"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. november 9., péntek

Távolról

No nem ennyire drámai a helyzet, csak a Nagyfiút ért apró baleset híre megint elgondolkodtatott a kirepülő fiókák és a tehetetlen anyamadarak hiábavalóság-érzése témakörben. Egész nap ezt a verset kerestem, először a fejemben, aztán a neten, végül a Dobozban, ahol papíralapú filléres emlékeim lapulnak. Amint megtaláltam, gyorsan bevéstem ide, hátha másnak is tetszeni fog.
Meredek partokon ha jár,
öleld át, Uram, el ne essen.
Mert szédítő a lélek szakadéka,
a mélye vonz, a kövei sebeznek,
és olyan messze, messze van a szikla,
olyan kegyetlen az út is odáig.
Ó, fű, ha fű lehetnék,
én befonnám a lábát.
Inda, ha inda lennék,
a derekát átkarolnám.
Ág, jaj, ha ág lehetnék,
a vállát átkarolnám.
Fának ha törzse lennék,
kőnek ha orma lennék,
ó én magamhoz
ölelném a testét.
De lám, távolról őrzöm csak, Tehozzád
kiáltok, Uram, hogy öleld át.
Lábára folyj rá: el ne essen,
vállát karold át: el ne essen,
testét öleld át: el ne essen,
rejtsd Uram, rejtsd el az öledben!
Öleld át, Uram: el ne essen!
Szomorú csúcsokon ha jár,
Uram, töröld le arcáról a könnyet.
Hiszen Te tudod, milyen keserű
az egyedüllét könnye, áradása:
Uram, Te tudod, milyen keserű.
Ó szél, ha szél lehetnék,
fölitatnám a könnyét.
Napfény, ha az lehetnék,
fölcsókolnám a könnyét.
De lám, távolról őrzöm csak, Tehozzád
kiáltok Uram, hogy öleld át.
Hogy vedd öledbe, mint a könnyű szél,
hogy idd magadba, mint a napsugár
magába issza reggel a magányos
hegyeket, fákat, téveteg folyókat.
/Tótfalusi István/

6 megjegyzés:

  1. Ez nagyon szép és nagyon átérzem. Ráadásul örülök, hogy még a magadfajta egészséges lelkületű nők is (ez egy pöcsétes pszichológusi szakvélemény, nagyjából ennyit ér a tudományom)küzdenek a kirepülő fióka-szindrómával

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) nem kérdőjelezem meg egy szakember véleményét, de remélem nem fogok nagyon kilógni a Dolgozó Méh Pszichodráma Csoportból.

      Törlés
  2. :D:D:D Nyugi, teszünk róla, hogy leépüljél az optimális szintre. Én látom benned a Lehetőséget.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom mire készülsz, de figyelmeztetlek h a tequilától csak még egészségesebb lelkületűnek látszom!

      Törlés
  3. Írj csak ilyeneket nyugodtan, én veled sírok. Akár pszichotikus, akár nem.

    VálaszTörlés
  4. Most találtam meg. Sírva fakadtam, annyira olyan, mintha az én érzéseimet írta volna le valaki. Csak én nem tudom ilyen szépen elmondani. Köszönöm, hogy megosztottad.

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.