"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2013. április 7., vasárnap

Stop. Start. Stop.

Ha legutóbb csöppnyi szerénység nélkül dicsekedtem rallys babérjaimmal, most elmondom mekkorát égtem ugyanazzal a kocsival. Ehhez tudni kell, hogy ez olyan szuper járgány, ami piros lámpánál leállítja a motort. Vagyis ugye nem a piros lámpa hatására, hanem üresben, álló helyzetben. Aztán, ha benyomjuk a kuplungot, újraindul. Amúgy start-stop rendszernek nevezik. Ez marha környezetbarát és gazdaságos megoldás, de speciel ma olyan lelkiállapotba kerültem tőle, hogy szívesen kitosztam volna az egész intelligens hóbelevancot az ablakon.
Szóval első vagyok a sávban, vált a lámpa, indulok, elbénázom, lefullad (vezetői önbecsülésem morzsáinak megőrzése érdekében mondom: ez elég ritkán fordul elő velem). Ekkor már ideges vagyok, mert teli a sáv mögöttem, persze ösztönösen igyekszem újraindítani, vadul nyomogatom a kulcsot, nyilván hiába, mert a túlintelligens gépgenya azt hiszi, még pihengetünk kicsit üresben, rátesz egy kéziféket is, oldom, aztán sebességbe rakom, mert eszembe jut, hogy Apusom szerint ilyenkor ezt kell csinálni, de közben valószínűleg már automatikusan indult, ezért újra lefullad, és így tovább, közben mögöttem már dudálnak - mivan köcsög asszed a dudálástól beindul??? - ééés megint piros a lámpa. Ekkor következik 2013. leghosszabb három perce. Nem, nem nézek hátra. A tükörben sem. Inkább belesüllyedek az átizzadt ülésbe. Zöld. Indulok. Lefullad. ILYEN NINCS. Óhogymaradtamvolnaotthon. Meg azok is, akik mögöttem anyáznak. És akkor végre megkönyörül rajtam, és padlógázzal átszáguldok a kereszteződésen.
Tanulság: soha ne vezessünk olyan autót, amely okosabb nálunk.

17 megjegyzés:

  1. Mivel fél órán belül hét spam jött a blogra, átmenetileg bekapcsolom a rettenetes szóellenőrző robotkiszűrőt. Minden kedves humanoid kommentelőmtől elnézést kérek.

    VálaszTörlés
  2. A ma reggelem:
    1. Indulnék és azonnal rám parkol, a fenekemre, hogy még véletlen se tolassak egy BMWs. Mert azokat SZERESSÜK.
    2. Kukás autó versus szűk utca. Első autó a kukás mögött én volnék.... Hogy rohadjon meg az összes aki nem bír fél percet várni és dudál hogy menjek el a kukás mellett.... (megsúgom, horzsolások nélkül ez nem megoldható feladat)
    3. Suzuki 80nál MEGÁLL előttem a szerémin a belső sávban, minden féle előre jelzés nélkül....
    4. Az M0 megint megváltoztatták, és bakker majdnem oldalba kaptak, de én hibámból, mert eltévedtem és nem láttam a stopp táblám.

    Ma nem kéne autóba ülni.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      AZ a Suzuki nem én voltam! :)

      Törlés
    2. Piros volt, tudtam, hogy nem te vagy :D

      Törlés
  3. Az éjszakai útjavítás zseniális ötlet, amennyiben a te ablakod alatt csinálják, és nem az enyém alatt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére nem lakott területen kívül, egy főút mellett élek :)

      Törlés
  4. ezt persze nem ide akartam. meddig lesz még chapta? majd szólj, ha elmúlt. (a két fenti mondat között nincs összefüggés.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)
      Nem tudom mennyi idő kell ahhoz h a lengyel spamek csalódottan más basztatható blog után nézzenek.

      Törlés
    2. Na jó, megpróbálom. Hátha már elmentek.

      Törlés
  5. Ez a helyzet (lefulladt autó, dudáló kocsisor) akkor is rémes, ha tudod a megoldást. Egy ilyen szuper ide-oda kapcsolgató (pasi)autóban egyenesen félelmetes lehet. Szerencse, hogy nekünk nem telik ilyenre (bocs, környezetvédők!).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És tényleg, pont arra gondoltam h ez tipikus PASIKOCSI :)

      Törlés
  6. Mégiscsak lóval kellene járnod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban, sokkal látványosabb lenne amikor lefullad.

      Törlés
  7. Hát még amikor újraindítod...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      Már ha sikerül.
      http://www.youtube.com/watch?v=fswiUQ2Lcw4

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.