"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2013. január 14., hétfő

Metafélreértés

A metrón egy őszülő pasas ült előttem, aki a Sárkányok táncát olvasta (a Trónok harca ötödik része).
Bajtársiasan rámosolyogtam, amolyan "egy vérből valók vagyunk, te meg én" tekintettel.
Nem lehetek túl jó metakommunikációban, mert zavartan nézett rám és becsukta a könyvet.

13 megjegyzés:

  1. Most akkor 5 rész van vagy 3? És hogyan folytatódott a románcotok?

    VálaszTörlés
  2. Metrós élményem... Leülök idősebb férfi mellé, könyvem elő, ő is olvas. Rám néz, összemosolygunk, tovább olvasunk. Felszáll kisgyerekkel egy Anyuka, átadom a helyem,állva olvasok tovább, mire a férfi, a totális döbbenettől felolvassa hangosan vontatottan a könyvem címét:
    - ÉLŐ HOLTAK DALLASBAN?!!!!!!!!! (kár hogy azt a hangsúlyt nem tudom leírni)
    Majd elvörösödött elnézést kért, és leszállt gyoran.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D ezért (is) jó a nuki. Mielőtt kaptam egy ideje már csak metróújságba csomagolt könyvekkel voltam hajlandó mutatkozni, mert vkinek mindig kommentálnia kellett. A kedvencem az volt amikor Móricztól olvastam az Isten háta mögöttet (ha jól emlékszem..), és egy fiatal nő leszólított a 4-6-on, h akarok-e Istenről beszélgetni.

      Törlés
    2. :D :D :D
      Én a metróújságot kommentálnám :)

      Törlés
    3. Azt szerencsére senki nem kommentálta.

      Mi másba tettem volna, mikor azt osztogatják reggelenként, amikor az ember új könyvet vesz le a polcról? :)

      Törlés
    4. sose csomagoltam még be könyvet, hanem táskába zacskóba teszem, hogy ne sérüljön. Én szeretem nézegetni a borítókat :D

      Törlés
  3. És tülekedni is szoktál érte? :D

    VálaszTörlés
  4. Nem, a város két kevésbé forgalmas metrómegállóját szoktam használni, azt is forgalommal szemben, úh esélyem sincs.

    Mert nekem még tülekedés sem jut. Legalább autóm lenne, h a dugóban állhatnék. Hüpp.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj. Pedig már elképzeltelek amint fellöksz három kisnyugdíjast az utolsó példányért :D

      Törlés
  5. Eszembe jutott erről, mikor a strandon kiszolgáltam a pult mögött. Valami apró pihe szállt a szám szélére, amit lenyaltam, mire a pult előtt álló kedves vendég sértődötten közölte, hogy ő csak egy szendvicset kért... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Nagyon erkölcsös férfiú lehetett.

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.