"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2013. június 3., hétfő

Ez most akkor vegyes csoport, vagy nem???

A Ded vegyes csoportba jár. Három éves elmúlt, óvodás korú. Nem értelmi fogyatékos.
Tény, hogy ő a legkisebb, de már tele a hócipőm azzal, hogy az óvónénik mindig erre hivatkoznak.
Amikor öt óra után mentem érte egy váratlan munka miatt - „az ilyen picik NEM SZOKTAK ilyen sokáig maradni.”
Anyák napján nem mondatták el vele a verset (amit egyébként előző nap otthon hibátlanul végigszavalt) - „neki ez még úgysem megy, olyan pici.”
A fél napos, autóbuszos kirándulásra nem vitték magukkal - „pici, nem bírná.”
Amikor mondtam, hogy az egy hónapos óvodazárást kivéve nyáron is fog járni, mivel dolgozom - „olyan pici, bírni fogja??
Ma az évzáró műsorral kapcsolatban tájékoztattak - „beülhetnek vele nézőnek, de ő nem szerepel, nem képes még ilyesmire.”
Hát banyek, nem vagyok óvodapedagógus, de pofám leszakad helyettük is.

19 megjegyzés:

  1. Hogy a kilók és centik száma nem befolyásolja az értelmi képességet azt a t. óvónők magukon is észrevehették volna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)
      Nem várom el h Arany János balladát mondassanak vele, de talán oda bírna állni a többi közé amikor énekelnek vagy valami.
      És nem miattam, mert voltam már elég ilyen ünnepségen és őszintén szólva rühellem is, hanem miatta.

      Törlés
  2. Ez nagyon gáz, komolyan. Szombaton volt az évzárónk, vegyes csoport, 18 kicsivel. A három pillangót adták elő. Halál édesek voltak, és senki nem kispadozott(illetve de, de ő magától mert nagyon szégyenlős). Sőt, a csúcspont az volt, mikor a két legkisebb csepp tartotta a kaput és mindenki fennakadt :)És a kicsik is mondtak verset. Csókoltatom a kedves "pedagógusokat"...

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is majdnem legkisebb a vegyes csoportba Flóra, de anyák napján nem csak a kicsik versét mondta, hanem a legnagyobbakét és- ne fogta be senki a száját :) és a templomi hangversenyen is ott voltunk Karácsonykor meg minden programon. Nálunk csak két olyan tanulmányi kirándulás van ahová a kicsik nem mennek, de nem is baj, legyen olyan program is, ami csak a nagyoké :)

    VálaszTörlés
  4. Szerintem rosszul fogalmaztak, vagyis remélem. Most visszanéztem, mert arra emlékeztem, hogy a DED nemrég kezdte pályafutását az óvodában. és lőn..
    Talán szerencsésebb lett volna azt mondani, hogy most került a csoportba, azért nem szerepel mondjuk az év végi buliban. Nálunk olyanok sem szólaltak meg évzárókor, mert nem voltak hajlandóak, akik év eleje óta ovisok. Nehéz ez, főleg, ha a gyermek bent az óvodában esetleg azt is mondja, hogy nem akar szerepelni. Nem védeni akarom őket, de sok minden benne van a pakliban.

    Barni anno vegyes csoportba járt és első évben a 3 éveseket ott sem vitték sehova, az óvoda kapuin kívül.

    Persze tudom, hogy neked rosszul esett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Februárban kezdett, és igazad van, tudom h nem könnyű vele, mert elég lassan reagál és tényleg babásan viselkedik. De ezzel h mindenből kihagyják, mert esetleg problémás lenne bevonni és magukkal vinni stb., ezzel csak a babás viselkedését erősítik, illetve azt a tudatot h ő PICI, és ezért joga van semmit nem csinálni.

      Törlés
  5. Erröl a szomszedasszonyom mondasa jut eszembe: tök mindegy, mit csinalsz, a vegen ugyis NAGY lesz es szemtelen!:)

    VálaszTörlés
  6. Pedig pont erre szolgálna a vegyes csoport. A gyerek sokat tanult a nagyobbaktól. Remélem jövőre majd szerepelhet már és a büszke Anya fog szólni a szomorú helyett!

    VálaszTörlés
  7. Nézz szembe a tényekkel: vagy a gyereked debil (vö. későnszülő nők), vagy az óvónénik. Egyik esetben sincs frankó helyen a gyereked.
    Persze minden rendben lenne, ha a a munkahelyeden olyan megértő emberekkel lennél körülvéve mint az óvónénik, s belátnák, hogy az olyan picik mint te, nem szoktak sokáig maradni, mert nem bírják, nem képesek érdemi munkára,legfeljebb a kispadon nézelődnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet h holnap megpróbálkozom a Főnökömnél ezzel a szöveggel...

