"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2013. szeptember 13., péntek

Pince

Átrobogtam a Hegyen a fiúk szennyeséért.

/a kollégiumban/
Anyus: Jó estét!
Portásbácsi: Jó estét!... Hallja ezt? A Nagyfiú (persze a rendes nevét mondta) kopog.
Anyus: Kopog? Hol kopog?
Portásbácsi: A pincében.
Anyus: A pincében?? Mit csinál a pincében??
Portásbácsi: Kopog.
Anyus: ???
Portásbácsi: Szólok neki.
/odasétál a pinceajtóhoz, lekiabál, visszasétál, a kopogás nem szűnik/
Anyus: Ööö... Fel fog jönni?
Portásbácsi: Biztosan.
Anyus: Úgy értem, belátható időn belül.
Portásbácsi: Nem tudom. Én nem megyek le.
Anyus: Miért?
Portásbácsi: Hát, olyan kazamatás.
Anyus: Esetleg lemehetek megnézni?
Portásbácsi: Persze. Csak vigyázzon.

Aggodalomra semmi ok, a pince tényleg kazamatás, ráadásul tele van törmelékkel, a Nagyfiú és egy barátja falat bontottak kalapáccsal és vésővel. Állítólag nem büntetésből.

7 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. :D
      Akkor nagyon rossz irányban próbálkoztak :)

      Törlés
    2. Szép boltíves pince eredetileg, de valamikor telerakták közfalakkal, most azokat bontják.

      Törlés
  2. Mi az hogy kazamatás? Mi az a közfal? És nem én kérdeztem, elvégre ezt mindenkinek tudnia kell. :)

    VálaszTörlés
  3. Ez valami építőipari kolesz? Vagy ez normális dolog az átlagkoliban?

    VálaszTörlés
  4. Lakhatóvá teszik? Vagy bulihelyiséget csinálnak?

    VálaszTörlés
  5. Valamiért most nem akar működni a Válasz funkció, ezért ömlesztve:
    - a kazamata a wikipédia szerint "várak, erődök föld alatti járata, helyisége, illetve börtöne. Az eredeti olasz „casamatta” szónak első ismert használata 1575-ből származik", a közfal nincs benne a wikipédiában, de azt hiszem h a vékonyabb, nem tartófalakat hívják így, vagyis amiknek csak elválasztó funkciója van
    - lehet h nem normális dolog falat bontatni vele este kilenckor, de sztem hasznosabb, mintha hetente kapna egy intőt amiért unalmában hülyeségeket csinál :)
    - a bulihelyiség valószínűbb

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.