"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. június 13., szerda

Nyolc év környezetismeret/biológia

- Anya, gondoltál már arra, hogy ha lenne szárnyunk, akkor kellene egy másik agy is, hogy mozgatni tudjuk?
- ??? A madaraknak is csak egy agyuk van.
- De ők nem használják annyit a lábukat.
- Biztos??... Egyébként nézd, tudom mozgatni a lábaimat, a kezeimet, meg a fejemet, külön-külön is, ezzel az egy aggyal, amim van.
- Tényleg...

15 megjegyzés:

  1. Nem kedves ilyet állítani, hiszen emlékeim szerint csak valahol 3.-4. környékén kezdődnek az ilyen jellegű tantárgyak. Előtte csak külalak van és külalak meg külalak és írás, olvasás, matematika, rajz és rajz és rajz és mindennap 4 db énekóra.

    De lehet torzít egy kicsit a memóriám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, nem természetismeret van, hanem környezetismeret. Javítottam.
      Mindazonáltal úgy vélem akár négy év alatt is meg lehet tanulni h a madaraknak hány agyuk van.

      Törlés
    2. Meg lehetne, de emlékeim szerint csupa unalmas dolgot tanítottak, sok csúszómászót meg amőbát és rendszertant, a madarakról semmit.

      De mint már említettem, lehet torzít egy kicsit a memóriám.

      Ettől függetlenül meglepne, ha sok értelmes dolog lenne abban a tankönyvben.

      Persze attól még a kedves gyermek is használhatná azt, amiből csak egy jutott. :D

      Törlés
  2. Ez egyszerűen gyönyörű, Kajla (gondolom nem a Dedről van szó) igazi kis Waldorf reménység tündéri logikájával! Már csak arra kellene megtanítani, hogy a körforgalomban fagyi helyett köleskását követeljen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Ezt h "tündéri logika" még egyetlen tanártól sem hallottam. Gyanítom h nem is fogom...

      Törlés
    2. Mondjuk annak örülök h Kajlának nincs szárnya, mert ha annyit használná az agyát mint most, akkor folyton lezuhanna.

      Törlés
    3. De gonosz vagy, hiszen most is használta. :) Csak neked nem tetszett a módja, szerintem eredeti. :)

      Törlés
    4. Az igaz. Csak ez a mód teljesen alkalmatlan az oktatási rendszerhez. Meg az önálló életbenmaradáshoz.

      Törlés
    5. No, akkor most örülhetsz (a tündéri logikának). Én tanár vagyok. Igaz, gyógypedagógus:)

      Törlés
    6. Ez azért sok mindent megmagyaráz.

      Törlés
  3. Az én negyedikesem az órával áll hadilábon. Mellette állva is megkérdi:
    - Mennyi az idő?
    - Nézd meg.
    - Nem látom.
    - Miért nincs rajtad szemüveg?
    - Na jó, látom, csak nincs kedvem.

    VálaszTörlés
  4. De hisz tudunk repülni. Valahol el van zárva az agyunkban, nem lehet? Az agyunk 7-10%-át használjuk. Jó, néha, egyesek, pl. én, egyet. Vagyis valahol iszonyat jó a gyereklogika! Szeretem olvasni ezeket. A verseidet is, ha megtalálnám...! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)
      http://anyusblog.blog.hu/2011/11/22/nem_tul_vidam

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.