"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. június 4., hétfő

A fúrógép

Fürdőszoba-felújítás kezdődött fölöttünk. A dednek két órán keresztül hiába próbáltam elmagyarázni, hogy nem a pomogácsok jönnek, hanem csak a burkolatot bontják. Aztán ölbe kaptam, felvittem és becsöngettem a lakásba. Mint kiderült, egyetlen kőműves végzi a munkát, ő nyitott ajtót.

- Jó napot kívánok, elnézést a zavarásért, a lenti szomszéd vagyok, a gyerek reggel óta reszket, szegény nem hallott-látott még ilyesmit, megmutathatnám neki, hogy mi történik? Hátha akkor megnyugszik.
- Tessék csak bejönni. Látja, kibontjuk a kádat, ide kerül a törölközőszárító, a wc-t átrakjuk abba a sarokba, a mosdókagylót nagyobbra cseréljük...
- Igen, köszönöm, nagyon szép lesz, de igazából engem ez nem érdekel, nem azért jöttem, csak szeretném megmutatni a kislányomnak, honnan jön a zúgás.
- Nézze a tervrajzot... hol is van... lehet, hogy a tulaj magával vitte... ejnye... Ez az egy gyerek van?
- Nem, de a másik négy iskolában... Ő nagyon félős, megnézhetné, hogyan működik az a fúrógép?
- Persze, de nincs olyan sok munka, kicsit pihenhetek, fél ötig kell végeznem... Öt gyerek? Nem gondoltam volna, olyan fiatalnak látszik... huszonévesnek... Akkor jó sok a családi pótlék, mi? Meg adózni sem kell.
- Kettő az édesapjával él, csak három után kapom.
- Elvált? Mi sem élünk már együtt a feleségemmel... csak egy házban...
- Hát, igen... na nekem mennem kell, de még megmutatnám a gyereknek, hogyan dolgozik a géppel.
- Jó, akkor folytatom... de később feljöhetne egyedül... amikor alszik a kislány...

Miért hiszem mindig, hogy az emberekkel lehet értelmesen beszélni??
(És még annyit, hogy nem tűsarkúban-miniszoknyában-csipkéstopban mentem.)

28 megjegyzés:

  1. :D :D
    Drága pihenése lett volna ez Dednek.

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Igen. Szerencsére csak azt ami árammal működik.

      Törlés
    2. Olyan is volt nála? Felkészült ember.

      Szegény Ded megnyugodott?

      Törlés
    3. Nem nagyon. Le sem lehetett rakni, amíg a posztot írtam elaludt az ölemben.
      Úgyhogy nem tudok felmenni hahaha :(

      Törlés
  3. Pedig ez egy kihagyhatatlan ajanlatnak tunik... :)))

    (az meg kulonosen vicces, hogy jo sok a csp, meg adozni se kell... gondolom az ot gyerekkel fent vagy a Forbes vilag leggazdagabb emberei 100-as listajan)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      Bizony, a családi pótlékból több napra való kaját tudunk venni.

      És akit érdekel az ajánlat annak szívesen megadom a címet, gondolom nem ragaszkodik hozzám az úr.

      Törlés
    2. És fűnyírót is. Figyelünk ám!

      Törlés
    3. Hát, vagy kaját, vagy fűnyírót.

      Törlés
    4. Aztán csodálkoznak az emberek ha majd inkább csak kaját lehet. :)

      Kár, h nem tudok rajzolni, milyen szép kép lenne, 5 éhező gyerek, és egy boldog anyuka fűnyíróval.

      Törlés
  4. Hogy most itt mennyire sajnálom, hogy nem tudom lájkolni a hozzászólásokat :D

    VálaszTörlés
  5. Látom kiegészítetted. Most még jobban sajnálom, hogy nem tudok rajzolni.

    VálaszTörlés
  6. utóbbi időben párszor elgondolkodtam, kell e ez a blogdolog nekem.
    ...aztán mikor egy ilyen posztot olvasok a hozzávaló kommentfallal, mindig azt mondom: kell.
    :D
    tűsarkúban vagy a nélkül...istenkirálynők vagytok. (talán erre érzett rá fúrófej kolléga is.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Köszönöm a többiek nevében is :)

      Törlés
  7. ...aztán jól beosztani a dicséretemet mert ebben az évben már nem lesz ilyen.

    VálaszTörlés
  8. A fene egye meg, nekem már a nyugdíjas otthon körül kell kolbászolnom, hogy begyűjtsek némi elismerést, te meg csak felslattyogsz az emeletre! Nagy kincs a ház körül egy ezermester,szerintem fontold meg az ajánlatát!:)Irma

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondom h megadom a címet.

      Törlés
    2. Előtte hozzátok bedobom a gyertyacsonkokat, és Családfőnek tarthatjuk a gyertyát, amikor felugrik az emeletre.:)

      Törlés
  9. es a Csaladfö ehhez mit szol? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogy kitapossa a belit.
      És h naiv vagyok. Meg kis hülye.

      Törlés
    2. És h mindenkire mosolygok meg kedves vagyok és a pasik ezt félreértik.
      (???)

      Törlés
    3. Az elég baj, ha Bélád félreérti, ha mosolyognak rá. Bár az is lehet, hogy csak te szoktál rá mosolyogni, és ebből indul ki. :)

      Nekem elég logikusnak tűnt, hogy felmentél, az ember sosem tudja ki az akivel szót ért, pár százalék esély mindig van. :D

      Törlés
    4. Másképp képzeltem el eddig a ráutaló magatartást...

      Törlés
    5. Mai e-mail:
      Apus: Szabit vettem ki a hétre holnaptól.
      Én: Remek, legalább tudsz rám vigyázni amíg a lakásfelújítás véget nem ér :)
      Apus: Vagy ha elaludt a gyerek, felmegyek én...

      Törlés
  10. Nekem tetszett, olyan romantikus. Nem túl erőszakos, de határozott :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      Köszönöm. Ez az a kifejezés ami eddig nem jutott eszembe. Mármint a romantikus.

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.