"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. június 14., csütörtök

Szülői pletykaközösség

Egy szavam sem lehet, mert tudom, hogy a szülői munkaközösség tagjai szabadidejük egy részét áldozzák arra, hogy fontos szervezési és egyéb feladatokat végezzenek mindannyiunk javára.
Egy szavam sem lehet, mert még sosem voltam szmk-tag.
Egy szavam sem lehet, mert milyen jogon bírálnék olyanokat, akik nálam sokkal hasznosabbak az iskola számára.
Egy szavam sem lehet, mert sem én, sem a gyerekeim nem adnak követendő példát senkinek.

Egy szavam sem volt, amikor igaztalan vádakat hallottam vissza magamról.
Egy szavam sincs, amikor sejthetően ezekre alapozva tiltják el szülők gyerekeiket az enyémektől.

Többé egy szavam sem lesz ebben a témában, de most leírom, mit gondolok a legutóbbi szmk ülés jegyzőkönyvében szereplő mondatról - "Tudomásunk szerint idén sajnos 5 családban van válás... lehet látni a gyermeken."
  1. Szerencsére (már) nem vagyunk az öt között.
  2. Nem hiszem, hogy az szmk feladata lenne, hogy számolgassa az ilyesmit.
  3. Nem hiszem, hogy az szmk feladata lenne, hogy közzé tegye az ilyesmit.
  4. Nem hiszem, hogy az szmk feladata lenne megállapítani az összefüggést.
  5. Amint nem tekinti feladatának, hogy végigelemezze a gyerekeket, melyikük milyen genetikai adottság, környezeti hatás, vagy nevelési hiba miatt viselkedik úgy, ahogy.
  6. Amint nem tekinti feladatának, hogy végigelemezze a NEM elvált szülők esetleg pocsék házasságát, és annak a gyerekre gyakorolt hatásait.
  7. Feladata lenne/lehetne viszont elérni, hogy az iskola ne azzal oldja meg a problémás diákok gondját, hogy eltanácsolja őket.
További jó munkát kívánok.

19 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. :) Na én meg itt erőlködöm ezzel a sok mondattal :)

      Törlés
    2. Pedig ezt igazán egyszerű röviden összefoglalni. :)

      Törlés
  2. Ehhez már (Motyi hozzászólása után) nincs mit hozzáfűznöm.

    VálaszTörlés
  3. tényleg nem ez a feladata. és miután bekapták, rohaggyanak is jól meg.

    VálaszTörlés
  4. Na ehhez már pofa kell! Gondolom az SZMK-sok anyukák... lehet, hogy épp nekik van komoly gondjuk otthon. Úgyhogy tényleg kapják be! Az egy sokoldalú és egyetemes megoldás

    VálaszTörlés
  5. Szóban is elmondtad nekik? Én szeretem a blogod,de ők is olvassák? Különben honnan tudják meg, hogy mindenki be akar kapatni velük valamit? Oké, hogy most kiírtad magadból a feszkót, mi is igazat adunk neked de....

    VálaszTörlés
  6. Hát cseppet magasra szaladt a szemöldököm... úgyhogy tényleg kapják be!

    VálaszTörlés
  7. Ha eljön a gyereked akkor tényleg nincs, de különben nagyon fontos a dolgokat helyére tenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak sajnos nem én döntöm el h hol a helye a dolgoknak :)

      Törlés
  8. Még mindig szédülök ettől a bejegyzéstől. Meg kell hagyni, ez egy nagyon Célt Tévesztett Társaság... Nálunk az szmk csak papíron létezik, és arról sem hallottam, hogy "ülésezne" itt bárki is, mert mindenki tudja, mit tud vállalni a közös feladatokból. Itt is vannak családok, gyerekek válságos helyzetben, és igyekszünk segíteni egymásnak - nem azzal, hogy készségesen megácsoljuk nekik a pellengért...:( Azért fel a fejjel, mire a ded sulis lesz, talán változik ez is. Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) A ded már nem fog olyan suliba járni ahol ilyen sok az ÁCS :)

      Törlés
    2. Ez nagyon jó hír. Tényleg. :)

      Törlés
  9. Azt még elmesélem h ma a ballagáson odajött hozzám egy anyuka, aláíratni az szmk-tagoknak vett ajándékok kísérőkártyáját. Nagyon nehéz volt írni, miközben csaknem felrobbantam a röhögéstől.

    VálaszTörlés
  10. Válaszok
    1. Pedig mindig azt hittem h nekem megy jól a tömör fogalmazás :(

      Törlés
  11. szia!
    Most találtam a blogodra és nagyon tetszik! Ez a bejgyzés meg egyszerűen nagyon tuti!!! Annyira kevés "igazi" és őszinte anyukával találkozom a blogvilágban, akinek "normális" lásd: nem tökéletes gyereki és élete van és, aki ennyire meglátja a lányeget a dolgok mögött:-) szívesen olvasnálak, én meghívós vagyok, szívesen küldök ha megadod az email címed!
    szmk: szerintem meg pont az a bajuk ezeknek, hogy nincs mit bekapni (képletesen persze):-D így az nem jó tanács, hogy kapják be. Inkább maradjanak csendben és másoké helyett saját életükkel foglalkozzanak:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :)
      kori.csucsu@gmail.com

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.