"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. november 29., csütörtök

Most mérjetek

Ha nem nyolcvanezer forintról lenne szó, azt mondanám, vicces.
Így azt mondom, bekaphatják. Mindannyian.

Tavaly november elején írtam arról, hogy érkezett az Elműtől egy csekk, több mint kétszázezer forintról - az alulbecsült átalány éves különbözete, plusz a július-augusztus-szeptemberi számla. Állítólag "egy kis kavarodás volt a rendszerükben". Kellemes karácsonyt.
Szolgáltatót váltottunk - nem ezért, hanem az ajánlott kedvezmények miatt, de jóleső elégtétellel töltött el, hogy otthagyjuk őket, a rendszerükkel együtt.
Idén már a T-Home számlázza a telefonon, kábeltévén, interneten kívül a gáz- és áramfogyasztásunkat is. Ez nagyon profi dolognak tűnt, bár azt nem értettem, miért nem lehet mindezt havonta egyetlen borítékban, egyetlen csekken...
És június óta nem jött gázszámla.
Csak tegnap. Nyolcvanezer forintról. Kellemes karácsonyt.
"Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt a földgáz számlája a megszokottnál később került kiküldésre." A MEGSZOKOTTNÁL KÉSŐBB??? Ha július 10. helyett július 20-án küldik, az van KÉSŐBB. Ha július helyett november végén küldik, az NEM KÉSŐBB, az GEBASZ. Milyen technikai ok tarthatott öt hónapig?? Elszállt az adatbázisuk, és három gyeses takarítónőnek kellett bepötyögni a padlásról lehordott poros dossziékból? Vagy minden hónapban kisorsolnak száz szerencsést, aki kap számlát, és csak most húzták ki a nevemet?
Mellékeltek egy szép, színes reklámlevelet is. "Mi a sikert ügyfeleink elégedettségében mérjük!" Most mérjetek, b.

34 megjegyzés:

  1. Azt hiszem sosem értettem, hogy miért baj az, ha egy számla később jön. Elvégre tudtátok, hogy fogyasztotok gázt, nem?

    Ez kicsit olyan nekem, minta amiatt hisztiznék, hogy két héten belül kapok három havi fizetést, de aztán utána január végéig meg nem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan vannak, akik minden hónapban szépen félreteszik az adott összeget, amit be kellene fizetni, és aztán fél év múlva csak előveszik a vastag borítékot és elsétálnak a postára, de nem hiszem h ez az átlagos.
      Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, h be tudjuk most befizetni, még részletfizetést sem kell kérnünk, de ez sem átlagos sztem.
      De nem hiszem, h egy ekkora cég, feltehetően hatalmas számítógépes háttérparkkal, megengedheti ezt magának. Legalább is nem túl kedves gesztus, karácsony előtt három héttel.

      Törlés
    2. Érdekes. Amíg kb annyi pénzt kerestem, (na jó egy kicsivel kevesebbet) amiből pont majdnem meg tudtam élni, mindig félretettem, ha vmi nem érkezett meg, és örültem a 150 Ft kamatnak.

      Most többet keresek, de sajnos még nem találtam ki mire költhetném el a felesleget, úgyhogy most is félreteszem, tekintve, hogy nincs jobb ötletem.

      Törlés
    3. Eddig is tudtuk h nem vagy átlagos :)

      Törlés
    4. Ezért lep meg mindig ennyire az emberek viselkedése? :D

      Szerintem bennem genetikailag kódolt, hogy képtelen vagyok több pénzt elkölteni, mint ami rendelkezésemre áll. :) Illetve úgy tűnik egyáltalán képtelen vagyok pénzt költeni. Leszámítva természetesen mindent, amit meg lehet enni / inni. :)

      Törlés
    5. Nem akarok demagóg lenni azzal h képzelj el egy egyedülálló kisnyugdíjast, aki szegény azt sem tudja számon tartani mikor kell bevenni a gyógyszereit, nemhogy a számlákat rendszerezni és figyelni h minden hónapban megérkezik-e mindegyik, és egy ilyen csekk után nemhogy az unokáinak nem tud karácsonyi ajándékot venni, de magának sem egy szem szaloncukrot... Szóval kevésbé demagóg gondolat h a szolgáltatónak nyilván nem kis üzlet ez - nem a T-Home bányássza ki a gázt, nem ő tartja karban a vezetéket stb., ő csak a számlázást csinálja -, és a nyereségért milyen szolgáltatást nyújt?... A nyereségéért elvárhatom, h ne nekem kelljen strigulákat húzogatni havonta h na ezt befizettem, ezt is, ezt nem...

      Törlés
    6. az öreg kisnyugdíjasok minden mást félredobva csak arra tudnak koncentrálni, hogy a sárgacsekk napra be legyen fizetve. (legalábbis ahányat én ismerek mind ezt csinálja) és inkább nem eszik, de a csekk, na az be legyen fizetve. :(

      Törlés
    7. Igen, sőt képzeld én is így nőttem fel.
      HA jön a csekk, befizetem.

      Törlés
    8. ha meg nem jön, rákérdezek. :D

      Törlés
    9. Nem tudtam h öreg kisnyugdíjas vagy :)
      Mondjuk pont arról beszéltem h nem a demagóg példa az igazi.

      Törlés
    10. nem kisnyugdíjas, de a csekkek az itthonülésemből fakadóan rám maradnak (meg előtte is, de az más történet).
      értem én a bajodat, meg jogos is, de attól még nekünk is kell figyelnünk, mert sajnos baromira nem teljesít senki hatékonyan. ezért, ha nem akarsz ilyen szarba kerülni, igenis kell vele foglalkozni.
      ennyi.

