"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2013. június 5., szerda

Szavazás

A Családfő szerint én balek vagyok, mert mindig elhiszem a gyerekek (és mások) magyarázkodásait.
Szerintem viszont jobb hinni, mint örök bizalmatlanságban élni, még akkor is, ha folyton pofára esik az ember.
Persze azért vannak dolgok, amiket nekem is nehezemre esik benyelni. Ilyenek például a Nagyfiú kontra cigaretta ügyben születő történetek.
- Amikor cigiszagú, akkor sosem ő dohányzott, csak körülötte a többiek.
- Amikor találtam egy blokkot cigarettáról a párnája alatt, azt a rosszakarói rejtették oda.
- Amikor a szekrényében volt egy cigisdoboz, azt is másoktól kapta, üresen.

Legutóbb a nadrágja zsebében bukkantam egy csikkre.
És képzeljétek, kiderült, hogy azt az egyik tanára vette föl a földről, majd odaadta neki, hogy tegye el, és majd dobja a kukába, csak aztán ő elfelejtette kidobni.
Szavazásra bocsátom a kérdést: higgyem el, vagy ne?

22 megjegyzés:

  1. :-) igen. ilyen hülye sztorit nem lehet csak úgy kitalálni:-) vagy de? tökmindegy, bízni kell a gyerekben:-)

    VálaszTörlés
  2. Pont tegnap láttam a face-n az egészséges kontra dohányos tüdőt... megmutatnám neki.. (én is dohányos vagyok, immár 42 éve, de picit elgondolkodtatott....)

    VálaszTörlés
  3. Nem hinnék neki, de mihez kezdesz ezzel a helyzettel? Leülsz és a lelkére beszélsz? Súlyos fotókat mutogatsz neki, amit már amúgy is látott? Eltiltod? Bezárod? Mi is végigcsináltuk... végül erre jutottunk: pénzt sosem fogok rá adni, dolgozzon meg érte...

    Bízni lehet, hogy előbb-utóbb megjön az eszük. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, erről már beszélgettünk egyszer (http://anyusblog.blogspot.hu/2012/09/cigarett-csak-cigarett.html)
      megoldást továbbra sem tudok :(

      Törlés
  4. Küld el futni! :) Jaj, nem tudom, nekem is van négy gyerekem- előtte állok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondtam már neki h egy sportember (futballista) nem dohányzik. Szerinted meggyőző voltam? :)

      Törlés
  5. Ha jól számolom, eddig az eredmény döntetlen... pedig bíztam benne h rátok tudom fogni a balekságot :)

    VálaszTörlés
  6. Azt olvastam Joyce L. Vedral: Megőrjít ez a kamasz! c. könyvében, hogy mi csak mondjuk, mondjuk a magunkét, ők láthatóan rá se bagóznak (bocs a kifejezésért!)ám legbelül mégis meghallják és megfogadják az útmutatást, ha nem is rögtön, de változtatnak a magatartásukon. Később. Szerintem fejezd ki a rosszallásodat nyugodtan, de ne menj az idegeire.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, próbálok egyensúlyt tartani a fenyegetés, zsarolás, lelkérebeszélés, kiröhögés, panaszkodás és a tehetetlen hallgatás között.

      Törlés
  7. Hmmm mit szólsz ahhoz, hogy:
    "fiam, az hagyján hogy cigizel, de még hazdni se tudsz?!"
    Na jó, nem. Nálunk hugom cigizik. A szabály az, hogy magának mossa a büdös bagós ruháit, pénzt nem kap (csökkentett zsebpénz anno), és anyuék 100 méteres környezetében se gyújthat rá.... Hm... ezek szar tanácsok.
    De azért Mond el neki, hogy nem vagy hülye. Szerintem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondtam neki h akár igaz akár nem, ez egy jó magyarázat volt.

      Törlés
  8. Ne csinálj úgy, mintha hülye lennél. Mindenkinek jobb lesz. :)

    VálaszTörlés
  9. Jesszusom.... en meg azon vagyok kiakadva, hogy nem dobjak ki az üres joghurtos poharat, stb...
    Mi jön meg??????

    VálaszTörlés
  10. mindenesetre nagyon jó a fantáziája :-)

    VálaszTörlés
  11. Hidd el neki, amíg nincs ellene bizonyítékod. ártatlanság vélelme, vagy mi:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy olyan játék h tudom h tudja h tudom, de amikor kérdőre vonom, akkor tudja h azt szeretném ha tagadná, mert akkor reménykedhetek... szóval tagad. Mert rendes gyerek :)
      (Most éppen nagyon büszke vagyok rá, mert két napja homokzsákokat pakol.)

      Törlés
  12. Gondolom, erőszakkal a szájába tuszkolt cigivel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)Rettenetesen gonosz nőszemély vagy.

      Törlés
  13. Szerintem maradj benne a játékban. Az ember akkor lesz igazán dohányos, ha már a szülei is tudják. És akkor végképp dohányos, ha előttük is rágyújt.

    Lehet, hogy álszentség, de működik. Az eredmény: sokkal kevesebb elszívott cigi. Bulizóős évek után abbahagyás.

    Szerintem Nagyfiú néha cigizik a többiekkel. Ez a sztori lehet, hogy igaz a tanárral, de a csikk az övé vagy egy haveré volt.

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.