"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. december 17., hétfő

Anyának annyi esze sincs, mint Patáknak

Fakirmának ajánlva

A Ded őszinte rajongója Annapetigergőnek, én pedig hálás vagyok az időért, amit a könyvsorozat egyszerű, színes, vidám képeinek nézegetésével tölt. Csak olvasni ne kellene neki belőle.
Az, hogy nem kimondottan szépirodalom, még hagyján. Ennél sokkal rosszabb, amikor valaki nagyon művészi gyermekkönyvet próbál alkotni, az ahhoz szükséges írói tehetség teljes hiányával. Szóval az annapetigergős minimalista szöveg nálam rendben van. Viszont a durva szóismétlések már zavarnak. És a legbosszantóbb az ostobaság. Például:


Tehát Anya szerint a gólya azért repül el, ha jön a tél, "mert nem szereti a hideget." És:
"- Miért nem szereti a hideget? - érdeklődött Gergő.
- Mert fázik.
- Miért fázik?
- Mert nincs kabátja! - mondta nevetve Anya."

Azt hiszem, Anyának javára vált volna (több okból is), ha gyerekkorában elolvas néhány Fekete István kötetet. Például a Kelét.
A következő idézetben Miska, a szamár elmagyarázza Kelének, valamint Annapetigergőnek, amit Anya nem tudott.

"...
– Lehetséges, hogy nem öl meg a hideg?
Miska olyan unottan billentette meg fülét, mintha erre nem is lenne érdemes válaszolni.
– Hát engem megöl? Tás, Gege, Csuri, Bruku, Paták, még a kényes Paták is kibírja!
– De mi nem szoktuk meg. Nekünk el kell mennünk.
– Igen – csóválta farkát Bujtár –, Hosszúlábnak el kell menni.
Újabban a kutya is beszokott a pajtába, de most szeretett volna máshol lenni, Miska olyan megvető fölénnyel nézett rá.
– Vahur, jobb, ha hallgatsz…
– Miért? – nézett Bujtár Miskára megszégyenülve, de kissé ingerülten.
– Azért, mert annyi eszed sincs, mint Patáknak, pedig ezzel igazán keveset mondtam. Ne mutogasd a fogad, Vahur, mert én nem vagyok ijedős, hanem hallgass meg.
– Hallgassuk meg – intett Kele.
– Hát mért kell elmennie Hosszúláb népének?
– A hideg… – kezdte csóválni farkát Vahur.
– Elég! – dobbantott Miska. – Nem a hideg. Gondolkodjatok. Ha annyi madár kibírja, Kele is kibírná, de nincs élelme! Gegének van, Tásnak van, Csurinak is, a többieknek is, de Kelének nincs. A vizek háta kemény lesz, Unka elbújik, Szi elbújik, Zu minden rokonsága elbújik. Miből éljen Hosszúláb népe? Hát ezért
megy el. Csak ezért. Hideg? Nevetséges…"

9 megjegyzés:

  1. Tényleg nevetséges.

    Fekete Istvánnak vannak felnőtteknek szóló könyvei is. Jók.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azt sem ártana neki olvasni.

      Törlés
  2. ez melyik könyv??? Mert en minden Annapetit kivülröl tudok, de erre a mondatra valahogy nem emlekszem! :) Vagy ez pont abban lenne, amit a Balatonon hagytunk? :)

    VálaszTörlés
  3. A világoskék borítós :)
    (Olvasni tudóknak: Gergőkönyv - A legkisebbek könyve)

    VálaszTörlés
  4. jaaaaa! Az itt van... nem vagyok mar eleg up to date! :)

    VálaszTörlés
  5. Óh, hát csak most olvasom ezt a szívmelengető bejegyzésedet!
    Nagyon intellektuálisan közelíted meg a kérdést, mindig boldog vagyok, amikor az én zsigerből fakadó gyűlöletemet valaki racionális érvvel megtámogatja. Piros pontot fekete Istvánnak! Piros pontot Anyusnak!
    (mindig megfogadom, hogy többet nem írok B.E.-ról, basszus, ma is beköltözött a posztomba egy kifejezés erejéig)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, eddig úgy éreztem, közel állunk egymáshoz, de most kétségbeesve olvastam h kezdesz agymosott waldorfos lenni :D

      Törlés
  6. Képzeld, találtam 46-os euritmia cipőt a neten. Most már Bendőnek és Embernek is tudok venni egyet-egyet.Csak azon agyalok, melyik kapja a fehéret és melyik a feketét.

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.