"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2013. március 18., hétfő

A hóviharhoz visszatérve

/avagy példabeszéd az "arroganciáról"/
Ha azt mondom a gyereknek, ne menj bicajozni mert ónos eső esett és csúszik az út, de ő mégis elmegy, és betöri az orrát, akkor valószínűleg még a sírást is igyekszik visszafojtani mert tudja, hogy csak magát okolhatja, de az biztos, hogy nem támad rám amiért nem védtem meg, én pedig perszehogy letisztítom a szerencsétlent és elrohanok vele orvoshoz és borogatom, de könnyen lehet, hogy a (betört) orra alá dörgölöm, hogy bazmegfiam mondtam, hogy maradj itthon.

9 megjegyzés:

  1. like (az arrogancia is "csak" felvett minta)

    VálaszTörlés
  2. Én a közepébe ültem.
    Asszem, a mi esetünkben kicsit benne volt, hogy Anya félvállról vetette oda, hogy ónos eső lesz, és azt is akkor mondta, mikor éppen ninentdózás közbe csipszet zabáltunk, de akkor is csak halkan. Igaz, mondta.
    És benne volt, hogy a nagy csecse játékszerekkel a rakoncátlan rossz kölkök kihaőnemesdit játszottak, majd ordított az elkényeztetett mindenségük, hogy összetört a drága új játék.
    Persze még millió meg egy összjáték, hogy miért lett így, ahogy lett...

    De honpolgáraimra nagyon nagyon büszke vagyok!

    VálaszTörlés
  3. Az ember azt feltételezné, hogy egy bizonyos kor fölött már mondani sem kell, hogy ónos eső + bicikli = pofáraesés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyet értek. :-)
      Anyum szerint igy kozel a 30hoz gáz hogy szombat reggel mesét nézek...
      :-)

      Törlés
  4. ebben neked igazad van, csak az a helyzet,hogy többen egyszerűen munka után elindultak haza (50 km), 3 óra körül. és nem sikerült.:(

    VálaszTörlés
  5. Megértek minden indokot arra h valaki miért indult el (én ugye pl a fiúk szennyeséért...). Csak az bosszant h az állampolgárok, akik amúgy folyton a szabadságot hiányolják, amikor a körülmények ismeretében szabadon dönthetnek és pórul járnak, akkor magukon kívül mindenki mást hibáztatnak érte... Mondjuk ha a Balatonon viharjelzés van, és valakinek elfújja a szél a százezer forintos gumicsónakját és beúszik érte, azt is megértem, tudja h mit kockáztat és miért...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te nem a fiúk szennyeséért indultál el, hanem mert szereted azt az utat, főleg, ha havas. :) Vagy tévedek?

      A gumicsónakos jó példa, megnézném azt az úszót aki viharjelzésnél utolér egy gumicsónakot. :D

      Törlés
    2. Kalandvágyból. De én legalább bevallom.

      Törlés
  6. Ez egyszerű és nagyszerű ! Tanítani kéne !

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.