      Törlés
    11. Amúgy én értem ám, h ez az egész egyáltalán nem korrekt. Csak azt akartam mondani, h amíg kevés pénzem volt, észrevettem, h hoppá, 10eFt-tal több maradt. Míg ma nem veszem észre, de nem is hat meg, ha az odanemfigyelésemnek és a t-bizbasz köcsögségének köszönhetően ilyen történik. És most majdnem azt mondtam, h nem történik, mert nálunk házközponti rablás van vízpazarlással, aztán eszembe jutott a múltkori 200 ezeres villanyszámla, 4 évre lebontva. Rengeteg kamat. :)

      Törlés
    12. Tulajdonképpen nem értem min vitatkozunk, hiszen nem azt írtam h jaj én szegény szerencsétlen, önhibámon kívül tragikus helyzetbe kerültem, jött a gonosz T-Hókuszpók és lenyúlta a karácsonyi ajándékokra szánt pénzt, dobjatok már össze legalább hatvanezret szegény Kajla új mobiljára (NEM KAP ÚJ MOBILT!!!), csupán annyit írtam h bazmeg képesek voltak karácsony előtt elküldeni öthavi számlát, bekaphatják.

      Törlés
    13. Vitatkoztunk? Én azt hittem beszélgetünk. :(

      Törlés
    14. Na tessék, még ezen is vitatkozik.

      Törlés
    15. Hiába, akinek barátai vannak, nincs szüksége ellenségekre :D

      Törlés
  2. Csak rajtad múlik, hogy a pénzt elköltöd vagy nem, hiszen tudod, hogy NEM SZABADNA elköltened.
    Én ha tehetem, alábecsülöm a fogyasztást, addig meg bent kamatozik a pénzem a bankban, év végén meg nettó kevesebbet fizetek (kamattal).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Sándor, teljesen igazad van, ostoba felelőtlenségemmel saját magamnak okoztam bosszúságot.
      Mindazonáltal nem emlékszem rá, h a szolgáltatóval kötött szerződésben az állna, h "alulírott minden hónap tizedik napján elkülöníti az átalányként megállapított összeget, és a SZÁMLÁZÓ által véletlenszerűen megjelölt hónapban átutalja az adott címre".

      Törlés
    2. Igazad van, nem ezt írtad alá, csak azt szerettem volna mondani, hogy a látszólag kedvezőtlen szituból jól is ki lehet jönni, hiszen a pénz nálad mindig jobb helyen van, mint nála. Fogd fel egy kamatmentes kölcsönként.

      Törlés
  3. anyus, nem kekeckedni akarok, de nem tűnt fel, hogy nem jön gázszámla?

    VálaszTörlés
  4. Na, mindjárt kiderül, hogy te nem vagy átlagos, anyus. :D (hihihaha legszebböröm)

    VálaszTörlés
  5. én azért erről megkérdezném a fogyasztóvédelmet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha a barátaim szerint is én vagyok a hülye, mit várhatok egy független intézettől? :D

      Törlés
    2. Szerintem egészen sokat. Komolyan. Kurva nagy bírságok vannak ám.

      Törlés
  6. céges szinten egyszer/többször nem küldték a számlát időben és képtelen voltak jól kiállítani. nem is kaptak pénzt. szóval azért megér egy misét.

    VálaszTörlés
  7. Komolyan érdekel, nem kekeckedés, de 80 eFt júniustól-novemberig? Mondjuk 6 havi főzés (gondolom gázzal működik a tűzhelyed) és egy havi fűtés? Nem sok egy kicsit? - vagy csak nekem tűnik annak?

    Egyébként egy levelet bíztos küldenék nekik szép szavakkal, hogy eddig nem kellett a pénz, most meg hirtelen ennyi.

    Ildikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Négy havi fűtés-meleg víz-főzés. Nem sok, sőt, ebben már benne van a nagycsaládos kedv. is.

      Törlés
    2. Tévedtem, a nagycsaládos kedvezmény nincs benne.
      Mert a T-Home-mal szerződött fogyasztó nem érvényesítheti.
      http://homar.blog.hu/2012/10/05/a_t-home-nal_nincs_gazartamogatas
      Na most már tényleg kezdek dühös lenni.

      Törlés
    3. Képzeljétek, nagyon érdekes, felhívtam a T-Home-ot, és kiderült h mégiscsak érvényesítik a nagycsaládos kedvezményt (valóban, a számlán I.kategóriás árral számolnak), annak ellenére h az államkincstár szerint nem lennénk jogosultak, mivel nem "egyetemes gázszolgáltatóval" kötöttünk szerződést... Viszont pár hónapja kitöltöttem a T-Home nagycsaládos nyomtatványát, és ők azt veszik figyelembe. Valószínűleg a népharag ellen ezt tudták kitalálni :)

      Törlés
  8. Itt már jól kimérgelődted magad. Gondolom ezzel nem elégszel meg? Beszéltél a T-Hommal is és kértél részletfizetést- ha már se neked, se nekik nem jutott eszükbe időben utána nézni. Nekünk hiába mondod, hogy b...meg. ASSZERTIVITÁS Gondolom a blog pont erre való, hogy a probléma legyen közös és a feszkó levezetésen kívül lépj egyet előre. JÓ sétát! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A feszkót kábé öt perc alatt levezettem, miután megláttam a csekket :)
      Ha egyáltalán volt célom vele h leírtam, az az h figyelmeztessek másokat, vagy ha valakivel hasonló történik és rákeres, az lássa h nincs egyedül.

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.