"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2013. április 25., csütörtök

Pedagógiai célú szivatás

Amikor a múlt pénteken halálosan feldühödtem azon, hogy a gyerek három év kérés, könyörgés, zsarolás, fenyegetés - többek közt, hogy kidobálom a büdös zoknijait a kollégium ablakán - után sem hajlandó olyan állapotban tartani a ruhásszekrényét, hogy ne kapjak sírógörcsöt ha belenézek - tehát például legalább nagyjából elkülöníteni a tiszta cuccokat a szennyestől - akkor fogtam mindent, amiről nem tudtam megállapítani, hogy melyik kategóriába tartozik, és hazahoztam, azokkal a tiszta ruhákkal együtt, amelyeket aznap vittem neki. Nemsokára persze panaszkodni kezdett, hogy elfogytak az alsógatyái. Kérdeztem, na, tanultál a leckéből? Aszongya igen, rend van a szekrényben. Mondom ja, mert én rendet csináltam. De nem tette tönkre - felelte. És, hogy tényleg nincs már mit felvennie...
És így történt, hogy tegnap este megint átviharzottam a Hegyen, a tiszta ruhákkal, mert mégis, szegény. Menet közben jöttem rá, hogy ezzel a plusz úttal jól megszivattam magam. Kétséges, hogy ő valóban tanult-e az esetből, én mindenesetre igen.

14 megjegyzés:

  1. De legalább fiú!
    Nekem az egyik lányom a reménytelen eset rend tekintetében! Ez szerintem roszabb :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet. A lényeg h ne házasodjanak össze :)

      Törlés
  2. Ezt hívják úgy, hogy szülői következetesség.:) Mennyire ismerős...!!!(nekem 5 fiú) Nem tudom, létezik-e módszer, amit még nem próbáltam ki. Ilyenkor értem legjobban Buddhát:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ő módszere valóban sokkal jobb.

      Törlés
  3. :) Bár nincsenek infóim, hány gyereket nevelt.

    VálaszTörlés
  4. Tutira hagytam volna büdösödni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem biztos h a szobatársai megérdemelnek ekkora büntetést.

      Törlés
    2. A legjobb "nevelő-segédlet" tud adott szituációban a kollégiumi szobatárs lenni.
      Tudom. Saját tapasztalat :D

      Törlés
  5. Simán hagyni kellett volna a gyereket a bűzben és koszban. Kell neki egy kisebb lavór és mosószer. Nyugodtan mosson magára 1-2-3 hónapig. Garantáltan változni fog.
    A szobatársait ne sajnáld, valszeg. hasonlóak. Ha pedig nem, akkor ők valóban gyorsan és hatékonyan megnevelik a neveletlen fiókádat.
    Szerintem még fizetnél is nekik.
    Nekem a középiskolásom volt olyan, hogy mire bevitte a szobájába a kivasalt ruhákat, addigra már egy gyűrt kupac lett belőle. Mindenféle módon próbáltam jobb belátásra bírni. Majd jeleztem neki, hogy ezentúl ő fog vasalni magára, ha nem változik meg. Nem hitte el, vagy átment a fülén. .... Jó régóta nem kell a cuccait vasalnom. Soha nem volt egyetlen panasz és zúgolódás sem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Gondolhatod mit éreztem, amikor a vasalt fehér ingét egyszer a sáros gumicsizmák alatt találtam meg. Amúgy egyszer már kimosta a zoknijait. Úgy látszik az nem volt elég.

      Törlés
  6. Ismered Sziszifusz történetét? csak görgeti, görgeti a hegyre a követ..., ez az anyák büntetése (csak miért is??)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És mindig elhisszük h nem gurul vissza.

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.