"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. október 5., péntek

A szerény bicajos halott bicajos

Rájöttem, hogy eddig rosszul közelítettem meg az oldaltávolság kérdést. Szerényen, a padka mellett bicajoztam, mint aki ott sincs, aztán csodálkoztam, hogy nem vesznek észre. Ma beleolvastam fórumokba, ahol azt írták, hogy tapasztalt kerékpáros ilyet sosem tesz. Mert a KRESZ szerint előzéskor "megfelelő" távolságot kell tartani, de az autósok ezt konkrétan lesz.rják, amikor sávon belül akarnak maradni (záróvonal, vagy szembe jövő forgalom miatt). Ezért a gyakorlott biciklista nagyjából egy méterre halad az út szélétől, így könnyebben kikerüli a kátyúk többségét, és már nem lehet figyelmen kívül hagyni mint engem közlekedési tényezőt, ráadásul egy kis tartalék helye is marad, ahová végső esetben lehúzódhat.
Kipróbáltam, működik.

1 megjegyzés:

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.