"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2014. május 22., csütörtök

Beteg a dobozban

Szegény Gyilkos több mint egy hete étvágytalan, napról napra soványabb, szinte már csak egy szőrös bőr, csontvázra terítve. Nem tudtam tovább bízni szervezete öngyógyító képességében, úgy döntöttem, állatorvoshoz kell vinni. Persze mihelyst megbeszéltem a vizitet, a macska eltűnt, egész délelőtt nem került elő. Már félig-meddig meggyászoltam, amikor estefelé betántorgott a lakásba. Szerencsére még rendelési időn belül. Nosza, bele egy dobozba... Ekkor az állat, amely addig alig állt a lábán, hirtelen tasmániai ördöggé változott. Őrjöngve ugrált, fújt, vernyogott. Előbb felül nyomakodott ki. Leragasztottam a doboztetőt. Akkor oldalt, egy nagyjából másfél-két centis résen. Azt is leragasztottam. Föltépte a karmával, mintegy három másodperc alatt kitágította és ismét kibújt. Mit kibújt, kilőtt! Visszapréseltem. Kinyúlt a résen, elkapta a kedvenc szoknyámat, és húzta befelé. Ez volt a legszebb pillanat, mert megfeledkezvén róla, hogy egy haldoklóval van dolgom, a ragasztószalag-pisztollyal kezdtem ütlegelni. A Családfő vizet spriccelt rá. Attól kicsit megnyugodott. Felmerült bennem, hogy ha ilyen jó erőben van, talán fölösleges is orvoshoz vinni. Aztán még vagy tizenötször körbetekertük a dobozt, így indultam vele a rendelőbe. Az állatorvosnak előadtam, hogy vigyázzon a kinyitáskor, mert a macska megőrült. Fölvágta a ragasztószalagot. Óvatosan belesett a dobozba, majd felemelte a tetőt. Gyilkos mozdulatlanul, bájosan nézett rá. Mondta is, milyen nyugodt és kedves.
Hát így.
(Ja, kapott infúziót, antibiotikumot, gyulladáscsökkentőt, vitamint.)

12 megjegyzés:

  1. Jobbulást Gyilkosnak! (Előre is elnézést a fontoskodásért) érdemes kölcsönkérni egy hordozót a rendelőből, ha nem akartok beruházni - ami teljesen érthető, épp elég drága az állatorvos, és egy vérképet csináltatni, mert nagyjából bármi lehet a macsek baja. Kitartást a tuszkoláshoz és egyebekhez! :)
    Zugolvasó L.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tervezzük egy ideje a hordozót, sajnos már annyira nincs helye újabb kacatoknak a lakásban, és hát ugye ritkán kell...

      Törlés
  2. Csak az lepődik meg a soraidon, aki még sohasem vitt cicát orvoshoz. Nálunk mind így viselkedett a hét dekás és a négy kilós is. És a baromi drága fonott hordozó-kastélyban is. És jobbulást a hős szabadulónak!

    VálaszTörlés
  3. Végül is mi a diagnózis a cicánál??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ki volt száradva, veséje tropa, lehetett vírus, de akár meg is mérgezhették. Már jobban van.

      Törlés
  4. Szegénynek biztos a betegsége is oka volt a viselkedésének, mi hordozóban bármikor el tudtuk vinni a cicát, soha, kicsit sem volt kiakadva, pedig kétszer egymás után kellett műteni ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, nincs hozzászokva (szerencsére). Most kaptunk kölcsön a rendelőből egy hordozót, abban sem volt sokkal nyugodtabb :)

      Törlés
  5. Ó! Szegény Miaú! Reméljük, rendbe jön a veséje!

    VálaszTörlés
  6. A mi Foltos Urunknak is pont ez a baja.3 napja infúziózom, nyüstölöm szegényt.

    Te mivel kezeled?Hátha van valami plusz ötleted!

    Üdv: Manuka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, én semmivel, a doki nyomott bele kétszer mindenféle jókat :) itthon nem kap semmi pluszt.

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.