.

    VálaszTörlés
  8. IKEÁ-s fiszfasz, bizbasz, szirszar, funkciótlan lófasz - szóval sokféleképp neveztem én már mindazt, amit az IKEÁ-ban összevásároltam, de ilyen találó nevet, mint a lófaszka, még nem hallottam! Egyszerűen nem értem, az ember (felesége) miért érez ellenállhatatlan késztetést, hogy a 4. KALAS pohárkészletet, vagy az 5. PATRULL biztonsági lófaszkát is hazavigye!? És a lófaszkák még csak hagyján! Tavaly költöztünk, bejártam a várost azzal a felkiáltással, hogy "márpedig nem lesz a lakásunk IKEA-katalógus". Aztán a végén lett. Egyetlen kanapét sikerült máshol vásárolnunk, ami 4 hónap késéssel meg is érkezett. Meg egy függönyt a nappaliba 20 ezerért. A hálóba úgy döntöttem, megteszi az IKEÁ-s verzió is 3000-ért, ami egy az egyben olyan, mint a 20 ezres.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi pedig próbálkoztunk hasonló árfekvésű bútoráruházzal, na amit ott vettünk, az meg vacak.

      Törlés
  9. hat ez az! Mi is szentül elhataroztuk a legutobbi költözes utan, hogy most aztan semmi IKEA! De amikor bejartam a varost es sehol nem volt nekem tetszö TV allvany, stb, meg dragabbert se, vagy csak honapos megrendelsessel, maradt megint az IKEA! Az IKEA jo es praktikus egyszerüen, föleg gyerekek mellett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De a legnagyobb vonzerőt mégis azok a kis "praktikus" izék jelentik, amiket meglátsz és nem érted, hogyan tudtál eddig élni nélkülük :D

      Törlés
    2. ja, de szuperül csinaljak! Tenyleg ugy erzed, nem tudsz nelküle elni, es mar pakolod is a kosarba! :)

      Törlés
  10. Köszönöm a vidám perceket! :)))

    VálaszTörlés
  11. A ded végig aludt a kocsiban? Én ha Barnabással megyek, mindig kirpóbálunk mindenféle jó bútort. Ágyakat, forgószékeket. A héten egy sor könyvet pakolt le az egyik berendezett nappaliból :-)!az sstenfaszát-on nagyot röhögtem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Együtt aludtak. Szerencsére mire felébredt és felébresztette az apját, én már pont végeztem :)

      Törlés
  12. Update, hogy tudd, mire számíthatsz. :)
    Húgomék felavatták a sátrat a strandon. Eddig kettőből két nap nézte végig a fél strand a sógorom magánakcióját, mindkét alkalommal megtapsolták a végén. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Mi is voltunk azóta egyszer strandon, mellettünk egy család legalább húsz percig röhögött egy hasonló sátorban, aztán miután bélám dühösen segítséget kért tőlük, bevallották h először nekik is másfél óra volt, azért szórakoztak olyan jól rajtunk.

      Törlés
    2. Húgomék előkészítették a terepet, nekünk már lelkesen próbáltak segíteni a németek, hogy tekerni kell egyet rajta. Mondtuk, hogy tudjuk, csak a mikéntre kellene rájönni. :) A hét végére 2 perc lett a rekordidő. :)

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.