      Törlés
  8. Egyetértek Fakirmával. Ezek az óvónénik nagyon "bibisek"/debilek. Szegény Ded! Jól kifogta őket!

    VálaszTörlés
  9. Fakirma, Manyo nagyon nem értetek veletek egyet. Adva van egy három éves, aki négy hónapja óvodás, nagyon ügyes, hogy szépen megtanulja a verset/mondókát, de nem hiszem hogy felkészült arra, hogy ismeretlenek előtt is előadja.
    Igen persze meg lehetett volna próbálni, de az óvónők úgy döntöttek, hogy nem válalják fel, hogy esetleg még egy síró kicsivel is bővítsék a repertoárt.

    A kirándulásról meg annyit, hogy nálunk sem viszik a kiscsoportosokat amit valahol elfogadok mert ővék a felelősség. Lesz még bőven olyan kirándulás ahová elviszik.

    (és a tapasztalatom az, hogy ha az ember néha-néha szán 5-10 percet arra, hogy szót vált az óvónőkkel akkor nem csak azt mondják, hogy nem, hanem azt is, hogy miért nem. Ne vedd ezt magadra, de most szülőin is téma volt, hogy pl az iskolába menő gyerek nem tudja visszamondani a mesét, vagy épp képben sincs a szülő, hogy épp az óvodában mit csinál nap mint nap a gyereke. Persze ezt nem rád értettem, csak arra írtam, hogy azért 25 gyerek és legalább ugyanennyi szülő mellett elég nehéz az összes elvárásnak megfelelni.)

    Az meg, hogy a gyerek ne járjon nyáron. Mit mondjak, megvolt a ballagás, köszönik szépen, ha nem viszem a gyerekeket, itthon vagyok. Valahol megértem, hogy május végére szellemileg nincsenek a topon. Én sem vagyok, pedig ez még csak a második nap. :-)
    Nem tudom nálatok hogy van, de a környékünkön a kb 250 gyerekből jár kb 50 óvodába. Mikor a picivel veszélyeztett terhes voltam és augusztusban muszáj volt a nagyot vinni, alig akadt ismerős gyerek akivel tudott volna játszani. Azért egy alig beszokott gyereknek ez is nehézség lehet.

    (és nem nem bántani akarlak, hogy elvitted a Ded-et óvodába, ez az élet rendje. Csak adj időt az óvónőknek, hogy elmondhassák mit miért csinálnak.)

    Ildikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem akartam túlzottan részletezni a dolgokat, de pl. az anyáknapja nálunk nem közös ünnepség, hanem amikor megy az anyuka a gyerekért akkor leültetik, a gyerek négyszemközt (!) elmondja neki a verset és átad egy szál virágot. Szóval nem lett volna tragédia ha elakad...
      Egyébként értem amit mondasz, és nagyjából igazad van, nekem ezzel az egésszel csak az a problémám, h egy VEGYES csoportban meg kellene oldani h minden korú és képességű gyerek részt vegyen a dolgokban, olyan szinten, amire képes. Sok óvodát megjártam már, ezt általában úgy oldják meg h nem egyenként szerepeltetik a kisebbeket és a bátortalanabbakat, hanem kórusban szavalnak és énekelnek, vagy esetleg csak kézenfogva mozognak, ilyesmi.
      Nyáron pedig összesen két hét szabit tudok kivenni, tehát nem megoldható h végig itthon legyen. Itt is csak a szövegen akadtam ki, mert nyilván nem arról van szó h a gyerek kevésbé bírná nyáron az ovit ha pici, hanem az óvónők bírják kevésbé nyáron a picivel az ovit :)

      Törlés
  10. szerintem nagyon türelmes vagy. nyilván megedzőttél az ötödik gyerekhez, de én biztos sírva borulnék ki itthon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Á, annyira nem drámai a helyzet. Ha úgy érezném h szenved a gyerek, már szóvá tettem volna, bármennyire utálok konfrontálódni. Így csak magamban bosszankodom. Meg nektek :)

      Törlés
  11. én szívesen olvasom :-) vissza kell görgetnem pár hetet ugyan, el vagyok maradva, de pótolom :-)

    VálaszTörlés
  12. Anyus,fel a fejjel, ha szegény óvónénik nem bírják már Dedet a nyáron, hozd csak Fakirmama ovijába:garantáltan farkastörvények uralkodnak, itt nincs kicsi és nagy, mindenki (velem az élen) a túlélésre játszik, felőlem verset is mondhat, négyszemközt, vagy ahányszemközt akar, és kirándulni is elmehet (nélkülem), s addig maradhat, amíg a napi hosszúlépésem-adagom kitart.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Tudom h jó helyen lenne. És a fejlődése is biztosítva.
      Azt meg már amúgy is tudja h van a SÖR meg a BOR, ami neki nem való, csak anyának és apának. Meg Fakirma néninek.

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.