"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2014. május 11., vasárnap

Vasárnap. Szakad az eső.

Sosem értettem, hogy a technika, a számítógépek felfoghatatlan fejlődése mellett hogyan lehetséges, hogy a meteorológiai előrejelzések ahelyett, hogy egyre pontosabbak lennének, mintha kevésbé válnának be, mint mondjuk gyerekkoromban.
Most olvastam erre egy remek magyarázatot az idojaras.hu oldalon: a "légkör egy instabil rendszer, előrejelezhetősége korlátos".
Szóval ezek szerint ez a legreménytelenebb tudományág.

2 megjegyzés:

  1. A legelső férjem meteorológus volt (mármint ma is az). Nekem azt magyarázta, hogy mindig olyan időjárást kell jósolni a következő napra, amilyen ma van, mert annak a legnagyobb az esélye arra, hogy bejön. El is váltam tőle. Ha jól emlékszem, lehet, hogy nem ezért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolom ezt is megjósolta. Előző nap.

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.