"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. július 24., kedd

Határozó

Az már kiderülhetett, hogy nem vagyok nagy zoológus, de rettenetesen szégyellem (hát persze azért leírom ide, mert magamban röstellkedni dögunalom), hogy fogalmam sem volt, milyen rovar az, amelyik a szigeten többmillió barátjával, rokonával és üzletfelével reggeltől estig folyamatosan zsizseg, és amikor az első, diónyi példányt megláttam, azonnal éreztem, hogy ha egy is rám száll, biztosan kimúlok szívbénulásban, mert enyhén szólva nem vonzódom az atomkatasztrófa utáni világot idéző lényekhez, és a Családfő hol tücsöknek hívta, hol zsizsiknek, hiába mondtam neki, hogy a zsizsik nem a hangjáról kapta a nevét... na de most utánanéztem, és nem is értem, miért nem jöttem rá, hogy kabóca.

10 megjegyzés:

  1. tiszta Horvátország fílingem van, esténként itt is zsizseregnek. szerencsére én még élőben nem láttam, és nem is bánom annyira. :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szörnyű, nem tudom mi lenne velem egy olyan országban, ahol valóban nagy rovarok vannak :)

      Törlés
  2. Nem lattad a macskafogot? Azota tudom en is, hogy mi az a kaboca... :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jé, tényleg!! Nem emlékeztem erre :)

      Törlés
  3. Mi nünükének hívjuk a kabócát, ellensúlyozandó a kinézetét. Brrr.

    VálaszTörlés
  4. ja, a zsizsik az pici es belemegy a lisztbe :) Kepzeld, ha egy kabocat talalnal a lisztesüvegedben!! Brrrr..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De ott legalább csöndben maradna.

      Törlés
  5. Még énekelnek is róluk (a kedvenc dalomban): http://www.youtube.com/watch?v=I_W_Xgt7QDw

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Banyek, valóban! Mondjuk nekem nem ezt zúgták... :)

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.