"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. október 16., kedd

Példamutatás

A nagyfiúk gimijében interneten, az elektronikus naplón keresztül lehet feliratkozni fogadóórákra. Persze a lefoglalt időpontok ellenére van sorban állás, előfordulnak kisebb-nagyobb csúszások, de általában mindenki békésen várakozik.
A múlt vasárnap az egyik ajtónál az előttem álló anyuka elé belépett egy nő, és határozottan kijelentette, hogy ő valamiért nem tudott időpontot foglalni, de MOST bemegy. A másik anyuka felhívta a figyelmét, hogy nekünk többieknek VAN időpontunk, és ha miatta nem tudunk akkor bemenni, lekéssük a következő tanárt is stb., vagyis ettől a viselkedéstől, főleg ha többen művelnék, az egész fogadóóra kaotikus lenne. A nő (amúgy első látásra rémes jelenség) megismételte, hogy ő akkor is bemegy, MOST. És amikor kilépett a szülő, aki addig a tanárral beszélgetett, mindenkit félretolva bevonult. Néztünk döbbenten. Aztán ezt megismételte a következő ajtónál is. Vigyorogva mondtam a Kajlának, hogy máskor majd én is így csinálom, mert ez milyen praktikus. Erre megbotránkozva közölte, hogy az nagyon gáz lesz, és akkor ő biztosan nem jön velem.
Azóta gondolkodom, vajon nem jobb-e a gyereknek, ha törtetni tanul a szüleitől...

6 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Ez nagyon meggyőző érvelés volt, köszönöm.

      Törlés
    2. a. Az ember úgyis bunkó lesz kamaszkorában.
      b. Törtetni könnyebb megtanulni később, a normálisan viselkedést szerintem csak gyerekkorban lehet elsajátítani.
      c. Egyszerűbb fogadóórára jelentkezni, mint tolakodni.
      d. Az ilyen típusú emberek közül még egyet sem láttam boldognak.

      Törlés
  2. Ezen én is szoktam gondolkodni. És nem tudom, hogy jobb-e, de valahogy jó lenne, ha meg tudná védeni magát a gyerek és tudna érvényesülni. (De alapvetően birka türelmű szülőktől ezt hogyan tanulhatná meg nálunk? :P)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig mennyivel könnyebb lenne az élete... bár az a nő például egyáltalán nem látszott boldognak...

      Törlés
  3. Boldogok a lelki törtetők :)

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.